Xsh BB Sprinter

luckkotter

Well-Known Member
SBO 09

naam: Luck Kötter
Woonplaats: Losser
Leeftijd: 19
Merk: pia
Startnummer #224

Het project:
In 2008 heb ik mee gedaan met SBO met de twins-speedfight.
Snelste tijd was toen 7.95sec met 20,1pk
Nu wil ik toch wel voor de snellere tijden gaan en meer PK’s

Blok:
Carter: pia kort . XSH
Cilinder: BigBore 86cc. XSH
Krukas:2F4R.
Ontsteking: onbekend
Inlaat: 32mm koso. XSH
Overbrenging: malossi.
Uitlaat: Roost 86cc recht.
Nitrous EXpress


Als eerst neem je een nieuw carter!!!

24059100nq1.jpg


81092242jr4.jpg


Carter gekotterd op de krukas en de big bore cilinder

94525023cp8.jpg


18969243sb9.jpg


nieuwe 2fast AS pen 13

58539799lf2.jpg


kart radiateur!!!

36369278pw3.jpg


stuurdemper

64045990zm7.jpg


NX setje

50824992et1.jpg


voorvork

20444835tj4.jpg


hier de foto's van het frame na vele uren werk!!het is nog maar half afgelast!!!

10ke9.jpg


11rd7.jpg


dan voorvork erin met de tomos voorvelg!!!!
ik had eerst een knetter duur BMX velg laten maken met remschijf voor 300 euro maar dat mag niet meer volgens het regelement dus darom nu een tomos velg!!!

12rb5.jpg


13rr2.jpg


14ot6.jpg


15hu9.jpg


16xa9.jpg



UPDATE EINDELIJK
de sprinter is zo goed als klaar ik wil ooit nog een andere voorvork en andere voorvelg maar dat kan nog wel!
ook ben ik op de testbank geweest bij XSH
de score's waren
25,8 op rollen
27,1 geblokeerd
nu nog een keer met NX;)

hier nog een paar foto's





nieuw1.jpg




nieuw6.jpg





nieuw2.jpg





nieuw3v.jpg





nieuw5.jpg

 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ziet er goed uit! Maar waarom een Tomos velg? Omdat je hem zo hoog wilt houden? En kom je niet in de problemen als je voorvork gaat veren?
 
ik zou er mooi een 10inch velgje inzetten met andere voorvork, het lijkt nu allemaal een beetje uit zijn verhuoding getrokken,

frame ziet er erg goed uit
 
ik zou er mooi een 10inch velgje inzetten met andere voorvork, het lijkt nu allemaal een beetje uit zijn verhuoding getrokken,

frame ziet er erg goed uit

met een 10inch voorwiel, zakt de voorkant enorm. Wat er weer voor zorgt dat de balhoofdhoek verre van ideaal wordt ;( De hele geometrie van het frame is gemaakt voor een groot voorwiel.
 
Mooie vorm frame zeg, echt heel netjes en dan voorwiel erzo in vind ik eigenlijk ook heel gaaf staan.

Wil je een foto posten met de rijden er op, ben benieuwd naar de verhouding met hem erop.
 
thanks voor de reacties jongens!!!!!!

ja die voorvelg ik weet het;)
ik had eerst een knetter lijp BMX velg maarja die mag niet meer daarom deze lelijke tomos voorvelg

en wat er al gezegt is als ik er nu een 10inch in steek komt het hele balhoofd recht te staan... ik had het frame al klaar voordat het nieuwe regelement er was

maar ik vin het wel wat hebben zo'n groote voorvelg zie je in duitsland ook veel....ik zal binnenkort meer foto's posten
 
hier 2 foto's van de BMX voorvelg (IS NU TE KOOP MET REMKLAUW EN HENDEL)

en ik weet cker dat deze velg 10 keer sterker is dan die tomos velg:#
er zitten de sterkste spaken in die er te krijgen zijn en een speciale naaf waar een remschijf op past


222222os3.jpg



111111en9.jpg
 
echt kut man van die regel he ik zit ook met een galfer remsetje in de maag. Vind het frame mooi van vorm en die tomos velg vind ik ook niet verkeerd. frame lijkt een beetje op het sprintframe van Elias.
 
Ziet er allemaal echt heel vet uit!

@ Dennis: Dat dacht ik dus precies ook toen ik de foto's net zag. Maar toch weer net wat anders, en toch zeker netjes.

Vind alleen het Tomos wiel het geheel niet echt ten goede brengt.
Niet bang voor wheelies als je het zo doet?

Je carters zien er trouwens goed uit. Zijn deze nu CNC ( zoals ABT het doet ) gekotterd?
 
Echt super gaaf!
Jammer van die bmx velg...
had hem veel mooier gestaan dan de tomos velg al hoewel de tomos velg hem ook niet gek staat!
Succes er mee en bekijken hem komend seizoen wel even!
 
Luck!! je project word echt top man! jammer van die BMX velg en zo toen je het had laten zien zag het er echt tof uit maja het is niet anders
ik zie je op de sprints mzzl
 
Back
Top