Xbox 360 #4

Status
Not open for further replies.
Lekker boeiend. Voor het geld van twee spellen heb je een nieuwe Xbox. Dus verdien je zo terug.
Waar koop jij die xboxen en/of games?
Of je koopt een xbox voor weinig, of je betaalt veel voor games.
Een nieuwe (Arcade) kost nog altijd ~€170 ex. verzendkosten, FM3 LE koste mij nog geen €70 incl. en neem een willekeurig ander spel en dan kom ik op ~€140 uit, jij betaald €30 meer + evt. kosten voor het ombouwen (Meteen de garantie weg) en dan is het balen als ie het na een paar weken niet meer doet (Mss niet vanwege gebrande games, maar een productiefout o.i.d.).
Nee, voor ~€50 fix ik zelf wel een 120GB HDD, en over een week (of 2) mss wel een 250GB HDD voor ongeveer dezelfde prijs (Een mogelijk geschikte HDD kost ~€50 incl. verzendkosten).
Koop jij maar lekker een nieuwe xdoos als je laser het begeven heeft, zelfs als je een originele 120GB zou kopen ben je goedkoper uit, maar goed het boeit mij ook niet als mensen lekker eigenwijs willen zijn, ik verdien er niks aan, maar ik verlies er ook niks op ;)
Als mensen verstandig zijn vragen ze de key, ben je ~€20 kwijt voor een nieuwe drive + de kosten voor het flashen.

Verhaal over slijten vd laser is volgens mij broodje aap. En dan nog, who cares dan had mijn laser @ dvdbrander al lang "versleten" moeten zijn :X:D.

Dat zeg ik toch 8P.
Jou DVD brander is geen drive die in een PS2 of 360 zit, dat is net zoiets als appels met peren vergelijken, het is beide fruit en daar houd de vergelijking op, zo is een golden delicious geen granny smith, een DAF geen Rolls Roys...etc.
En trouwens, kan je 360 DVD's branden, nee toch?

En dat zei je niet, jij zei: "NTSC zijn amerikaanse games die je europese xbox dus niet af kan spelen" en je had het over regio vrije spellen, maar als je ff goed had gekeken dan had je gezien dat er verschil zit tussen NTSC/UC (VS en Canada), NTSC/J (Azië) en PAL (Europa en Australië), zo is Import Tuner Challenge (NTSC/UC) wel te spelen op PAL maar niet op NTSC/J.
Misschien een klein maar niet geheel onbelangrijk verschil.

En dat het volgens jou broodje aap is, zou dat niet kunnen komen door de beperkte info die je hebt, en dat je uitgaat van je brander?
Zou het niet zo kunnen zijn dat ik, tot op zekere hoogte, weet waar ik over praat?

Maar als je zelf een betere/goede verklaring hebt dan hoor ik dat graag.
Misschien kun je dan ook vertellen op welke snelheid je een 360 game of een audio CD moet branden en waarom.
Als ik een DVD+R DL op 10x kan branden (DATA/Film) en die is goed na verificatie waarom zou ik dan geen 360 spel op 8x kunnen branden? Dat moet volgens jou redenatie dan toch ook geen probleem zijn?
Oh wacht, nu kom je zeker met CRC op de proppen, zou het kunnen dat je PC brander toch iets anders is als een drive in een PS2 of 360? Of brand ie gewoon niet zo goed?

Genoeg gezeverd, iedereen moet doen wat hij/zij zelf denkt dat goed/verstandig is.

KoB, kan ik uit al deze info opmaken dat jij xbox360's ombouwd of om kan bouwen? Zo ja, kan je me daarover ff een pm sturen over kosten etc..

Zo nee, wat zijn nou goede adresjes voor het ombouwen van je xbox?

kijk op mp anders, staan genoeg mensen die dat doen... waar ik de mijne heb laten doen, zeiden ze dat garantie niet komt te vervallen.

Dat je laser slijt van gebrande spellen is echt pure onzin. Mijn 360 komt overigens uit de eerste lading en nog steeds 0 problemen:D Zo goed als vanaf het begin laten ombouwen en speelt alles nog heerlijk :D

Wil wel een nieuwe gaan halen want op mijne zit nog geen eens een HDMI aansluiting 8P

@ KoB

Niet zo bijdehand zeg. Je begrijpt best me punt. Ik heb me Xbox op de launch dag gekocht en zelf omgebouwd. Doet het nu al lang prima. 1x RROD maar die heb ik zelf gefixt met een x-clamp kit voor 5 euro. Ik speel online en download lekker de nieuwste games. Gaat allemaal prima. Heb me orginele key nog bewaard.

Dat je laser slijt van gebrande spellen is echt pure onzin. Mijn 360 komt overigens uit de eerste lading en nog steeds 0 problemen:D Zo goed als vanaf het begin laten ombouwen en speelt alles nog heerlijk :D
Roepen dat het onzin is is makkelijk, onderbouwen waarom het wel/niet zo is is iets lastiger.

Even voor de duidelijkheid de feiten op een rij:
De laser 'slijt' ook bij het gebruik van originele DVD's.
Het hoeft niet zo te zijn dat ie er al na een paar weken/maanden mee ophoud, your mileage may vary, echter hebben sommige mensen pech.
De gebruikte media is ook van invloed.

Maar ik bedacht me net (Gisteren had ik een beetje veel bier op :p) dat ik ooit een CD speler heb gebouwd (Nee, niet ontworpen) en in de beschrijving staat ook hoe je de laser af moet stellen....
3. Adjustment procedure
The purpose of this adjustment is to adjust the laser output energy and to adjust the focus circuit to drain a minimum of DC output current from the servo IC in nominal position.

Precautions to be taken are mainly to prevent the laser from getting damaged by over-current. This can happen within 1/2 second after power on.

Adjustment steps

1. blablabla
2. ....etc

6. Switch the set on and push the tray open key. The tray should come out. Load a disc manufactured in West Germany by PDO in Hannover. (These discs have a standard reflectivity).

etc..
Het is overigens geschreven door mensen van Philips (Die samen met Sony de CD speler hebben ontwikkeld), zouden ze zomaar een CD van PDO aanraden voor het afstellen, of zouden ze daar een reden voor hebben?

Het geeft niet aan waarom een gebrande DVD slechter is, maar het geeft wel aan dat er verschil in reflectie zit bij CD's van verschillende makers, en bij DVD's is dat niet anders.
DVD+/-R/RW's hebben minder reflectie en dit kan zorgen voor extra stress op bepaalde onderdelen waardoor die eerder het loodje kan leggen.

Nog een stuk over de PS2 (Maar dat geld natuurlijk ook voor andere CD/DVD spelers/recorders, het principe is immers hetzelfde):
To summarise
The PS2 Laser unit is governed by the combination of media and laser calibration/adjustment (assuming the lens is clean). The standard calibration should do for all pressed media and good quality backup media. The physical adjustment aspects, particulary laser azimuth, sometimes need attention when backups won't play (assuming the modchip is correctly installed).

Many users experience greater noise from the laser unit when playing less than ideally produced PS2 backups. Logically, if the laser unit is working physically harder, it may wear out, or lose its calibration, earlier than if it were only reading pressed media. The best approach to these issues is to use the best media you can (fewer "re-reads" means the laser unit doesn't work as hard), avoid non-optimised DVD-Rips if you can, burn backups at slower speeds, keep your laser clean, and keep your media clean. Many users have been playng backups on their PS2's for several years now, and are still gaming away. Laser unit wear and tear is, however, the price you potentially pay for playing backups.
De bron voor mensen die nog meer willen lezen.

Als deze info niet overtuigend genoeg is dan weet ik het ook niet meer, ik heb m'n best gedaan en als je meer wilt weten moet je zelf zoeken, het is iig niet uit de lucht gegrepen.

@ Jesse.: Ik begrijp je punt ook wel, maar je kunt het op verschillende manieren bekijken.
Een HDD is in mijn ogen een goede oplossing, daarbij heb je minder herrie van de DVD drive en wat kortere laadtijden (moet je wel de games op HDD installeren natuurlijk ;)), de key bewaren is ook een goede oplossing, maar veel mensen die het laten doen hebben de key niet, nou zul je die in veel gevallen ook niet nodig hebben (Als de laser gaar is kun je 'm er nog steeds uithalen) maar het is wel makkelijk als je 'm hebt voor het geval dat.

Wil wel een nieuwe gaan halen want op mijne zit nog geen eens een HDMI aansluiting 8P

Bij mij hetzelfde 0,0 problemen gehad. En hij word toch heel regelmatig gebruikt.
Garantie weg als je hem ombouwt?:rolleyes:
Vriend van mij zijn omgebouwde xbox, weer orgineel gemaaakt. Opgestuurd naar microsoft en een nieuwe gekregen:)

iemand die ook de dvd'tjes bedrukt?? zojah met wat doe je dit (voor beste resultaat) heb helaas geen printer die direct op cd print.

Veel teveel werk dvd's bedrukken, net als hoesjes printen daar begin ik nieteens aan.

En dat zei je niet, jij zei: "NTSC zijn amerikaanse games die je europese xbox dus niet af kan spelen" en je had het over regio vrije spellen, maar als je ff goed had gekeken dan had je gezien dat er verschil zit tussen NTSC/UC (VS en Canada), NTSC/J (Azië) en PAL (Europa en Australië), zo is Import Tuner Challenge (NTSC/UC) wel te spelen op PAL maar niet op NTSC/J.
Misschien een klein maar niet geheel onbelangrijk verschil.

Wat boeit het als een game niet kan afspelen op een japanse X360 8P. Enige waar mensen belang bij hebben zijn RF of PAL games. Machig verhaal omtrend de drive verhaal maar ik kan me niet herinderen dat ik heb gezegd dat ik de x360 drive vergelijk met een brander. Ik doelde erop dat als er iets door gebruik kapot had moeten gaan......
Feit is wel dat die dvd drive in de xbox gewoon een waardeloos ding is, ze hadden er wel een iets stillere in kunnen stoppen imo.

Voor het detail: ik heb Forza 3 ook gekocht!. Sowieso voor de DLC die beschikbaar is @ releasedag. Al verwacht ik dat ik niet kan wachten en de game gewoon brand als deze veel voor de officiele release uitkomt :D.

Last edited:
Bij mij hetzelfde 0,0 problemen gehad. En hij word toch heel regelmatig gebruikt.
Garantie weg als je hem ombouwt?:rolleyes:
Vriend van mij zijn omgebouwde xbox, weer orgineel gemaaakt. Opgestuurd naar microsoft en een nieuwe gekregen:)
Heb ik ergens gezegd dat hij 100% zeker kapot gaat? (Dat gaat hij 100% zeker ook, ook met originele spellen, maar met gebrande games en slechte media is de kans groter dat hij sneller kapot gaat).

En dat jij en andere mensen 0,0 problemen hebben is mooi, wees er blij mee, maar betekent dat dan ook meteen dat het voor iedereen geld? Dacht het niet.
Ik heb een controller die in nieuwstaat is (hooguit uurtje of 10 gebruikt), en die is nu al kapot, goh zou er dan toch verschil in spullen kunnen zitten?

En lezen is ook een vak:
Het hoeft niet zo te zijn dat ie er al na een paar weken/maanden mee ophoud, your mileage may vary, echter hebben sommige mensen pech.
Your mileage may vary = Hoe lang het goed gaat kan variëren.

Beetje jammer dat mensen altijd alles uit verband moeten rukken, opblazen en door blijven zagen over nietszeggende zaken, maar vervolgens geen enkel argument hebben dat tegenspreekt dat gebrande spellen slechter zijn voor de laser dan originele.

Ander verhaal, ik heb er 2, 1 is omgebouwd en flink gebruikt (een Core uit 2006, Februari geloof ik) de ander is niet omgebouwd en weinig gebruikt (een Elite begin Maart 2008 gekocht).
De omgebouwde heeft geen enkel probleem met spellen, maar nu heb ik een film op een DVD+R DL gezet, de Elite speelt hem moeiteloos af, de Core kapt er ongeveer halverwege mee (Layer break?)...rara hoe zou dat komen? (En ik gebruik dezelfde media voor games en films...Verbatim).

En wat betreft de garantie, je kunt het garantiezegel eraf krijgen zonder het te beschadigen en weer terug plakken, misschien dat sommigen garanderen dat het altijd goed gaat, maar ik weet zeker dat als het fout gaat ze 'm gewoon in elkaar knallen en 'm zo meegeven, je hebt toch geen poot om op te staan.
En natuurlijk zijn er ook mazzelaars.

Wat boeit het als een game niet kan afspelen op een japanse X360 8P. Enige waar mensen belang bij hebben zijn RF of PAL games. Machig verhaal omtrend de drive verhaal maar ik kan me niet herinderen dat ik heb gezegd dat ik de x360 drive vergelijk met een brander. Ik doelde erop dat als er iets door gebruik kapot had moeten gaan......
Feit is wel dat die dvd drive in de xbox gewoon een waardeloos ding is, ze hadden er wel een iets stillere in kunnen stoppen imo.

Voor het detail: ik heb Forza 3 ook gekocht!. Sowieso voor de DLC die beschikbaar is @ releasedag. Al verwacht ik dat ik niet kan wachten en de game gewoon brand als deze veel voor de officiele release uitkomt :D.
Het was ook maar een voorbeeld om aan te geven dat een game NTSC kan zijn, niet RF en toch op een PAL console kan werken. Met abgx360 weet je snel genoeg of de game werkt of niet (mits goed ingesteld natuurlijk).

Wat betreft de brander/360 drive vergelijking, jij zei "Verhaal over slijten vd laser is volgens mij broodje aap. En dan nog, who cares dan had mijn laser @ dvdbrander al lang "versleten" moeten zijn", misschien bedoelde je het anders, maar zoals ik het lees zeg je daarmee dat een gebrande DVD niet slecht is voor je brander en dus ook niet voor een 360.

En wat betreft de herrie van een 360 drive, je moet geluk hebben, die van mij zijn gelukkig redelijk stil (en ze maken ook geen krassen), maar ik denk ook dat het in de constructie van de 360 zit (i.c.m. de drive).

Ik ga ook niet wachten tot FM3 in de bus ligt, in de VS word ie op 20-10 uitgebracht geloof ik, dus binnen een week zal ie wel ergens opduiken, de vraag is natuurlijk wel of ie te spelen is op een PAL 360, als ik het van tevoren zou weten dan had ik 'm voor €35 in het buitenland besteld.

Maar goed, had ik maar niks gezegd, heb nu lamme poten van het typen x|

Ik ga ook niet wachten tot FM3 in de bus ligt, in de VS word ie op 20-10 uitgebracht geloof ik, dus binnen een week zal ie wel ergens opduiken, de vraag is natuurlijk wel of ie te spelen is op een PAL 360, als ik het van tevoren zou weten dan had ik 'm voor €35 in het buitenland besteld.

Maar goed, had ik maar niks gezegd, heb nu lamme poten van het typen x|

Er zweeft op internet een non scene NTSC release rond van rond de 13,4Gb. Helaas niet RF en dus waardeloos voor ons :(.

Sinds vorige week ook een xbox en om laten bouwen.
Heb nu forza2, die ik al veel speelde, Stoked, wel dikke/lastige snowboard game en Grid.

Nog aanraders voor games?
Liefst iets multiplayer (zonder live), race of whatever.
Shooters lijken me (vooralsnog) te moeilijk zonder muis. :+

Goeie info ook gelijk hierboven, thanks! :)

Status
Not open for further replies.
Back