This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Welke opleiding ga jij doen?

Status
Not open for further replies.
Mn pa heeft ook een bedrijf in de electro branche (acb's / UPS systemen e.d) Dus ik weet ook wel waar ik over praat. Trouwens genoeg van die kasten in elkaar gezet.
 
Lennox said:
Dat bedoel ik.

Slim zegt niks over hoe goed iemand zijn baan uitoefend. Het is zelfs zo dat veel erg hoog opgeleide technische mensen veel te diep kijken. Waardoor ze vaak het overzicht verliezen. Daarnaast zijn ze vaak communicatief slecht, waardoor managers ed. zich geen raad weten met dat soort personen.

De domste fout die je kunt maken is mensen die een 'lage' opleiding hebben gevolgd als 'dom' bestempelen. Kijk voor de grap eens naar de welbekende slimmen der aarde....
 

Ongegrond? Het is mijn mening, dat hoef ik niet te 'gronden'. <]

Het probleem is dus dat je niet naar een persoonlijkheid kan kijken via een brief + CV. Als ik dan dus 100 sollicitaties krijg, oordeel ik daar op de door mij beschreven manier over, om dan vervolgens een aantal mensen te selecteren voor een gesprek. En zo'n persoon moet dan gewoon goed in het team passen.
 

Klopt, niks aan toe te voegen. Maar ik denk niet dat iedereen zomaar een havist/hbo'er eerder op gesprek laat komen dan een mbo/hbo'er. Iig niet binnen technisch vakgebied.
 
Ach het is ook niet zo zwart/wit, er zijn zoveel zaken die meetellen en wellicht nog belangrijker zijn. Hoe het specifiek in het technische vakgebied gaat weet ik niet, mijn oordeel ging iig over economische opleidingen.
 
Je hebt gelijk dat ik het even wat had mogen nuanceren. Ik was hierover wat gefrustreerd...

Over die "praktijkervaring"; De eeuwige kloof tussen leidingevenden en uitvoerenden zal altijd blijven bestaan dit omdat het vrijwel onmogelijk is om zowel leidingevende capaciteiten/ervaring/opleiding te hebben als praktische ervaring/opleiding. Dit lijdt tot onbegrip en conflicten. Ik maak het nu dagelijks mee tijdens mijn stage (ik voer een analyse uit van alle primaire bedrijfsprocessen). Als mensen een positie gaan innemen aan een van de twee zijdes van dit verhaal wordt zoiets alleen maar erger. Het komt er dus op neer dat dit probleem niet te voorkomen is.
 
Het valt mij ook dat bijna iedereen het zelfde hier doet ,
of autotechniek of iets in de economie .

Ik zit nu op het MA (Mediacollege Amsterdam).
opleiding is multimedia vormgeven en dit is me eerste jaar wat ik bijna heb afgesloten.
 
Owja, was ik vergeten te melden, maar vorige week vrijdag een positief resultaat gehaald voor mijn 2e psychologische keuring van de luchtmacht. Moest 2 groepsopdrachten doen, een presentatie en als laatste dik een uur praten met een psychologe.
Maarja, het is in de pocket, dus op naar de medische keuring.
Opleiding als vlieger komt zo steeds meer in zicht :winner:.
 
Tof man , dat gesprek met zo'n psychologe kan toch best lastig zijn. Ze proberen je echt op alle fronten de hoek in te lullen
 
Ja klopt. Maarja ben gewoon eerlijk gebleven en gezegd hoe ik erover dacht.
Als je daar gaat zitten liegen prikken ze er ook zo doorheen.
Maar vond het eigenlijk helemaal geen vervelend gesprek. Af en toe een grapje enzo en dan valt het best mee, tenminste vond ik. Maar ik heb dan ook makkelijk praten, want ik heb het gehaald. Kan me wel voorstellen dat mensen hierop afvallen, want ze willen echt alles van je weten.
 
Idd, eerlijk blijven en gewoon zeggen hoe jij er over denkt. Dus geen woorden in je mond laten leggen door zo iemand, dan fiets je er zo door heen.
 
mwah naar het 3e jaar van me mbo studie!!! Nog 1tje op school zitten en in de 4e 10 maanden stage lopen in: Amerika,ABC-eilanden,Canada,Spanje,Engeland,Duitsland,Frankrijk en Nederland gewoon(heb keuze uit deze landen)

De stage is of 10 maanden buitenland of 5 maanden NL en 5 maanden buitenland. Helaas vallen Duitsland,Frankrijk en Canada af of dat ik geen frans of duits heb! Heb namelijk voor spaans als taal gekozen. Ik denk dat het of amerika wordt of spanje.(10 maanden weg wil ik dus) ENige nadeel is dat als je naar Amerika wilt je 13 maanden moet en je kan niet even paar daagjes naar huis Lijkt me wel kut 13 maanden je vrienden niet zien! Dus denk dat ik voor Spanje kies! Kan ik gelijk me spaans extra opkrikken en wil later zoiezo in Spanje gaan wonen!
 
Formula50 said:

Fucking vet man. Heb het zelf ook via luchtmacht geprobeerd, maar was geen succes. Burgerluchtvaart was geen optie omdat ik geen WI B in mn VWO pakket had.

Volgend jaar maar aan jaar 2 beginnen. Moet nog 2 tentamens maken volgende week en mn BA 1 scriptie was afgekeurd, dus die kan ik ook nog verbeteren :+
 
Ben er ook echt superblij mee. Ben nu al een heel eind, ben alleen een beetje bang voor de medische keuring. Echt ALLES wordt nagekeken. Je krijgt een hersenscan, MRI-scan, oogonderzoeke, gebitsonderzoeken, ooronderzoeken, krachttesten, etc., etc. Maarja, daar kan ik zelf weinig aan doen helaas. Zou zelf ook niet echt weten waar ze me op moeten afkeuren, maar misschien vinden zij toch iets.
Als ik de medische keuring nu zou halen, kan ik (als ik me niet vergis) al als piloot beginnen bij de burgerluchtvaart . Allen heb ik dus ook geen WI B en geen Natuurkunde in mijn VWO-pakket, maar als ik dan al de zekerheid heb dat ik piloot kan worden, dan ga ik die vakken graag even bijhalen natuurlijk.
Maar ach ik zie het wel. Hou me voorlopig nog even rustig totdat ik de medische keuring door ben.
Maar dan................... dan is het feest .
 
Ik was op Gilze Rijen naar de voorlichting geweest. Toen vertelde een apache piloot dat hij ten tijde van de keuring wel aan een studie was begonnen. Puur om iets achter de hand te hebben. Tijdens het proces van vlieger worden kan je immers nog steeds afvallen (zijn slechts enkelen, maar toch).

Medische keuring lijkt me wel freaky. Straks denk je dat je kern gezond bent en komt er 1 of andere wazige aandoening te voorschijn.
 
Je hoort inderdaad wel eens dat iemand op de medische keuring wordt afgewezen, omdat er medisch iets niet goed zat, waarvan die persoon het zelf niet eens wist dat hij het had.. Kun je nagaan hoe diep die onderzoeken gaan..

Luchtmacht leek mij ook altijd super mooi, maar om een of andere reden nooit echt werk van gemaakt.. Maar ben blij met de opleiding die ik straks ga doen

Veel succes iig! @ Formula 50
 
Lennox said:
Medische keuring lijkt me wel freaky. Straks denk je dat je kern gezond bent en komt er 1 of andere wazige aandoening te voorschijn.

Ja, idd . Je hoort dat best weleens dat ze iets ontdekken waar je zelf helemaal geen weet van hebt. Leuk is dat.
 
Status
Not open for further replies.