This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Welke opleiding ga jij doen?

Status
Not open for further replies.
Lennox said:
Terug naar de HAVO is geen slecht plan als we deze tekst bekijken .

Begrijpend lezen: helaas niet voldoende.
Spelling: Idem.
Interpunctie: Idem.

Probeer nou niet mij een schuldgevoel aan te praten he. Daar hou ik niet echt van.

Je moet oppassen met wat je zegt. Jij gaat persoonlijk op mij inspelen, breekt informatie en geschiedenis aan van mij die niks met het onderwerp in die zin te maken heeft. Een schuldgevoel praat ik je niet aan, ik waarschuw je heel snel je mond te houden over mij persoonlijk want daar hou ik niet van aangezien jij niet voor het kleinste beetje weet waar je het over hebt.

En nou wil je slim overkomen door mij op een aantal leuke puntjes te wijzen? Ik weet hoeveel hersenen ik heb, en ben er zeker van dat jij in geen enkel opzicht, meer bent, of beter zou zijn. Dus nogmaals hou het op het onderwerp.
 
Lennox said:
Terug naar de HAVO is geen slecht plan als we deze tekst bekijken .

Begrijpend lezen: helaas niet voldoende.
Spelling: Idem.
Interpunctie: Idem.

+ralf+

Prachtig.
 

Ik ben een kerel en praat er niet over, dus wil ik niet dat het aangebroken word. De werkgevers zullen de informatie niet van mij hoeven te krijgen, als ze mijn naam intypen in een database staat die informatie daar op.
Dus zielepiet... kerel je neemt weer teveel dingen aan.


Edit: Ik heb hier geen zin meer in, PM maar als je wat wilt horen
 
Last edited:
@ lennox

is dat jou situatie of schets je nu 1 vd meest verschrikkelijke opleidingsituaties?

@ sjoerd,

iedereen zal bepaalde stappen meoten doen om ergens te komen. Neem nou bijvoorbeeld mijn situatie.

ik wil graag werktuigbouwkunde gaan doen. Hbo zou mooi zijn, maar wss krijg ik teveel moeite met wiskunde, dit heb ik nu ook al.

er zijn verschillende opties, welke is volgens jou dan de beste?

optie 1
ik haal 5havo en ga naar hbo wekrtuigbouwkunde en haal dat ook.
optie 2
ik haal 5 havo en werktuigbouwkunde op hbo word toch moeilijk, en doe er 6 jaar over ipv 4
optie 3
ik haal 5 havo en werktuigbouwkunde blijkt op hbo te moeilijk, en ik moet terug stappen naar Mbo niveau
optie 4
ik zak voor havo, en ik doe een jaar over en ga daarna naar hbo werktuigbouwkunde, en dan daarbij weer de mogelijkheden dat hbo miss te moeilijk blijkt.
optie 5 ik zak havo, en daarna alsnog naar mbo, welke ik dan in 3 jaar kan doen.
optie 6
ik zak havo, en ipv een jaar over te doen, ga ik meteen naar mbo werktuigbouwkunde, en qua tijd duurt het net zo lang als dat ik havo over zou doen.

dit zijn dus grotendeels de opties die ik heb.
welke jij de beste vind boeit me eig geen kont, ik heb mijn besluit al genomen,
wss kies jij ook iets anders. En daar ligt het punt. wat is dan het juiste?

het gaat er toch om dat ik uiteindelijk een leuke baan heb, en ik hoef niet een groot salaris te hebben, heb liver dat men werk leuk is.

en ik ben er van overtuigd dat ik met een mbo werktuigbouwkunde diploma net zo ver kan komen als een hbo werktuigbouwkunde diploma.

uiteindelijk draait het om de kwaliteiten die ik heb, en of daar het stempel MBO/HBO op staat, dat is alleen bepalend voor het salaris, niet voor het werk wat ik lever.

en nou heb ik genoeg getypt, het blijft toch een welles nietes maar ik heb gelukkig mijn besluit al genomen.

:W
 
Hellracer, wat jij doet is je doelen bijstellen en kijken naar wat jij kunt. Daarmee bedoelen we dus hetzelfde, alleen gaven we het beide een ander naampje. De discussie is daarom nutteloos.

Succes met je keuze.
 

Wauw, van zo'n database heb ik nog nooit gehoord. Toen ik eens sollicitanten moest beoordelen mocht ik jammer genoeg niet werken met zo'n vernuftig systeem. :+

Je praat trouwens wel over je problemen, je gebruikt het constant als doodgooier. Zo werkt discussiëren niet hé?!
 
Hellracer_89 said:
punt is gewoon dat je met een overgangsbewijs en mbo, net zo ver kan komen als havo + mbo

:L:L

Kerel, hebben we net de strijdbijl begraven, ga je me de loser tekens geven. Wat is dat toch met jullie, leer eens begrijpend lezen.

Doordat jij tevreden bent met werk op MBO niveau en verder niet ambitieus bent, is het in jouw geval voldoende. Echter een havist met MBO die wel de ambitie heeft het maximale eruit te halen staat dus veel sterker.
 
Hellracer_89 said:
punt is gewoon dat je met een overgangsbewijs en mbo, net zo ver kan komen als havo + mbo

:L:L

Amen Dat is alles wat ik wil zeggen.

@Sjoerd: Wanneer zie je in dat jij telkens afwijkt van de discussie?... Iedereen vind je onderhand wel stoer, je bent wel een hele flinke jongen :L
Kom persoonlijk naar mij toe om het af te maken, of laat het vallen zoals ik al 3x heb gezegd.

Edit: Eersteklas internetheld, dat is wat jij bent.
 
Lekker oppervlakkige werkgever heb je als hij je op je niet afgemaakte middelbare school afkraakt. Verder kijken dan je neus lang is, is teveel gevraagd? In zo'n bedrijf met zo'n instelling zou ik nog niet eens willen werken. En waarom zou een recruiter je de grond in willen boren? Heeft hij daar zelf baat bij? Heeft het bedrijf daar baat bij? En ik lees ook dat voor sommige hier motivatie en drijfkracht van geen enkele waarde is. Tellen soms alleen je diploma's? Nee dus, motivatie is zeker net zo belangrijk, al dan niet belangrijker.

Ik ben zelf in vwo5 gestopt op met een aanbevelingsbrief van de middelbare school naar het HBO IVA te gaan. Geen enkele leraar van mij was van mening dat ik het vwo niet kon, en mijn cijfers waren geen eens zo slecht, had alleen weinig cijfers omdat ik niet al te vaak aanwezig was. Ik stopte vanwege een gebrek aan motivatie, ik vond het nogal te theoretisch. En studeren leek mij toen ook niet echt leuk, dus ik ging naar een HBO kijken. En de HBO die mij echt super leek, werd ik dus ook nog aangenomen zonder diploma.

En ga mij nou niet vertellen dat ik minder ben bij een sollicitatie dan iemand die havo + iva heeft gedaan, want dan ben je echt oppervlakkig. Alsof je op de middelbare school ook maar iets leerde wat van toepassing is op je baan later. In mijn geval in ieder geval niet, ook geen taal, want die krijg ik nu, op de iva, op het zelfde niveau als op het vwo.

En voor de gene die zeggen, dat het stoppen met de middelbare school een gebrek aan doorzettingsvermogen is, op dat moment was er gewoon de keuze om 2 jaar te besparen. En wat blijkt, ik zit bij de beste 25% van het hbo, dus zeg nou aub niet dat je dommer bent omdat je geen diploma hebt.
 

Prachtig, dat wou ik zeggen op het feit na dat jij het 3x zo goed onder woorden brengt als dat ik kon.
 

nou nou nou
 
Even voor de duidelijkheid, ik ben geen internetheld; in het echt ben ik nog stoerder 8) Wel typisch om te zien dat je het niet persoonlijk wilt maken, maar mij totaal niet inhoudelijk aanvalt maar puur op mij persoonlijk gaat lopen vitten. Als je zegt dat je moe wordt van de discussie, blijf dan bij je woord en stop ermee en ga verder via PM. ZEKER als je het enkel persoonlijk maakt en totaal niet inhoudelijk erop doorgaat. Dit heeft voor niemand meer toegevoegde waarde. Althans, behalve voor mij, want ik vind zulke discussies prachtig. Je mag me dan ook PM-en, of kom je langs als je het zo leuk vindt, ik woon in Ede.

Stephan, ik ben het dus niet met je eens. Ik spreek uit ervaring met recruiten en jij zo te horen niet. Kijk wat is het probleem; recruiters zijn in principe kortzichtig. Als jij recruiter was en je krijgt 100-en sollicitatiebrieven, ga je dan elke keer weer alles tot op de punt toe lezen en iedereen laten komen? Nee. Je analyseert het CV en heel misscien de brieven, schoont het op en nodigt wat mensen uit. Als je dan kan kiezen uit gasten die wél of niet hun middelbaar diploma hebben is de keuze snel gemaakt, ongeacht of diegene nog zo gemotiveerd is, je merkt dat niet als je hem niet uitnodigt op basis van zn CV.

Ik zal verder niet op je ingaan; de keuze voor de IVA ipv je VWO afmaken vind ik echt superstom, hierover mag je me PM-en want dit gaat niemand verder wat aan.
 
Ik begrijp het heus wel. Maar ik verzeker je, in de autobranche is er geen 1 andere opleiding zo hoog aangeschreven als de IVA.

De iva heeft een up-to-date lijst met vacatures. Zijn er momenteel 400 oid, dus keuze genoeg.
 
Menn0 said:
Gewoon HBO doen joh, bijna gelijk aan vakantie

Tot zover mijn nuttige bijdrage.

Inderdaad, HBO is achterover leunen en studiepunten binnenslepen. De mooiste HBO is nog wel de PABO. Tering zeg, dat is echt een triest niveau, knippen en plakken als een gek.:+
 
Status
Not open for further replies.