Welke opleiding ga jij doen?

Status
Not open for further replies.
Ik ga denk ik toch maar weer MBO 4 Motorvoertuigentechniek doen in Heerlen(was gezakt het 2e jaar en mocht niet doubleren), na lang nadenken dat toch maar en daarna HBO in Arnhem/Nijmegen...
 
Marcie said:
@ Rico, eerste jaar is sowieso vrij algemeen:)
Geld overigens voor de meeste economische opleidingen voor zover ik weet zoals
HBO:
Small Business
Communicatie
Management Economie Recht
Commerciele Economie ( inc Sportmanagement)
Allenmaal idem dito:P

Tweede jaar is al praktijkgerichter..... ( spreek wel uit ervaring:P)

Maar daaar niet ;)

HAd instroom gedaan in 3e en 4e blok, mocht niet door op een of andere manier (naaistreken aangezien ik van een half jaar kansloos werken na me havo, hoppa in de 2 moeilijkste blokken al mijn 30 ec's gehaald had)
en begon dus weer aan 1e en 2e.

Maatjes van me onderhand die wel naar 2e jaar mochten, daar heb ik nu nog goed contact mee..

En dat gaat dus nog steeds even ruk als het eerste jaar :)

Verschilt per school dus ;)

Maare dat hele marketing verhaal.
Tuurlijk is dat allemaal logisch, ik zeg toch ook van niet. Dat is ook heel erg belangrijk.
Het is alleen zulke makkelijke theorie. En over dat het slechts het eerste jaar is en je geen mening kan vormen, bullshit, want in het eerste jaar het "hoofdboek marketing" die de rest van je opleiding de rode lijn is, aangeschaft, maar nog steeds is het gewoon te ...


Maargoed, ik heb nu inmiddels wel mijn handen vol aan een opleiding,
dus ik ben eindelijk een beetje tevreden aan het worden :)
 
JorneP said:
Damn, ik moet binnenkort dus wat anders hebben maar ben er nog niet uit..

óf

- autotechniek (Almelo)

of

- Multimedia / Vormgeving (Enschede)

Moeilijk... want het ligt me beide wel.. Auto's, en webdesign ect.ect.
als je zo gaat doorgaan,
raak je nooit afgestudeerd,
of ken je van alles 1% 8P
 
Sandor said:
als je zo gaat doorgaan,
raak je nooit afgestudeerd,
of ken je van alles 1% 8P

Hoezo? Dit is me eerste jaar nog maar op het MBO hoor ? alleen de opleiding waar ik nu zit is 1020940249x niets.. :).. dus ben ik opzoek naar een andere ..
 
Ik ben er ook nog steeds niet uit..

Binnenkort opendagen op Hanze Hogeschool Groningen.. Hoop dan eindelijk een beslissing te kunnen maken :)
 
Aangenomen @ IBS opleiding aan t Willem I College in Den Bosch. Nu alleen me taalkeuze nog bepalen en dan starten in augstus/september.
 
Vandaag op school, hoor ik dat een klasgenoot stage aangeboden heeft gekregen bij Porsche in Stuttgart 8P

3e kwartaal van het 1e jaar en dan al stageplek hebben voor t 3e jaar :D

Wel vet natuurlijk, hoop dat ik ook zo'n soort kans krijg :)
 
Right :rolleyes: Vandaar dat ze m in t eerste jaar al vragen terwijl ie over 2 jaar pas stage kan gaan doen zeker, omdat ie zo'n goeie poetser is :+
 
Gebeurd op mijn school ook veel. Neem nou maar van mij aan dat je bij een merk als kia een stuk meer leert van autoverkopen en alles er om heen dan bij porsche of een andere exclusief merk.
 
Stephan@Spy said:
Gebeurd op mijn school ook veel. Neem nou maar van mij aan dat je bij een merk als kia een stuk meer leert van autoverkopen en alles er om heen dan bij porsche of een andere exclusief merk.
Ik doe HTS Autotechniek, geen IVA oid... Ik hoef niet te leren verkopen :)
 
Dus als monteur. Dan snap ik het wel ja, denk dat een porsche niet echt moeilijker sleutelt dan een kia of wel soms?

Doe de motorkap van een kia open en je ziet gewoon echt alleen een plaat plastic.
 
Ook niet als monteur, als ontwerper etc...

Trouwens, je moet toch ook snappen dat sleutelen/ontwerpen/werken bij Porsche toch een hele andere ervaring is dan bij Kia bijv. al was het alleen maar om het eindproduct...
 
Last edited:
voorlopig niks kan niet meer werken of naar school jammergenoeg.
ik hou het bij 4 uurtjes in de week vrijwilligers werk.
en mijn scooter natuurlijk maar het meeste laat ik ook doen door een jonge.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top