Welke opleiding ga jij doen?

Status
Not open for further replies.
Marketing is altijd "slap ouwehoeren en we zien wel waar het schip strand" . Ik heb het vorig jaar ook gehad en ook zonder echt wat te doen gehaald (UvT) . Bindend studieadvies gehaald (net), maar toch niet gemotiveerd genoeg om door te gaan + de wiskunde was voor mij gewoonweg te moeilijk.

Ben blij dat ik daar weer vanaf ben. Hoewel de studie nu wel een stuk meer tijd vraagt (vorig jaar heb ik ECHT niks uitgevoerd). Wel weer wennen, maar geeft een beter gevoel :).

Studentenleven (las het hierboven): Moet je ook maar net liggen. Als je echt lid wil worden van verenigingen enzo.., maar mij trekt het niet en dan druk ik het nog zwak uit :). Meer het type 9e jaars ranzige rode broek dragende corpsbal idee krijg ik dan altijd weer.

Dub said:
ik begin in September aan de opleiding Multimedia en Communicatietechnologie :)

Photoshop, programmeren, 3d,...

Dat doe ik ook :)

Alleen heet het dan Communication en Multimediadesign.

Wel een leuke studie, met erg veel vrijheid, tenminste op deze school.
Dat moet je wel liggen...

Studeer trouwens aan de Noordelijke Hogeschool Leeuwarden, NHL.

volgend jaar Autotechniek @ hogeschool Rotterdam

mensen hier die daar toevallig op zitten? behalve Mechanic dan :P.

ben nog een beetje op zoek naar ervaringen...

Last edited:
Volgend jaar selectie procedure klm flight ac. ff proberen door te komen.

Lukt dit niet moet ik nog eens goed na gaan denken over wat ik eigenlijk ga doen:~

Sjors@Area said:
volgend jaar Autotechniek @ hogeschool Rotterdam

mensen hier die daar toevallig op zitten? behalve Mechanic dan :P.

ben nog een beetje op zoek naar ervaringen...
Ben ik niet goed genoeg 8P

Mijn ervaringen worden wel wat minder positief, zo achterlijk weinig les tegenwoordig :X Nog wel alles gehaald tot nu toe, dat is dus wel weer goed. Veel mensen haken af, ik snap eigenlijk niet waarom. De moeilijkheidsgraad kan het eigenlijk niet zijn. Je moet wel een beetje alleen kunnen werken, af en toe moet de knop echt om. Vorig kwartaal zat ik in een groepje waar ik blijkbaar de enige was die t vak wilde halen ofzo, alleen de rest zei eigenlijk pas in de laatste week dat ze niet van plan waren om nog iets te gaan doen :rolleyes: Maar na goed contact met de docent en alleen hard werken komt t toch weer goed, vak gehaald :P

Maar deze week is echt schroot: 3 dagen vrij, 1,5 klokuur les gehad en een uur studiebegeleiding :X Volgende week gelukkig meer, anders is t bijna weggooien van collegegeld :+

@ Rico, eerste jaar is sowieso vrij algemeen:)
Geld overigens voor de meeste economische opleidingen voor zover ik weet zoals
HBO:
Small Business
Communicatie
Management Economie Recht
Commerciele Economie ( inc Sportmanagement)
Allenmaal idem dito:P

Tweede jaar is al praktijkgerichter..... ( spreek wel uit ervaring:P)

Jules said:
Kan iemand mij wat info geven of de IVA opleiding?
heb net een boekje bij m'n decaan opgehaald en daar stond ook in dat je t aan leerlingen moet vragen, en ik meen eens gelezen te hebben dat er hier mensen IVA deden?
t lijkt mij wel leuk.. tis prijzig maar volgens mij is het wel een goede opleiding
ohja, krijg je wel stufi nog?:P

Wat wil je weten? Ik zit in eerste jaar HBO, kan je alles vertellen.

Voor msn kan je pm'en

ik volg nu economie talen in het middelbaar
alsk 18 ben zouk graag naar syntra willen gaan das avondschool 4 uur les per week voor iets met land en tuinbouw aangezien pa bloemist is

Mechanic said:
Ben ik niet goed genoeg 8P

Mijn ervaringen worden wel wat minder positief, zo achterlijk weinig les tegenwoordig :X Nog wel alles gehaald tot nu toe, dat is dus wel weer goed. Veel mensen haken af, ik snap eigenlijk niet waarom. De moeilijkheidsgraad kan het eigenlijk niet zijn. Je moet wel een beetje alleen kunnen werken, af en toe moet de knop echt om. Vorig kwartaal zat ik in een groepje waar ik blijkbaar de enige was die t vak wilde halen ofzo, alleen de rest zei eigenlijk pas in de laatste week dat ze niet van plan waren om nog iets te gaan doen :rolleyes: Maar na goed contact met de docent en alleen hard werken komt t toch weer goed, vak gehaald :P

Maar deze week is echt schroot: 3 dagen vrij, 1,5 klokuur les gehad en een uur studiebegeleiding :X Volgende week gelukkig meer, anders is t bijna weggooien van collegegeld :+

de docenten zeiden op de opendag idd dat ongeveer de helft van de studenten na het 1e jaar afvalt. Vanwege de moeilijkheidsgraad of omdat het toch iets anders is als wat ze wilden.
Daarom ben ik nu een beetje op zoek naar wat studenten zelf erover te zeggen hebben. daar kan je op zulk soort punten toch wat meer van op aan als die docenten.

Damn, ik moet binnenkort dus wat anders hebben maar ben er nog niet uit..

óf

- autotechniek (Almelo)

of

- Multimedia / Vormgeving (Enschede)

Moeilijk... want het ligt me beide wel.. Auto's, en webdesign ect.ect.

is er autotechniek in almelo?

naar mijn weten alleen HS rotterdam en HS arnhem-nijmegen?

en IVA-driebergen dan natuurlijk...

Tering heb echt geen idee, wat ik nu wil doen. Zit nu op detailhandel dat is helemaal niks, wel 4 dagen werken, dat is wel leuk.

Maar wil volgend jaar wat anders doen, misschien havo, maar dan heb ik geen geld meer:(

Sjors@Area said:
is er autotechniek in almelo?

naar mijn weten alleen HS rotterdam en HS arnhem-nijmegen?

en IVA-driebergen dan natuurlijk...
MBO denk :) Je hebt ook nog een soort autotechniek bij Fontys dacht ik...

Automotive Engineering: afstudeerrichting bij B Werktuigbouwkunde

kun je dus voor kiezen met werktuigbouwkunde... is dus wel iets anders als autotechniek lijkt me :?

Status
Not open for further replies.
Back