Welke opleiding ga jij doen #2

Status
Not open for further replies.
Krijg btw veel meer de drang om te werken e.d. lekker geld verdienen en je eigen ding doen. Ipv naar school, leren en arme student spelen:+

Dat had ik dus ook en ben toen gaan werken, (wel icm 1 dag school)

Nou, ik kan je vertellen dat ik blij ben dat ik 18 Augustus mijn eerste schooldag weer heb!:)

Dus over zo'n keuze zou ik echt goed nadenken...
Voordeel is wel dat ik nu een knappe auto kon kopen + rbw halen, straks ook een motor kan kopen en daarnaast lekker kan sparen. :) Maarja, heb nu wel wat later me diploma..



Nog even een vraagje: Zijn er mensen die een MBO opleiding versneld hebben gedaan? Dit ben ik dus van plan te doen ik moet dit voor Juni (uit mijn hoofd) aankaarten bij mijn School. Zelf denk ik er geen moeite mee te hebben..
Maarja, Tips zijn altijd welkom. :)
 
Precies.. Geld moet imo niet je grootste drijfveer zijn om na een opleiding fulltime aan het werk te gaan.
 
Zo denk ik er ook niet over, maar ik bedoel gewoon dat ik meer uitgave p/m heb dan inkomsten, rijd nu ook in een eigen auto, fitness, tel rekening, verzekering + uitgaan en andere uitgave. dat red ik neit met alleen zaterdag werken en stufi. Dus daarom heb ik zoiets van, kan ik neit op de een of andere manier gewoon werk en studie samen doen oid. Weer niet of je op het HBO zoeits hebt.

iig ik WEET gewoon dat ik die studie moet afmaken, en zet me daar ook gewoon toe aan, maar het geld is ook zo lekker.
 
4 jaar een beetje op je geld letten is voor mij geen probleem.

Ik heb vorig jaar ook full-time gewerkt, en nu studeer ik weer. En het studentenleven bevalt mij prima 8). Is natuurlijk ook afhankelijk van hoe gemotiveerd e.d. je bent.
 
En je kan er ook gruwelijk veel naast werken. 14 April heb ik pas weer college, dus ik beun nu lekker bij. Elke dag gewoon mn eigen uurtjes invullen. Af en toe een dag vrij om alvast iets aan scriptie te doen. Vooral in eerste jaar kon ik echt complete werkweken ernaast draaien, nu wordt het wel wat pittiger in laatste jaar.

Heb ook auto/motor/tel rekening/sportschool/uitgaan als redelijk vaste kosten per maand, maar gaat ook prima;
 
Wat ik nu meekrijg hier van de uni is dat het echt enorm aanpoten is in het master jaar. Dit hoor ik ook van alle bachelor studenten die ineens in groepjes moeten werken en moeten presenteren :D Dus maak je borst maar nat ;)

Ben zelf nu bezig met mn master thesis zoals dat zo mooi heet. Best wel verrot om me daartoe aan te zetten, maar ik wil (willen en doen is vaak een verschil bij mij) het snel afronden (september ongeveer) zodat ik lekker aan het werk kan. Eindelijk eens mezelf echt bewijzen en eens zien wat ik waard ben. Al krijg ik soms rillingen bij het idee van elke ochtend vroeg opstaan :+
 
Ik met mn bachelor thesis dus :p . In onderzoekscollege al veel voorwerk gedaan: Theoretisch concept, conceptualisering van begrippen en heel de mikmak, dus dat kan redelijk makkelijk worden overgenomen.

Master schijnt inderdaad pittiger te zijn, maar na behalen bachelor is het wel stimulans om nog 1 jaar max te knallen en dan klaar te zijn. Weet alleen nog steeds niet welke master ik wil gaan doen, en moet in mei inleveren.
 
indiana-jones-crystal-skull.jpg


:+
 
Tegenwoordig zit er bij Commerciële Economie het een en ander over Internet marketing erbij. Maar verwacht er niet al teveel van. Zou wel wat zijn om dat goed toe te voegen, dus met Google erbij enzo.
 
Is dat een beetje een opleiding dan?? Commerciele Economie?? Op HBO niveau bedoel ik dan
Is best wel een opleiding zelfs, of het ook een 'goede' opleiding is vind ik wel meevallen. Je leert er weinig over veel, dus veel onderwerpen met weinig diepgang. Mijn vriendin heeft het gedaan en was zo ontevreden toen ze d'r diploma had dat ze een master is gaan doen.
 
Tegenwoordig zit er bij Commerciële Economie het een en ander over Internet marketing erbij. Maar verwacht er niet al teveel van. Zou wel wat zijn om dat goed toe te voegen, dus met Google erbij enzo.

ik zoek meer een opleiding speciaal daarop gericht,
CMD komt er een beeeeetje bij kijken maar is meer op communicatie gericht, daar heb ik niet zoveel aan.
 
ik kom er achter nu de tentames er weer aan komen dat ik toch veel moeite hebt ook gezien de laatste cijfers.

ik doe nu de HTS-A na mbo ict.
ik heb op het vmbo en mbo vrij weinig hoeven uitvoeren en ik moet nu HEEL veel doen en inhalen.

(merk gewoon dat ik een achterstand heb, qua autotechniek met de mts'ers en wiskundige kennis mis tegenover de havisten)

vooral met wiskundige vakken blijk dat ik nu moeite heb.
bijna alle vakken zijn wiskundig ingesteld.

Ik zet me dit jaar natuurlijk nog volledig in om me studie te halen.

Maar wcs stel ik haal het niet ..
dan wil ik een minder beta gerelateerde hbo opleiding gaan doen.

Maar ik vind techniek wel heel leuk

even een paar opties open houden
- Duaal HBO operatie assistent (0 kennis van menselijk lichaam dus wordt ook heel zwaar)
- Leraar natuurkunde(ook erg zwaar ben ik bang)
- Werken bij Peak-it en zo werkend een HBO ICT diploma bepalen.
(eigenlijk wil ik nog niet werken)

Mijn voorkeur gaat uit naar een duale / deeltijd HBO opleiding omdat ik het niet zoek op nog 4 jr voltijd te studeren tenzij de studie mij heel erg aanspreekt dan natuurlijk wel.

Ik ben er achter gekomen dat de commerciele vakken enzo me goed afgaan en ik leuk vind.

Heeft er iemand nog suggesties voor een opleiding waar ik eventueel naar kan kijken.
 
Probeem met technische studie's is dat je gewoon heel veel wiskunde en natuurkunde krijgt, ik ben dr ook geen ster in :p
 
Probeem met technische studie's is dat je gewoon heel veel wiskunde en natuurkunde krijgt, ik ben dr ook geen ster in :p

ja dat heb ik verkeerd ingeschat.

ik heb op het vmbo wiskunde afgeloten met een 9.0
(9.3 centraal exame)

ik pakte dat lekker op, maar het probleem is dat ik op het MBO geen wiskunde gehad heb.
Maar helaas pak ik dit niet zo makkelijk op en als ik het snap ik het heel moeilijk kan onthouden omdat ik voor alles een kort stappenplan voor mezelf maak..

alleen dat zijn nu al zoveel stappen plannen dat ik vaak de eerste stap die ik moet doen niet zie :(..

als de docent het uitwerkt op het bord snap ik het wel maar het in praktijk brengen :(
 
Ik had er op MBO 4 ook last van, de kloof die tussen VMBO en MBO 4 zit is gewoon te groot, mensen van de Havo hadden al veel meer basis kennis.
 
VMBO wiskunde examen en 'wiskunde' op het HBO, ja natuurlijk zit daar een groot verschil tussen.

Maar het is wel vervelend als je je voor 100% inzet en het nog niet haalt.

Ga operatie-assistent doen, mooi vak ;).
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top