This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Welke opleiding ga jij doen? #2

Status
Not open for further replies.
Ach, er is wel een correlatie tussen IQ en opleiding, maar of dat ook een significant verband is? Ik heb de grootste feuten rond zien lopen op de uni en ik ken een paar echt slimme kerels van 't HBO... Uiteraard is het zo dat aspiraties (kan het echt niet anders verwoorden) van het WO en de bijbehorende studenten een stuk hoger liggen dan die van het HBO. Daardoor vallen de echt zwakke studenten af.


edit; dit had een heel inhoudelijke post moeten worden, ik had even geen motivatie meer
 
Last edited:
Ik heb zojuist het eerste blok van de HTS-A achter de rug.
niet volledig wat ik ervan verwacht had maar nog wel leuk.

Ik hoop wel dat ik het 4jr vol ga houden.
het is namelijk niet JE van HET maar dat kan je natuurlijk nog niet zeggen na 1 blok.

sowieso even me P halen en dan kijk ik wel verder.
 

Vertel, waarom vind je het niet je van het. Misschien kan ik je wat tips geven.
 
Vertel, waarom vind je het niet je van het. Misschien kan ik je wat tips geven.


De statica opgave enzo vind ik allemaal leuk om te doen omdat ik het snap.
Maar ik wordt dat solidworks goed zat.
vind het zo vreselijk programma waar je gewoon 4uur per week les in hebt en ook thuis nog wat moet doen.

Het hoort erbij dat weet ik wel maar het is niet helemaal wat ik verwacht had.
Ik had ook iets meer praktijk verwacht en dan niet als in sleutelen maar als in dingen doen.
 
Misschien omdat het nu niet leuk is omdat je het niet zo goed kan. Ik heb dat met autocad. Ik moet veel doen met autocad. Aan het begin vond ik het gruwelijk saai enz enz. Omdat ik er gewoon niks van kon. Nu begin in een beetje dingen te leren en is het eigenlijk best leuk.
 
Eerste paar jaar van WTB had ik ook redelijk wat autocad lessen/practica. Is gewoon even doorbijten. Wellicht kan je straks een afstudeerrichtig kiezen zonder autocad/construeren?
 
Eerste paar jaar van WTB had ik ook redelijk wat autocad lessen/practica. Is gewoon even doorbijten. Wellicht kan je straks een afstudeerrichtig kiezen zonder autocad/construeren?

Ik kan na dit jaar kiezen tussen construteur beproever of technisch comercieel.
het eerste gaat meer en dieper in op bepaalde technieken en de comerciele komt zit een stukje (klein beetje ) verkoop bij.

daarom iig dit jaar doen en dan kiezen
 
Wat ik me afvroeg.
Zijn er meer mensen die BI doen? Ik kom van I af, maar BI vind ik echt onwijs moeilijk op de HU.
Tis heel erg veel, heel erg kritisch en moeilijk. Ben ik de enige of lijkt dat zo?
Managementrapportage wordt afgekeurd op fouten, PVA is eigenlijk altijd fout. Alles wordt afgekeurd door die vent. 2 of meer spelfouten in rapportage = 1.
Vaak een onduidelijke omschrijving van wat er gedaan moet worden en het wordt erg vaak afgekeurd. Meer mensen die dit hadden?
Ik hoor veel medestudenten die willen stoppen omdat het bijna onmogelijk lijkt. Hoe je ook je best doet, telkens worden er weer nieuwe punten "verzonnen" zodat het afgekeurd wordt.
Ervaring, anyone?
 
Ik had even een vraagje, ik doe nu Logistiek en Technische vervoerskunde, maar vind het allemaal een beetje tegenvallen, de vakken zijn leuk, maar ik heb dus elke dag 1 vak op school, m.a.w. ik zit langer in de bus dan dat ik op school zit. hier word ik een beetje gek van.

Nu wil ik dus een thuisstudie gaan doen, heb al een beetje op de site van het LOi gekeken en het LIJKT me beter als 5 dagen in de week naar school..

Iemand ervaring met thuisstudie's of iemand die me meer informatie kan geven?

Alvast bedankt!
 
Dat kost zoveel discipline, en als je nu al de discipline niet hebt om naar school te gaan met de bus e.d., dan weet ik niet of het verstandig is om een thuisstudie te doen.

Je vind de vakken wel leuk, maar je wil er niet voor naar school, wtf :X? Ik moet ook wel is 3 uur reizen voor 2 uurtjes school, en dat reizen boeit me niks, ik vind het superleuk en wil de vakken graag volgen.

Oftewel ik begrijp je probleem niet... Maar het komt over alsof je de opleding toch niet leuk genoeg vind.
 
Pak bijna altijd de auto. Met de auto doe ik er 25 min over. Met OV 1 uur en 15 min ofzo

Toch meestal maar 2 uur college en dan weer naar huis. Overigens nog 60 ECTS te gaan . Hoop het dit jaar toch wel af te ronden.
 
Zit nog steeds op Hoge Hotelschool Den Haag, vestiging Amsterdam
Klopt het dat je daarbij ook in dat skotel ofso moet zitten?

Me vriendin wil dr misschien heen maar heeft gehoord dat dat skotel vet armoedig is en dat je dr de hele week moet zitten...
 
Mijn reis duurt per dag ongeveer 1h10m. Dus op en dag ben ik sowieso 2h20m kwijt aan reizen. En dat voor anderhalf uur per dag college. Ik kan er absoluut niet wakker van liggen. Ik vertrek vroeg en ga laat weer naar huis. Kan ik iig pitten in de trein.
 
Mja opzich is OV helemaal zo verkeerd nog niet. Tis instappen, andere dingen doen, desnoods slapen en er weer uit. Maja, auto heeft toch echt wel mn voorkeur
 
Status
Not open for further replies.