Welke opleiding ga jij doen? #2

Status
Not open for further replies.
i know, wil het in Leiden of gewoon hier in Amsterdam gaan doen, hoopte dat iemand ervaring met 1 van de 2 had.
 
Pfff het leren komt me echt de strot alweer uit. Vind de studie heel leuk enzo, maar dat studeren voor tentamens... pfff. 2 vakken:

Corporate Strategy en Methodology for Marketing and Strategy Research... Superinteressant beide, dus opzich wel leuk, maar tis zoveel he 8P
 
Ik sluit me bij je aan Sjoerd. Heb afgelopen dagen 700 pagina zitten lezen in het Engels en onderstrepen enzo. Op gegeven moment heb je er genoeg van.
 
i know, wil het in Leiden of gewoon hier in Amsterdam gaan doen, hoopte dat iemand ervaring met 1 van de 2 had.

2 jaar geleden naar een open dag geweest (uva), 't enige wat ze toen konden vertellen is wat je er niet mee kon worden. +pippi+
 
Pfff het leren komt me echt de strot alweer uit. Vind de studie heel leuk enzo, maar dat studeren voor tentamens... pfff. 2 vakken:

Corporate Strategy en Methodology for Marketing and Strategy Research... Superinteressant beide, dus opzich wel leuk, maar tis zoveel he 8P
Statistiek?
 
Yep, factor analysis, cluster analysis, regression analysis, man(c)ova, logistic regression, PLS modeling, etc.
 
Leuk he, me broertje ook moeten doen. 2 complete fucking dikke boeken in het engels.
Daar krijg je vanzelf wel genoeg van. Hij heeft 2stiften weggestift +pippi+
Heb ik gelukkig geen last van.
Had van de week tentamen, moest vakje in halen uit de P. Hele boek geleerd enzo (wel nederlands+ralf+)
Wat denk je, had ik tentamen. Was het oefententamen bijna identiek aan het echte tentamen. 2vragen anders van de 10 en een wat andere draai eraan. GVD man, heb ik daarvoor het hele boek geleerd. Wel klote maarja;(
 
Ik vind het eigenlijk helemaal niet erg om te 'leren' de studie die ik nu doe bevalt namelijk zo goed. Maar soms heb je gewoon van, 'geen zin meer', en dan moet je ook stoppen want dan neem je gewoon niks meer op, tenminste ik niet.

Ik doe nu Fysiotherapie op de HvA, bevalt echt supergoed :). Moet er veel voor doen maar, heb dan tot nu toe nog alles gehaald. Alleen een 5,4 voor een toets, maar die was diagnostisch.
 
Morgen methode van onderzoek met SPSS :'( toetsen van steekproeven nemen ed. Hypotheses maken en of verwerpen relaties, X toets, F toets, mann whitney vergelijkingen, wilcoxon toets enzovoort. Word er helemaal sappel van :X prog zit te lastig in elkaar
 
mm vaag, hij doet psychologie.

Trouwens net te horen gekregen dat het broertje van de vriendin van me broertje zijn bachelordiploma heeft opgehaald. Hij zit op de erasmus. 1 iemand was cumlaude afgestudeerd. 4 tienen x|
 
Morgen methode van onderzoek met SPSS :'( toetsen van steekproeven nemen ed. Hypotheses maken en of verwerpen relaties, X toets, F toets, mann whitney vergelijkingen, wilcoxon toets enzovoort. Word er helemaal sappel van :X prog zit te lastig in elkaar
Ik heb nooit iets van kansberekening/statistiek gehad, toen ik aan m'n master begon werd aangenomen dat ik alles wat jij noemt als basis had. x|
 
Juist :) welke literatuur dienen jullie te gebruiken?

[ame="http://www.amazon.com/Multivariate-Data-Analysis-Joseph-Hair/dp/0130329290"]Amazon.com: Multivariate Data Analysis (6th Edition): Books: Joseph F. Hair,Bill Black,Barry Babin,Rolph E. Anderson,Ronald L. Tatham[/ame]

Die pil van bijna 1000 pages, plus nog een of ander vaag Duits programmatje: www.smartpls.de (wel erg tof programma). En dan alle presentaties die we gehad hebben enzo, nog wat statistische artikelen erbij die het zouden moeten verduidelijken :rolleyes:
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top