Welke opleiding ga jij doen? #2

Status
Not open for further replies.
Bestaan er 3 jarige universitaire opleidingen dan? En met je 17e op de uni komen, dan skip je dus 1 jaar vwo he.
 
Das dus gewoon dik gelul.
Want dan moet je alles meehebben. Had r laatst ontmoet daarna ging ze meteen offlinex|
Ze wil dus gewoon interessant doen. Ze deed momenteel deeltijd zei ze vorige week nog. Hoezo deeltijd als je je master heb afgerond. Te triest dus, beetje opscheppen.
Weet genoeg.:L

Thnx boys:*

Doe zelf nu BI aan de HU, kom van informatica af, moet zeggen dat dit nog wel anders is dan ik had verwacht. Veel zwaarder imo dan informatica :)
 
Ramon: jij zit nu dus in het eerste jaar van de IVA, welke opleiding doe je? MBO, HBO? 2 vrienden van me zitten ook in het eerste jaar namelijk;).

Maar hoe zit het met lestijden enzo op de IVA, gewoon van 9 tot 4 op school toch. En de snelheid van de stof, een vriend van me zei dat ze echt snel door de stof heengaan. Is dat ook zo?

Ik doe de hogeschool IVA, de hbo-opleiding dus ja.

Lestijden zijn idd zowat elke dag van 9 tot 4, een aardig vol programma dus. Wat betreft de snelheid waarmee de stof behandeld wordt, dat ligt erg aan jezelf denk ik. Ik ben dit keer enorm gemotiveerd (vorig jaar andere opleiding een beetje 'verprutst'), en houd dus echt alles bij. M.a.w. ik maak gewoon al mn huiswerk zeg maar. Dan is het dus ook erg goed vol te houden. Doe je een weekje niks, dan loop je al snel achterstanden op ja.
Mja, dat zal bij heel veel opleidingen gelden.

Mocht je meer vragen hebben, kun je ook wel even pm-en met je msn adres oid. Dan kan ik je wellicht wat meer toelichten. :)
 
Nee, 4 jaar lukt dan ook. Je bent dan jarig in bijv. juli terwijl je in juni bent afgestudeerd.

Zoals ik het nu bekijk:

September (augustus? scheidingslijn ligt waar?) is het meisje jarig, dus met der 17e haalt ze dan der VWO. Ze begint dan met de nieuwe opleiding en wordt al vrij snel 18. Dus in het eerste jaar 18, 2e jaar 19, 3e jaar 20, 4e jaar 21. Ze wordt dan dus 21 in SEPTEMBER van het jaar dat ze in de 4e zit, dus als ze dan in juni afstudeert is ze 21 en bijna 22.

Assumpties dus dat ze 6 jaar over der VWO doet en niet superintelligent klassen over heeft geslagen ofzo en gewoon een 4 jarige uni volgt.
 
@iva verhalen;

IVA is gewoon een instelling waar ze flink wat discipline hebben, veel meer dan op reguliere hbo's. En discipline kost geld dus kunnen reguliere hbo's dat niet verzorgen.
Het voordeel van de discipline staat hierboven, terwijl dezelfde stof behandeld wordt, leer je 'meer'. Is het een betere hbo opleiding? Ligt aan jezelf. Wil je veel leren, dan kan dat op een normale hbo prima.
 
Fuck it.
Ze zegt serieus dat het zo is. Ze wordt volgend jaar pas 21.
Dus das dik gelul vind ik, en nu doet ze deeltijd erbij voor een extra diploma. Geloof er nix van:+

@Sjoerd, dat kan dus echt niet he. Dan moet je vet mazzl hebben of gewoon kkgoed zijn. En dat laatste lijkt me nou ook weer echt niet :)
 
Zoals ik het nu bekijk:

September (augustus? scheidingslijn ligt waar?) is het meisje jarig, dus met der 17e haalt ze dan der VWO. Ze begint dan met de nieuwe opleiding en wordt al vrij snel 18. Dus in het eerste jaar 18, 2e jaar 19, 3e jaar 20, 4e jaar 21. Ze wordt dan dus 21 in SEPTEMBER van het jaar dat ze in de 4e zit, dus als ze dan in juni afstudeert is ze 21 en bijna 22.
Tijdens het vierde jaar, in september in jouw voorbeeld, zal ze 21 worden. Maar je kan in je laatste jaar in jun/jul afstuderen. Dus dan is ze nog 20.
 
Wát wil je ook leren, zelfstandigheid? Kies dan voor een andere studie imo.

Alleen al de term 'huiswerk' gebruiken op een HBO of Uni geeft me kriebels :+
 
Tijdens het vierde jaar, in september in jouw voorbeeld, zal ze 21 worden. Maar je kan in je laatste jaar in jun/jul afstuderen. Dus dan is ze nog 20.

Nee, zoals ik duidelijk aangaf, volgens mijn denkwijze is ze dan dus in september van de 4e al 21 geworden.
 
Nee, zoals ik duidelijk aangaf, volgens mijn denkwijze is ze dan dus in september van de 4e al 21 geworden.
Klopt, ik zat er even langs omdat ik mijn idee nog in mijn hoofd had. Ze kan dus wel in jul/aug/sept 17 worden en in dat jaar naar de uni gaan, dan kan het wel. Vroege leerling én een jaar overgeslagen. Op een uni zie je dat vaak, vaker dan op 'n hbo. Vooral bij prestigieuze studies als geneeskunde, volgens mijn broer die dat zelf doet, zie je dat regelmatig.
 
Wát wil je ook leren, zelfstandigheid? Kies dan voor een andere studie imo.

Alleen al de term 'huiswerk' gebruiken op een HBO of Uni geeft me kriebels :+

*Tekent Sjoerd met rode broek en corpsstem*

"Zeg kerel ga je zo een vaasje vatten op de societeit"

:! :p
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top