This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Welke opleiding ga jij doen? #2

Status
Not open for further replies.
ok ik zal het anders omschrijven.
in belgie heeft een nederlands diploma - al dan niet terrecht - minder waarde tov een belgisch diploma van diezelfde studie (niet rekening houdend met verdere gegevens over een persoon)

beter zo.

Oke dus dat is de rede dat enorm veel belgische studenten de moeite nemen om naar Nederland te verhuizen en nog VEEL eens hogere studiekosten maken om aan de TU delft te studeren..

Je kraamt n0n$3ns uit.

De kwaliteit van onderwijs is absoluut niet zo zwart/wit te benaderen. De opleidingsrichting speelt een grotere rol. Zo zijn er idd studies die in Belgie beter begeleid worden, maar dat is dus richtingafhankelijk.

Datzelfde geldt voor ieder land btw. Kijk maar eens naar Engeland.

Niet alle richtiningen zijn in belgie te volgen (bv een specifiek fysica pakket (weet niet precies welk) kan je niet volgen in belgie), en dat zal best ook wel zo zijn in nederland.

De reden dat ik naar Nederland ben gegaan om te studeren is trouwens gewoon omdat het makkelijker is.

Maargoed, whatever.
Ieder denkt er het zijne van. Als je gaat studeren en je komt een belgische mede sollicitant tegen hoor je er misschien nog wel van.

Als andere sollicitanten boven jou verkozen worden, zou het wel eens aan je motivatie kunnen liggen, wat een zure instelling heb jij:'(

Maar goed. Om de discussie nog aan te zwengelen. Ik heb 2 professoren gehad van de Universiteit van Gent en beide waren het er duidelijk over eens dat het niveau/nivo :+ in Belgie hoger was. Of anders geformuleerd: Er werd daar meer van de studenten, geschiedenis in dit geval, verwacht.

Hebben ze eigenlijk studiefinanciering etc in Belgie?
Maat van me wilt osteopathie gaan doen, ook aan de uni in Gent, en die had het over een studieschuld van 60mille als ie klaar is :X
(Edit: Was overigens incl. huisvesting e.d. daar)

Last edited:
Haal ff weg Lorre. Slaat nergens op en kan verkeerde indruk wekken.

@ Martin. Kosten van onderwijs / kamers zijn iig heel stuk lager.

Zo ingewikkeld is het niet, het is onmogelijk om te zeggen dat 'het niveau' in
België hoger ligt, een vergelijking per studierichting is al veel realistischer. Eigenlijk vind ik het vrij kansloos dat hier zoveel woorden aan vuil gemaakt moeten worden.

Haal snel weg Lorenzo, anders staat de politie vanavond nog voor de deur:+

IVA kan vast wel maar 30k+ neer tellen in 4 jaar om te leren zeggen "wat een lieve kindertjes heeft u" vind ik een beetje overdreven.

vermaakt me prima op de hts

Dat valt echt wel mee hoor, de IVA is zoveel meer dan dat.

Ik zit er nu zelf sinds dit schooljaar, en t bevalt me echt enorm goed. Ik weet heus wel wat de vooroordelen over de IVA zijn, en sommige(!) leerlingen bevestigen die ook absoluut. Daar tegenover bijna al mn klasgenoten hele relaxte gasten, waar ik onwijs mee kan lachen. Ook de opleiding opzich bevalt me erg goed. Leuke en interessante vakken, waarbij ik ook echt het gevoel heb er iets mee te kunnen (later )

Mocht iemand vragen hebben over de IVA, dan beantwoord ik die graag.

Over het nr1 hbo van nederland; dat was de uitslag van de studentenenquete 2006. Daarin werden zo'n 300 hbo-opleidingen beoordeeld door de studenten zelf, waar de IVA dus als beste uit kwam.

@ Kwaroks; leuk dat je ook naar de IVA komt Heel veel plezier volgend jaar.

Ramon: jij zit nu dus in het eerste jaar van de IVA, welke opleiding doe je? MBO, HBO? 2 vrienden van me zitten ook in het eerste jaar namelijk.

Maar hoe zit het met lestijden enzo op de IVA, gewoon van 9 tot 4 op school toch. En de snelheid van de stof, een vriend van me zei dat ze echt snel door de stof heengaan. Is dat ook zo?

Ergo?

:+

(je bevestigt zo wel je eigen betoog trouwens, dat doe je dan weer goed )

Wat ik me afvroeg.
Meisje zei laatst tegen me dat ze 20 was en dr master al heeft afgerond. Nou ben ik wel heel benieuwd of dat haalbaar is. Dat kan toch nooit of ben ik nou gek?8P

Doe zelf bachelor en ben 21, en mijn broertje doet nix fout en doet ook bachelor op de uni en is 19. HTF kan je op je 20ste een master afronden. Impossible?

Meestal ben je 18 als je van de VWO afkomt, dan zul je een paar jaar een bachelor iets moeten doen en dan kun je direct erna (mits je uni doet) je master halen ja.

Denk dat ze met je aan het ouwehoeren was Ik zeg soms ook weleens dat ik dolfijnentrainer ben :+

Status
Not open for further replies.