This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Welke opleiding ga je doen? #3

Gewoon op de uni gaan werken. Dat helpt je motivatie nog het meeste. Een maat van me die rechten doet riep altijd dat werken op de uni klote was en dat het niet opschoot etc. Maar na 4 maanden onproductief thesiswerk zit hij er nu de helft van de dagen en heeft binnen eenmaand meer gedaan dan de eerste 4 maanden.

Ik heb weinig motivatieproblemen tot nu toe, het helpt ook wel dat wanneer het eind juni niet af is ik opnieuw mag beginnen
 
Nice

Ik heb er vandaag weer aan gewerkt, heb de moeilijkste punten verbeterd, straks nog ff stukje intro herschrijven en dan nog wat opmaak gerelateerde dingetjes zoals referenties geod zetten en future tense eruit halen.

Voor Lennox: op de uni deed ik vrij veel. Soms ook weer niet als ik er met maatjes zat. Beste is om in een stilte ruimte te zitten, dopjes in en dan om het uur of 2 uur ff pauzetje / koffie met wat maatjes daar.

Zelf merkte ik btw dat ik thuis opeens ook meer eraan ging werken toen het wat meer opschoot. Al betrap ik me dan wel op het kijken van series als ik een broodje eet.
 
Voor mn onderzoek zal ik wat dagen naar Den Haag moeten, dus dat komt wel goed. Alleen heeft het weinig zin voor mij om 's ochtends naar R'dam te rijden. Dan kan ik net zo goed op bed blijven liggen, want dan is het altijd drama qua file. Verder heb ik altijd goed thuis kunnen werken, dus ik hoop dat het opstartproblemen blijven.

Theorie is ok, en beslaat ook al ruim 10 pagina's nu. Moet ook nog een gedetailleerde planning maken van begeleider. Misschien dat zoiets een goede stok achter de deur is.
 
5 minuten naar buiten kijken wordt zelfs interessant :+

Trouwens ook mooi met een laatste vak wat ik nog terug moet krijgen. Denk dat dit trouwens ook wel meeweegt in mn motivatie, omdat ik alles terug heb behalve dit. Maar goed: In december een take home ingeleverd en in januari weer. Vandaag zouden we het cijfer echt krijgen, maar dat nam iedereen al met een korrel zout. Kreeg wel een mailtje dat sowieso alle cijfers met 0,5 worden opgewaardeerd, en dat het gemiddelde nu voor beide toetsen een 5,5 moet zijn. In plaats van allebei de toetsen minimaal een 5,5.
 
Lennox, ik ken het, ben nu 2 weken bezig en heb nog weinig op papier. Heeft er deels ook mee te maken dat de mensen die ik oa. voor mijn onderzoek wilde gaan interviewen bijna allemaal ontslagen zijn opeens

Wat een bureaucraten op de Eur btw zeg. Vanmiddag mn vriendin aan de telefoon, redelijk aangeslagen. Was ze zich vergeten in te schrijven voor de tentamens deze week (krijg je nooit bericht van ook dat je je moet inschrijven?) en nu mocht ze het tentamen niet maken.
Ze kon zich nog wel voor die van woensdag en zaterdag inschrijven maar moest 30 euro PER tentamen betalen. Echt ronduit belachelijk zeg.
 
Verschilt per faculteit. In de eerste twee jaar moest ik me wel apart inschrijven voor tentamens, maar later werd dit automatisch gedaan als je voor een vak inschreef.

Ze moet gewoon met een docent even mailen. Als hij bij tentamen aanwezig is kan hij toestemming verlenen. Haal je het tentamen, dan kan je later die 30€ betalen zodat hij ingevoerd wordt. Anders kost het je misschien geld voor jan lul.
 
Klopt, er waren nu docenten aanwezig dus uiteindelijk wel geregeld, maar ik vind het belachelijk dat het zo duur is.
 

6-jes cultuur. ;(