This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Welke opleiding ga je doen? #3

Jep. Derde exemplaar scriptie + cijferlijst + aanvraagformulier inleveren. In Oktober is plenaire uitreiking, of je kan hem individueel afhalen.

Feli btw
 
Feli heren Gemiddelde in je BA is imo behoorlijk weinig zeggend, vooral als je nog een master gaat doen zal alleen daar naar gekeken worden, als er al naar gekeken wordt. Vorige week vrijdag laatste paper ingeleverd voor een master vak, de week ervoor (hopelijk) de laatste tentamens voor m'n master gehad. Nu vol aan de scriptie...
 
In principe is het moeilijker om in Bachelor een hoog gemiddelde aan te houden. Sta nu in mn Master na 4 behaalde vakken ook een 7,6 gemiddeld. Krijg ook nog 2 cijfers terug. Dit blok nog 1 vak en ik moet volgende week mn onderzoeksvoorstel inleveren. Dan kan het thesisknallen ook beginnen.
 
Jep. Derde exemplaar scriptie + cijferlijst + aanvraagformulier inleveren. In Oktober is plenaire uitreiking, of je kan hem individueel afhalen.

Feli btw

Thanx :W
Met dat diploma is de ibg wel blij geloof ik toch? Als in studiefinanciering en ov-->gift.
 
Ik heb mn thesis ingeleverd. Het wachten is nu op feedback en een datum voor de verdediging. Nicolas, wel beter dat je er nu al mee bezig bent, ik begon pas in april oid er aan te werken, bij jullie is dat allemaal wat strakker geregeld mbv deadlines. In mijn master zijn de meeste mensen nu zon beetje klaar (master 2007 / 2008 ).

Nu aan het solliciteren, erg kut allemaal. Ik heb interesse in de wat bekendere bedrijven, maar daar word zo vaak gehamerd op bestuurservaring / cijfers (en dan is een 7 gemiddeld dus niet goed genoeg) dat ik er een beetje depri van word. Ook speelt die 'crisis' natuurlijk mee, soms zie ik ook staan dat hun traineeship bv. 'vol' (jaja) zit. Ik had er toch hogere / leukere verwachtingen van. Maargoed heb me er pas een paar dagen goed op gericht, en de wat onbekendere bedrijven (en dus ook de vacatures via de vacaturesites) heb ik nog niets mee gedaan...
 
Zal ook wel drie jaar zijn lijkt me? Vraag al jaren geen OV meer aan, dus ik weet het verder ook niet. Heb ook nooit naar mijn schuld gekeken. Proef ik hier een einde na behalen Bsc?
 
Zal ook wel drie jaar zijn lijkt me? Vraag al jaren geen OV meer aan, dus ik weet het verder ook niet. Heb ook nooit naar mijn schuld gekeken. Proef ik hier een einde na behalen Bsc?

Ik vind het ook zo gek dat je geen extra stufi krijgt als je geen OV neemt.. Maar als je wel onterecht een OV hebt 64 euro per maand moet betalen (?)...

Verder kijk ik ook nooit naar die studieschuld.. Las het laatst een keer op een brief, viel me heel erg mee :+
 
Goed bezig, wat zijn de kansen dat het gaat lukken? Opzich wel een goede motivatie dat bij mijn opleiding alles uitgepland is, ook de 'master circles' hebben wel nut. Alleen echt ruimte voor creativiteit is er niet, zo had ik een maand nadat ik met mijn onderzoeksvoorstel was begonnen een leuke ingeving: De effecten van organisatieveranderingen op de prestaties van voetbalteams (trainer ontslag > prestatie team). Alleen kon dat dus niet omdat het onderwerp van mijn master circle innovatie en institutionalisatie is.
 
De kans dat het gaat lukken is redelijk groot. Naja ik verwacht kleine wijzigingen te moeten doorvoeren, ik wil er sowieso nog een abstract voor zetten, die had ik nog niet. Maar ik denk verderdat het er redelijk goed in staat allemaal. 74 pagina's; ik heb het geprobeerd zo beknopt mogelijk te houden. Er zijn ook wel leuke resultaten uitgekomen en heb er een leuke intro over JFK inzitten. :+
 
Mijn voorstel moet tussen 10 en 16 A4 tjes zijn. Nu met theorie bezig, maar dan vul je ook al weer zo 5 pagina's mee.
 

Hoe wil je zoiets meten? Zijn nml zoveel externe factoren die meespelen
 
Tja, je kan ook een case study doen of als je het quantitatief wil doen zou je voor flink wat variabelen kunnen controleren. Moet volgens mij wel mogelijk zijn om te onderzoeken

Ex bijlagen zit ik op 61. Mn proposal zat op 33 kantjes...
Oke, wij mochten maar een voorstel schrijven van 2000 woorden en daar zat ik al dik overheen Wat heb je trouwens onderzocht, iets empirisch?
 
Jep, ik heb empirisch onderzoch wat de invloed van machtsverdeling binnen een strategische alliantie is op de relatie tussen problemen in allianties en de manier van reageren op die problemen in allianties.

Die relatie tussen problemen en manier van reageren is zegmaar de hoofdmoot van een bepaald project van een paar professoren op de uni (en de uva) en ik doe mee in dat project en onderzoek dan de invloed van machtsverdeling (partij heeft veel macht, weinig macht, er is een balans) daarop.

Ik heb een onderverdeling gemaakt ook tussen financieel tevreden en ontevreden alliantie managers, daar zit namelijk nogal een verschil tussen.
 

Nadeel van een case study is alleen dat je op basis van 1 of hooguit een paar gevallen generaliserende uitspraken gaat doen. Key words in mijn scriptie: nationalisme, Belgie, Nederland en doping
 
Nadeel van een case study is alleen dat je op basis van 1 of hooguit een paar gevallen generaliserende uitspraken gaat doen. Key words in mijn scriptie: nationalisme, Belgie, Nederland en doping
Generaliseren is geen doel van een case study, dat scheelt dan Laatst een narrative onderzoek gedaan, dat is pas lekker gek, puur het verhaal van de respondenten en niets meer.
Doping?