Welke opleiding ga je doen? #3

Ik heb me dit jaar ingeschreven voor Image & media Technolgy @ de HKU. Maar omdat de toelatings eisen daar nogal hoog zijn, moet ik ook een beetje verder kijken naar alternatieven.

Ik heb vorig jaar Grafisch vormgeven gedaan @ mbo. Ik vond dit erg leuk, alleen wat te simpel kwa niveau.

Ik ben dus opzoek naar een HBO opleiding die de media kant op gaat. Van vormgeven tot ict tot fotografie.. Noem het maar op.

Dus hebben jullie miss nog suggesties of ideeen waar ik eens naar kan gaan kijken.

Ah, hetzelfde dus. Zij doet nu fiscale economie, gaat ws. 2 bachelors afmaken en daarna 1 master.

Binnen zelfde faculteit kan je snel meerdere Bachelors binnen koppen. Vrije deel kan je meestal wel vullen met groot gedeelte van eerste studie. Heb je vaak nog (verplichte) vakken die overlappen en klaar is kees :P. Zie het voordeel eerlijk gezegd er niet van, omdat master toch hoogste doel is. Twee masters is ander verhaal.

@ Joost. Dacht dat jij al verder was dan tweede jaars?

ook nog iemand ervaring met small business & retail management?:)

Ik zit nu in me 2e jaar van deze opleiding. Hiervoor MBO werken en leren gedaan en daarvoor VMBO. Veel vakken heb ik dus nog nooit gehad en met de cijfertjes kant heb ik ook weinig tot geen ervaring. Maar ik heb alle punten tot nu toe. Huiswerk doe ik nooit, alleen per periode heb je een project in een groepje (Jaar 1), dit is goed te doen. Voor de rest gewoon leren voor je toetsen.

Jaar 2 is met een eigen onderneming binnen school, ook weer in een groepje.

Ik vind de toetsen goed te doen, alleen met boekhouden ben ik geen held.

Studeer al wel langer ja :+
Maar ben ook een keer gewisseld van studie. Dus vandaar. Sucks achteraf, maarja. Nu gewoon snel afmaken.

In totaal heb ik ook "al" 2 jaar vertraging. Jaar andere studie en 7 jaar middelbaar :+ . Alleen ben ik zowat de jongste in Master, dus het is meer regel dan uitzondering dat mensen er langer overdoen.

Ach, ik hoop nu mijn HBO Deeltijd af te ronden in mei (begin in febr. met afstuderen) en heb totaal 8,5 jaar HBO ervaring nu :P Dan ben je het wel een keer zat hoor. Maar het idee dat ik deze studie nu bijna afgerond heb is wel heel erg lekker.

Ach, ik hoop nu mijn HBO Deeltijd af te ronden in mei (begin in febr. met afstuderen) en heb totaal 8,5 jaar HBO ervaring nu :P Dan ben je het wel een keer zat hoor. Maar het idee dat ik deze studie nu bijna afgerond heb is wel heel erg lekker.

Zo 8,5 jaar, hoe doe je dat dan :P?

3 voltijd studies gedaan. begonnen na de HAVO met 1 jaar BI in 2000, daar heb ik toen lopen kloten (was 17, wist niet wat ik wou, je kent het wel) dus moest stoppen. Toen een jaar MDT (tegenwoordig CMD) gedaan, maar dat vond ik niet leuk, dus gestopt. Daarna 2 jaar communicatie systemen gedaan (BI variant in Groningen) maar na het 2e jaar en wat geouwehoer met te laat inleveren van opdrachten en onduidelijke communicatie van school op 4 van de 42 punten na mn P niet gehaald. Wel in het 2e jaar ook 34 punten gehaald, maar ik moest weg.

Toen ben ik gaan werken eind 2004 en nu ben ik sinds 2006 bezig met een deeltijd HBO opleiding, weer BI. Die hoop ik nu dit jaar af te ronden. Zodoende heb ik zo'n 8,5 jaar HBO ervaring als ik klaar ben. ;)

Ik heb me dit jaar ingeschreven voor Image & media Technolgy @ de HKU. Maar omdat de toelatings eisen daar nogal hoog zijn, moet ik ook een beetje verder kijken naar alternatieven.

Ik heb vorig jaar Grafisch vormgeven gedaan @ mbo. Ik vond dit erg leuk, alleen wat te simpel kwa niveau.

Ik ben dus opzoek naar een HBO opleiding die de media kant op gaat. Van vormgeven tot ict tot fotografie.. Noem het maar op.

Dus hebben jullie miss nog suggesties of ideeen waar ik eens naar kan gaan kijken.

Heb zelf ook grafisch vormgeven gedaan @ mbo, doe nu digitale communicatie @ HBO. Heb wel vormgeven en ict, website's maken en photoshop opdrachten, maar er zit geen fotografie in de opleiding.

Vandaag laatste tentamen van mn Bachelor teruggekregen: 8,3 gehaald :W

Geloof dat ik nu iets van BA achter mn naam mag zetten dus ;( . Overigens (gewogen) gemiddelde van 7,1 voor al mn Bachelorvakken, dus dat is wel netjes. Geeft weer stimulans voor onderzoeksvoorstel waar ik nu mee worstel.

Back