Machiel.
MFabrications
Max vermogen ook maar bij de 13,3 k he? ook niet zo heel hoogtoerig
Logisch als je naar de timingen kijkt van cilinder.
Max vermogen ook maar bij de 13,3 k he? ook niet zo heel hoogtoerig
Max vermogen ook maar bij de 13,3 k he? ook niet zo heel hoogtoerig
licht ook aan de uitlaat en de rest,,
zit zeker potentie in, maar de scores tot nu toe zijn nog wat "tam"
wat er bedoeld word is niet dat de cilinder laagtoerig is maar dat het max vermogen vrij laag in het toerengebied ligt ... wat dus betekent dat als je over de 13.3 draait dat heel je vermogen dan weg is.
en dat ligt niet zozeer aan de uitlaat. natuurlijk wel gedeeltelijk maar hoofdzaak hierin is de cilinder.
hoeveel toeren je cilinder draait verander je met afstellen van je diverse onderdelen. bij hoeveel toeren je cilinder zn power afgeeft is echter een heel ander verhaal
wat er bedoeld word is niet dat de cilinder laagtoerig is maar dat het max vermogen vrij laag in het toerengebied ligt ... wat dus betekent dat als je over de 13.3 draait dat heel je vermogen dan weg is.
en dat ligt niet zozeer aan de uitlaat. natuurlijk wel gedeeltelijk maar hoofdzaak hierin is de cilinder.
hoeveel toeren je cilinder draait verander je met afstellen van je diverse onderdelen. bij hoeveel toeren je cilinder zn power afgeeft is echter een heel ander verhaal
Hoe ziet de verbrandingskamer van een bigbore eruit ?
zou iemand daar miss een foto en wat maten van kunnen opnemen.
Verder vind ik het maar bar vreemd, dat er een 77cc versie en een 86cc versie bestaat, terwijl het wel dezelfde cilinder is.
de 86cc versie heeft duidelijk andere timingen nodig.
Die bank staat er om bekend dat hij teveel vermogen afgeeft. Desondanks denk ik ook dat het een cilinder is met potentie..
maakt dat zoveel uit als je aan het testen bent?
je wilt toch gewoon weten of je aanpassingen / veranderingen positief of negatief uitpakken...?
dan kan je net zogoed niet banken, aangezien elke bank anders is :S
Ey Sander,
Als je even nadenkt, snap jij ook wel dat het niet dezelfde cilinder is. De 86cc versie is een stuk langer, de afstanden van bovenkant poort tot deck zijn ook een stuk langer om tot een juiste timing ivbm 44slag te komen
wel is de poortlayout gelijk, welke van de 86cc de poorten normaal langer open kunnen staan door langer slag. Ik weet iig zeker dat er uit de 86cc kit nog aardig wat vermogen valt te frezen.