Weinig pk's met Big bore 77cc?

Ik weet het niet zeker, maar ik dacht altijd dat een normale speed 74cc was en daarom was afgerond naar 70cc, en nu heb je dus eigenlijk 3cc erbij. Of is een normale speed echt 70cc?
 
Recht inlaat setje geloof ik niet in en gaat zoiezo geen pk's opleveren.
Ik heb wel een VL14 onderweg en alles zit goed gemonteerd.

Het zal toch nog wel zitten in een betere uitlaat, en anders zal het gewoon wel niet zo'n potentiële cilinder zijn als dat ik hoopte.
 
Je cilinder afwerken kan ook veel schelen, als je een 'slecht' exemplaat is waar wat gietfouten inzitten. Laat de cilinder gewoon netjes maken en dan met een 06 pijp of JS 80.
 
Ik zou eerder 06 pijp proberen dan JS80... Omdat 2fast totaal ander toerengebruik heeft dan speed 7t. Maar zal immers niet laag moeten scoren.

Stage6 V-force of de echte? Geblokkeerde meting gedaan? vl14+rechte spruit zal misschien iets helpen, misschien 0,4pk winst.

Inlaat tunen is ook belangrijk vind ik zelf, scheelde bij mij 1pk+ meer.
 
Ik weet het niet zeker, maar ik dacht altijd dat een normale speed 74cc was en daarom was afgerond naar 70cc, en nu heb je dus eigenlijk 3cc erbij. Of is een normale speed echt 70cc?

kom op man, anne, je kan toch rekenen, beetje nutteloze opmerking.

39,3 x pi x (47,6) diameter, dan weet je toch precies het aantal cc's

bij de nieuwe dus 50 ipv 47,6
 
Blokje is bij mij op de bank geweest:) Veel experts hier al weer zie ik. Roy en ik heb het blokje uitvoerig getest. Blokje loopt gewoon prima alleen mist gewoon wat PK`s naar verwachting. Ik heb het vermoeden dat hij een slecht exemplaar heeft qua timing. Er schijnt nogal wat verschil tussen de BB kits te zitten. Ik heb deze cilinder ook niet nagemeten aangezien alles al netjes gemonteerd was. Er valt uiteraard nog wel een pk te winnen met verschillende dingen, alleen ligt de basis in mijn ogen al veelste te laag.

En mensen lees alsjeblieft wat er gezegd word, de prorace pijp deed het het beste op zijn blokje. Ga dan niet een opmerking plaatsen dat een team 06 beter is, zeg dan gewoon niks.

Roy we meten hem binnekort wel eens even na:)
 
Last edited:
Inderdaad, las in een ander topic al waar Marco vertelde dat de timingen uit de doos heel slecht uitvielen, 2 graden lager dan dat in het boekje stond oid? Dus...gewoon cilinder zo maken zoals hij door malossi wordt aanbevolen, en eens kijken wat het dan doet...
 
vl14+rechte spruit zal misschien iets helpen, misschien 0,4pk winst

prachtige uitspraak:rolleyes:

een middag testen is sowieso niet genoeg om echt alles uit een cilinder te halen... ook omdat hij relatief nieuw is moet er toch nog veel "geexpirimenteerd" worden met deze cilinder en zal heus niet iedereen opeens een dikke score eruit halen.

en er is toch bekend dat de timing verschilt dus zou eigenlijk de gene die hem heeft gemonteerd hem moeten nameten.
 
Inderdaad, las in een ander topic al waar Marco vertelde dat de timingen uit de doos heel slecht uitvielen, 2 graden lager dan dat in het boekje stond oid? Dus...gewoon cilinder zo maken zoals hij door malossi wordt aanbevolen, en eens kijken wat het dan doet...

Idd in het 'nieuwe parts' topic staat ergens een stukje over de timingen van de BB's.

Marco heeft daar behoorlijke verschillen gemeten en neergezet.
 
Eventjes opgezocht. :)

Moet hier toch even wat kwijt over de 86cc big bores

Heb ze net eens even grondig bekeken en opgemeten, en kwam nogal tot verbazing toen ik de timingen na ging rekenen

Opgeven zoals malossi zouden de timingen moeten zijn voor zowel de minarelli als de piaggio versie:

uitlaat : 192
spoel : 132
blowdown = 30


Eigen waardes zijn gemeten met opgegeven qsuish van 0,8mm wat malossi aangeeft. ik heb 2 minarelli's en 2 piaggio's gemeten om rare verschillen uit te sluiten

gemeten piaggio kit:
uitlaat : 188
spoel : 132
blowdown = 28

gemeten minarelli kit:
uitlaat : 188
spoel: 129
blowdown = 29,5


Ik vind dit toch behoorlijk slecht van malossi, zeker het verschil van spoelpoortiming tussen minarelli en piaggio welke normaal gelijk moeten zijn. Maar liefst 0,5mm(3graden). tevens vind ik de blowdown van 28 zoals de piaggio kit is veel te laag

Zal zeer snel een piaggio blokje testen, eerst even standaard, later zal de frees er zeker ingaan })
 
Vind de score niet eens tegenvallen. Het is een speed met 7cc meer. en uit een Std speed komen ook scores van rond de 20pk misschien een enkele uitschieter naar de 21 misschien 22.
Maar Je hebt pas een middag getest Plus de cilinder kan nog aangepast worden en nog een betere pijp + inlaat. Dus kan die score echt nog wel stuk omhoog.
 
Juillie vergeten alleen even dat malossi voor de 70cc kits al 24 pk opgeeft en voor de 77cc bigbore 26(dacht ik)

In de praktijk blijkt echter dat een gemiddelde speed zo rond de 20 pk zit...
Betekent dus -4pk?, dan zit jij nog best aardig met een ongetunde bigbore....

Rekensommetje : 26 - ~4 pk= 22?
 
Ik denk dat we hier peren met appels vergelijken.

Laat die jongen nou eerst zijn cilinder ff nameten en alle poorten goed leggen. Dan kun je eigelijk pas oordelen.

Als je in een std speed de gegeven timing vreesd kom je bijna aaltijd over de 21/21,5 mits de rest van de setup goed is. Dit is uiteraad ook niet geheel te vergelijken.

Dan alsnog vind ik de verhalen van het is een speed met 7cc meer bullshit of het is een opgeboorde speed met een nieuwe wand. Er is echt wel over deze cilinder nagedacht en het is niet zomaar 1,2 3 in elkaar geflansd. Wel hadden ze tijdens de productie meer tijd in het product mogen steken zodat de timingen meer bij de opgegeven waarde in de buurt zouden zitten.
 
Nou er zijn mensen die staan dagen op de bank om eens 25+ uit een 2fast te halen dus een ochtendje is niks...

Ik haalde in een 2 uur net een 3pk winst. alleen maar door met rollen en sproeier te kutten... (van 19 naar 22pk)

Ja kan in zoveel dingen Pk's winnen en verliezen denk bijv. aan inlaat.


mmm dat valt wel mee hoor ik had binnen een run 24 pk's uit me blokje ;)
 
Back
Top