Benzine kraan nog steeds te weinig vacuüm.

Ik heb een bella milano viertact scooter. Heb alle berichten hier over gelezen wat het zou kunnen zijn en uitgevoerd. Vervolgens de cilinder getild ivm te weinig compressie. Ik zie een mooie grijze zuiger zonder donkere plekken onder de zuigerveren.zuigerveren hebben een slotspeling van 0,3mm in de cilinderwand. Dus dit is oke, nu kan ik de cilinder weer terugbouwen maar dan is het probleem echt niet weg! Wie heeft er nog een idee?
 
Advertisement - register to remove this

Met 6 bar moet de motor lopen ook al is deze aan de lage kant.
Maar wat is nu precies je probleem want dat kan ik uit dit verhaal niet achterhalen?
In de titel spreek je over een te lage onderdruk op je vacuumkraan in de tekst spreek je over compressie.

  • Slotspelingen 120 graden van elkaar gedraaid?
  • Klepspeling en timing in orde?
  • Heb je al eens geprobeerd de vacuumnippel op het spruitstuk van het sls-systeem af te doppen om uit te sluiten of er daar misschien het verlies aan onderdruk plaatsvindt?
  • Geen lekkende klep(pen)
  • Is je vacuumkraan wel in orde?
  • Heeft het spruitstuk zelf geen lek?
  • Vacuumslangen strak over de nippels en met klemmetjes geborgd?
 
Mijn probleem is dat er te weinig benzine aan gevoerd word via de kraan/ klep . Ik heb diverse test gedaan maar geen resultaten. Ik denk dat de compressie dan toch te laag is en heb de cilinder getild.
*de zuigerveren stonden niet netjes op 120 graden.
*klepspeling inlaat 0.08mm en uitlaat 0.1mm
*sls systeem afgekneld. Geen resultaat.
*cilderkop omgedraaid en benzine er overheen gegoten over de kamer het niveau blijft hetzelfde er zakt niets weg.
*2x vacuumklep vervangen. Geen resultaat.
*vacuumklep grondig bekeken en is goed.
*vacuumslangen vernieuwd. Geen resultaat.
 
Ik heb de cilinder +kop terug gebouwd. En geconstateerd dat ik geen benzine naar de carburateur krijg. Voorlopig plaats ik mijn oude kapotte benzinekraan/klep terug en krijg constante benzine. De vacuum aansluiting vanuit het spruitstuk blokkeer ik. En ik rij weer ...als iemand nog een tip heeft waarom ik te weinig vacuüm op deze slag heb hoor ik het graag...
 
Back
Top