4 takt teveel benzine

Moto2021r

New Member
Dag allemaal,
Ik heb een piaggio zip 4 takt met carburateur die problemen geeft tijdens het optrekken met koude motor. Hij start wel gewoon goed en blijft goed stationair wanneer de elektrische choke aan staat maar wanneer ik weg wil rijden gaat hij niet veel harder als 20 (top is +-70). Wanneer ik een paar honderd meter zo heb gereden trekt hij wel gewoon verder door. Maar dus bij die eerste paar honderd meter klinkt het ook alsof hij verzuipt wanneer ik bijna vol gas geef. Ook is het zo dat hij altijd een dip heeft bij de 60km/u. Heeft iemand dit ook ooit gehad of kan mij hiermee helpen? Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Als de benzine verrijking (choke) aan staat, word hij heel rijk. Heel vreemd.

Dat is de functie. Meer benzine zodat hij beter start, en beter warm kan worden.

Gewoon even warm laten worden.
 
Zou kunnen, als de afstelling van de sproeier of stelschroef niet goed is.
Maar als hij voor de rest goed loopt zou ik er niets aan doen.

Het is ook helemaal niet verkeerd als hij wat rijk afgesteld staat. Zorgt er voor dat hij zeker niet te arm word, en de boel netjes heel blijft.
 
Zou kunnen, als de afstelling van de sproeier of stelschroef niet goed is.
Maar als hij voor de rest goed loopt zou ik er niets aan doen.

Het is ook helemaal niet verkeerd als hij wat rijk afgesteld staat. Zorgt er voor dat hij zeker niet te arm word, en de boel netjes heel blijft.
Snap ik maar laatst was het kouder in de ochtend (13 graden ofzo). En toen had hij heel veel moeite om te starten en om weg te komen. Laat staan hoeveel moeite hij gaat hebben in de winter
 
Back
Top