Scooter zuigt geen benzine

Draqx_61

New Member
Hallo, ik heb reeds een zip 2000 4t gekocht en ben er wat mee aan het prutsen ik heb een nieuwe carbu ervoor gekocht en ook een nieuwe cavuum omdat die geen benzine kreeg in het begin. Ik heb alles opnieuw aangesloten proberen te starten maar heb weer opgemerkt dat die geen benzine krijgt. Maar er komt wel benzine door wanneer ik aan het slangetje begin te zuigen maar als ik alles weer monteer helaas niks.
 
Advertisement - register to remove this

nieuwe cavuum
je bedoelt een nieuwe benzine kraan vacuüm gestuurd neem ik aan ? Zuigt de motor wel genoeg vacuum , is het slangetje heel , en waar zit het slangetje , wat naar de kraan loopt , op aan gesloten ? Als je de slang aan de achterkant van de carb afhaalt , voel je hem dan wel zuigen als je start met het gas open gedraaid , of anders carb eraf , en aan het spruitstuk voelen . Heb je geen vacuüm / zuiging daar , dan scheelt er iets aan de compressie , kan zijn dat de kleppen lekken , of te strak ( open) staan . In het ergste geval heb je schade aan kleppen/cilinder / zuiger . Je kan ook eerst de compressie meten.
 
je bedoelt een nieuwe benzine kraan vacuüm gestuurd neem ik aan ? Zuigt de motor wel genoeg vacuum , is het slangetje heel , en waar zit het slangetje , wat naar de kraan loopt , op aan gesloten ? Als je de slang aan de achterkant van de carb afhaalt , voel je hem dan wel zuigen als je start met het gas open gedraaid , of anders carb eraf , en aan het spruitstuk voelen . Heb je geen vacuüm / zuiging daar , dan scheelt er iets aan de compressie , kan zijn dat de kleppen lekken , of te strak ( open) staan . In het ergste geval heb je schade aan kleppen/cilinder / zuiger . Je kan ook eerst de compressie meten.
Scooter heeft goede compressie dus ga ik de kleppen controleren. Bedankt :)
 
Hallo, ik heb een zip 2000 4t gekocht en ben er wat mee aan het prutsen ik heb een nieuwe carbu ervoor gekocht en ook een nieuwe cavuum omdat die geen benzine kreeg in het begin. Ik heb alles opnieuw aangesloten proberen te starten maar ik heb weer opgemerkt dat die geen benzine krijgt. Maar er komt wel benzine door wanneer ik aan het slangetje begin te zuigen maar als ik alles weer monteer helaas niks.
Haal de benzinedop eraf in probeer hierin zoveel mogelijk met de mond LUCHT in de tank te blazen. Door die druk start hij vaak wel. Want dan ben je onafhankelijk van het zuigvacuum gedeelte. (en uiteindelijk ligt het wel daaraan)
Post automatically merged:

Haal de benzinedop eraf en probeer zo veel mogelijk met de mond lucht in de tank te blazen . Door die druk start hij vaak wel > Je bent dan onafhankelijk van het luchtzuiggedeelte (vacuum) -en aan dat probleem ligt het vaak-
 
Last edited:
Back
Top