Scooter valt in lage toeren bij stilstand bij snel gas geven (Revven) GY6

Olivier.4takt

New Member
Ik heb een GY6 50cc blokje onder mijn scooter met ongeveer 3500km uit het jaar 2009 (scooter heeft ongeveer 5 jaar stilgestaan), alleen wanneer ik vanuit stilstand snel gas geef (revven) valt hij telkens in hele lage toeren en pas na 5 seconden herstelt hij stationair, de stationair loopt erg hoog, omdat deze anders zou uitvallen.

Ik heb een setup van standaard trekveren en een witte drukveer van malossi erin. Ook zitten er 4,7 gram rollen in van malossi. Ik heb er 6,0 gram rollen in geprobeerd te doen, alleen trok deze heel traag op en rond de 35 km/u voelde ik dat hij begon te trekken.

Vanuit stilstand tot en met 10 km/u trekt hij traag op (ongeveer 2 seconden) maar na de 10 km/u trekt hij in 1 rechte lijn tot de top (52 km/u). Weet iemand wat ik kan vervangen/veranderen aan de scooter waardoor deze wat sneller optrekt en het probleem van de lage toeren wanneer ik het gas snel opendraai (revven) kan verhelpen.
 
Advertisement - register to remove this

Ik zou de sproeier controleren ; (als het een dell Ortho 18,5 mm doorlaat - carburateur is; E4 type) dan past daar nummer 86/88/90 sproeier bij.
 
Ik zou de sproeier controleren ; (als het een dell Ortho 18,5 mm doorlaat - carburateur is; E4 type) dan past daar nummer 86/88/90 sproeier bij.
Hey, ik heb net zitten kijken en ik heb een keihin carburateur, en ik vraag mij af hoe ik de maat van de sproeier kan achterhalen (staat niet op de sproeier zelf).
 
bestaan sproeier voelers voor , maar zijn nogal prijzig meen ik . Heb je de carb ook al eens schoon gemaakt , en benzine vervangen , na die 5 jaar stilstand
Ik heb de carb ongeveer 500km geleden vervangen dus deze zal niet vies zijn geloof ik, en ik rijd momenteel alweer 5 maanden op de scooter heb de oude benzine eruit laten druipen en gelijk euro 98 getankt.
 
Heb je die vervangen voor dit probleem ? en is dat mee gegaan met de nieuwe carb ? Heb je al eens de kleppen gesteld ?
 
Heb je die vervangen voor dit probleem ? en is dat mee gegaan met de nieuwe carb ? Heb je al eens de kleppen gesteld ?
De carb heb ik niet specifiek voor dit probleem vervangen, maar voor het feit dat de scooter 5 jaar stil heeft gestaan. En ik kan mij niet herinneren of ik de kleppen heb laten stellen. Zou dit gedaan zijn bij een grote beurt bij een scooterzaak? De scooter was ongeveer 300km geleden voor een grote beurt bij de scooterzaak geweest.
 
Dan zou dat gedaan moeten zijn , als het bij die beurt hoort , dat zou dan een 3000km beurt zijn . En ook de acceleratie pomp is niet vast gezet met een tie-wrap ?
 
Ik heb in mijn gy6 rollen van 5,5 gr , en hoofdsproeier 85 . Daar loopt hij het beste op . alles is standaard , ook een keihin carb . Loopt keurig naar top , die is 60 op de teller , en 48/50 op gps . Misschien kun je in die richting zoeken
 
Ik heb in mijn gy6 rollen van 5,5 gr , en hoofdsproeier 85 . Daar loopt hij het beste op . alles is standaard , ook een keihin carb . Loopt keurig naar top , die is 60 op de teller , en 48/50 op gps . Misschien kun je in die richting zoeken
Ik zal deze setup proberen, heb de 5,5 gram rollen en sproeier 85 besteld komen morgen aan en laat weten of er verandering is.
 
Last edited:
hoe staat je mengselschroef voor stationair/deellast?
Ik heb even zitten kijken en de stationairsschroef staat erg hoog. Daarentegen zit de luchtstelschroef 2 slagen naar buiten. Toch loopt de scooter heel hoog stationair en verbrand deze erg veel benzine wat ook vervelend is met maar een 3 liter brandstoftank.
 
Ik heb in mijn gy6 rollen van 5,5 gr , en hoofdsproeier 85 . Daar loopt hij het beste op . alles is standaard , ook een keihin carb . Loopt keurig naar top , die is 60 op de teller , en 48/50 op gps . Misschien kun je in die richting zoeken
Ik heb nog 1 vraag: Zal het stationair ook afgesteld kunnen worden met de stationairsproeier? Ik heb wat video's zitten kijken en heb gezien dat iemand precies hetzelfde probleem ondervind net als ik en die heeft de stationairsproeier en hoofdsproeier vervangen en alle problemen waren verdwenen.
 
of valse lucht of,
je activeert bij het gasgeven steeds de acceleratiepomp, steeds opnieuw omdat je heen en waar gaat met de gashandel, en hierdoor komt er teveel benzine in je cilinder, waardoor die licht verzuipt.
 
of valse lucht of,
je activeert bij het gasgeven steeds de acceleratiepomp, steeds opnieuw omdat je heen en waar gaat met de gashandel, en hierdoor komt er teveel benzine in je cilinder, waardoor die licht verzuipt.
De nieuwe hoofdsproeier en statinairsproeier komen zo binnen en ga deze gelijk monteren om te kijken of het probleem zich nog herhaalt.
 
Back
Top