Zip scooter valt still

Disaak3000

New Member
Hallo ik reed met mijn scooter over over een lang fietspad rond de 30 en ineens zonder waarschuwingen geeft hij geen gas meer bij en toen ik stil stond viel hij meteen uit en
ik krijg hem niet meer aan
wie kan mij helpen!

-en ik heb de olie aangevuld en deed nog niks
-ik las iets over een warmteloper
-2018 en 6xxx km
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Hoi Disaak 3000,

dit kan echt van alles zijn, loop dit lijstje maar even na:

 
Misschien is je stationair veel te laag en heb je het opgefokt door te lang met laag stationair te rijden, had mn oude zip wel problemen mee
 
ga jij met stationair "30 over een lang fietspad"?
Ik bedoel meer dat wanneer hij stil stond hij niet meer aanging ik had dat ook en moest hem hoger afstellen anders ging hij niet meer aan maar het kan van alles zijn, weet niet of het een groot probleem kan zijn want is een Iget zip
 
Ok ik heb hem aan de praat maar de de olie zit veel te hoog kan ik rijden?
mooi dat ie loopt maar nee, niet met teveel olie gaan rijden.
maar hoe peil je? (te hoog?) peilstok òp de schroefdraad hè, niet erin gedraaid!
als je goed nog steeds te hoog peilt, beter wat eruit halen. kan op diverse manieren, schoonst is met een "jam"potje en wat slangetjes: lange slang in je peilopening steken, andere uiteinde in passend gaatje in de dop van je jampot tot net boven de bodem, tweede opening in deksel om even aan te zuigen tot ie loopt, gaat het makkelijkst als olie warm is en potje laag staat.
kliedermanier: brede platte bak eronder (of karton en doek) scooter op zijn kant houden tot het uit de vulopening loopt.
 
Back
Top