Scooter piaggio zip 2017 4t verbruikt veel olie

Olie, oliefilter, 12 uur arbeid.

Ja, zo ken ik er nog wel een paar.
12 uur arbeid? Waar zie je dat?
Post automatically merged:

Grote vriend. Als je al jou genoemde bedragen optelt kom je op €365 uit. Dus rekenen is blijkbaar al te moeilijk. Een grote onderhoud duurt MAX een uur. ik betaal voor een grote onderhoud €200 dus dat factuur is belachelijk!
Rustig maat, foutje moet kunnen. Het is dan 100 euro te duur. Maar dit onderhoud gaat verder dan alleen een grote beurt.

Persoonlijk vind ik 200 euro voor een grote beurt weer duur. Bij een scooter hoef je eigenlijk alleen een liter olie en bougie te vervangen, kleppen te stellen en de transmissie te controleren/ rollen te vervangen. En soms het luchtfilter. Ik deed dat jaren zelf voor circa 20 euro per 'grote beurt'.

Ik schrik me sowieso rot van dit soort bedragen, maar ik kijk eerlijk gezegd nergens van op. In deze business betaal je je scheel als je van tevoren geen goede afspraken maakt. En er zitten veel ondernemers tussen die gebruik maken van de goedgelovigheid van tieners/ ouders die er zelf geen verstand van hebben maar wel van alles willen met die scooter. Zo ben ik jaren geleden ook zelf begonnen met sleutelen. Is nog leuk ook om te leren.
 
Last edited:
Jij rekent 3 uur arbeid voor iets wat een beetje monteur in een uurtje gedaan heeft inderdaad.

Daarom gaf ik ook een extreem voorbeeld.

Zo kan je alles wel goed praten natuurlijk. Helemaal als je dan nog wat gigantische rekenfouten maakt.

Het is gewoon een compleet idioot bedrag voor wat er aan gedaan is.
En dan staan er ook nog dingen dubbel op. Klopt gewoon niets van.
 
Jij rekent 3 uur arbeid voor iets wat een beetje monteur in een uurtje gedaan heeft inderdaad.

Daarom gaf ik ook een extreem voorbeeld.

Zo kan je alles wel goed praten natuurlijk. Helemaal als je dan nog wat gigantische rekenfouten maakt.

Het is gewoon een compleet idioot bedrag voor wat er aan gedaan is.
En dan staan er ook nog dingen dubbel op. Klopt gewoon niets van.
Uurtje lijkt me wel heel snel. Heb je zelf een zaak en hoeveel zou jij voor deze werkzaamheden rekenen?

Persoonlijk had ik als ts gevraagd om een gespecificeerde factuur. Nu moet je maar gokken wat alles gekost heeft.
 
Back
Top