ZIP IGET 4T 2019 krakend geluid bij bewegen scooter en sissend geluid tijdens rijden

RST2612

Member
Hallo,

Ik heb een ZIP IGet brom 2019. Alleen sinds tijdje terug, maakt mijn brommer een sissend geluid tijdens het rijden. Als ik de scooter met hand verplaatst dan kraakt er soms iets in de carter.

Weet iemand waar dit aan kan liggen of een idee te hebben? Ik heb nu al geld betaald en de carter lager laten vervangen, maar het probleem is niet verholpen.
Ik hoor het graag.
 
Advertisement - register to remove this

Als je hem weggebracht hebt waarom laat je de scooterdealer de analise niet doen ipv dit zelf te doen en dan de opdracht geven aan de dealer om dit lager te vervangen?

Zulke dingen zijn altijd online moeilijk te beoordelen maar misschien lukt het andere leden wel als je een geluidsfragmentje toevoegd aan dit draadje zodat de leden ook weten wat jij bedoelt met sissen en kraken.
 
Als je hem weggebracht hebt waarom laat je de scooterdealer de analise niet doen ipv dit zelf te doen en dan de opdracht geven aan de dealer om dit lager te vervangen?

Zulke dingen zijn altijd online moeilijk te beoordelen maar misschien lukt het andere leden wel als je een geluidsfragmentje toevoegd aan dit draadje zodat de leden ook weten wat jij bedoelt met sissen en kraken.
Ik heb niet de dealer aangegeven om de lager te vervangen. Weet je hoeveel lagers mijn scooter wel bevat?

Ze hebben zelf gezegd dat het aan de carterlager ligt. Maar eindstand tijdens het rijden hoor ik het geluid weer.

Ik zal eens kijken of ik vandaag nog tijd heb om een filmpje te maken.
 
Weet je hoeveel lagers mijn scooter wel bevat?
Ze hebben zelf gezegd dat het aan de carterlager ligt.
En welk "carterlager" hebben ze dan vervangen?

Mooie boel, je brengt je scooter weg ter reparatie, men repareert hem, jij krijgt waarschijnlijk een dikke vette rekening en het blijkt dat de scooter helemaal niet gerepareerd is.

Waarom concludeerde de dealer dat het "carterlager", welke dit ook mag zijn, de oorzaak was?
Zat er speling op of......?

Heb je al contact gehad met deze scooterzaak over dit feit?
 
Ze lieten me de carterlager zien en die was al aan vervanging toe en zeiden dit moet de oorzaak zijn.

Ze hebben nu gezegd dat ik geen zorgen hoef te maken en aankomende week langs kan komen zodat ze het kunnen checken.

Maar ik ga zometeen filmen en ff die brommer goed wassen.

Heb hem al 3 maanden niet goed schoongemaakt. Misschien dat er wat vuil zit tussen de wiellager.

Even kijken, maak gelijk ook een filmpje.
 
Ga je de wiellagers uit spuiten met een hogedrukspuit ?
Naja, niet op zn hoge stand.
En uiteraard niet van dichtbij.

Hoe kan ik het beste schoonmaken?
Ik heb geen verstand van uit elkaar halen
Post automatically merged:

Ik denk dat ik weet waar het krakend geluid vandaan komt. Het is gvd mijn standaard, dit is hoe die eruit ziet als die niet op zn standaard staat mensen.

Filmpje is hoe mn brommer klinkt als die op zn standaard staat. Eens kijken onderweg, hoe die dan klinkt.
1000015698.jpg
Post automatically merged:

Het filmpje komt later, ben nu beneden en zie dat het in een zip bestand moet
Post automatically merged:

Hierbij het filmpje, ik hoor nu geen sissend geluid als ik m op zn bokstandaard zet.
 

Attachments

  • Zippie.zip
    20.7 MB · Views: 6
Last edited:
Hallo,

Ik heb een ZIP IGet brom 2019. Alleen sinds tijdje terug, maakt mijn brommer een sissend geluid tijdens het rijden. Als ik de scooter met hand verplaatst dan kraakt er soms iets in de carter.

Weet iemand waar dit aan kan liggen of een idee te hebben? Ik heb nu al geld betaald en de carter lager laten vervangen, maar het probleem is niet verholpen.
Ik hoor het graag.
weet niet of je hier al antwoord op hebt gekregen maar dat sissend geluid is gewoon je koelvin, is normaal dat je die hoort, niet schadelijk dus.
 
weet niet of je hier al antwoord op hebt gekregen maar dat sissend geluid is gewoon je koelvin, is normaal dat je die hoort, niet schadelijk dus.
Ja klopt, alleen tijdens het rijden. Hoor ik wat anders, maar kan daar geen filmpje van maken omdat die standaard steeds tegen de grond knalt. Ik zal even kijken of dat sissende geluid waar ik het over heb, nog steeds is als die standaard eenmaal is vervangen. Ik laat later meer weten hierover.
 
Ik heb echt basic kennis, ik probeerde keer de binnenkap los te halen en had een zware hoofdpijn om het weer te monteren. Dus die veren vervangen is voor mij nu abracadabra. Ik zal de garage bellen, want die moet dit sowieso compenseren ben 60 euro kwijt voor een carterlager.
 
Probleem is verholpen.
Ze hebben een moer beetje losgedraaid en de standaard zit weer goed.

Ze hebben de koppeling opgeschuurt en ik hoor geen sissend geluid meer.
 
Back
Top