Scooter start slecht en valt uit

Flaixback_010

New Member
Hallo allemaal,

mijn scooter heeft een probleempje. Het begon eigelijk dat mijn scooter heel slecht startte en ook ging de kickstart erg moeizaam. Als hij aan ging moest ik gelijk wegrijden of valt hij weer uit. Ook bij vol gas stotterde hij.

Ik heb hem uiteindelijk naar een scooterzaak gebracht en die hebben de kleppen gesteld nieuwe bougie en een nieuwe startmotor erin gezet. Zonder problemen heb ik een dag kunnen rijden.

Nu ging ik zo weg rijden en kom eigelijk de zelfde problemen tegen met het starten. Hij rijdt nog wel goed alleen hij start moeilijk en als hij aan gaat loopt hij erg slecht stationair en valt eigelijk gelijk uit. Soms hoor je even of hij aangaat en valt daarna weer stil.

Ik heb het over een Piaggio zip 4t 2015 13k km, carb, met een 72cc cilinder (500km) en orginele carb. Ook zit er een malossi nokkenas in + vario. Er zit nu een sproeier 84 in.

Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn voordat ik hem weer naar de scooter zaak breng?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Als de luchtschroef een slag te ver open staat kan het starten ook een drama zijn. Als je de luchtfilterbak weg haalt en de hand voor de carb houdt start ie dan?
 
Back
Top