Benzine lek uit dop

Ahmet zip

Member
Hallo
Ik heb probleem er lekt benzine uit mijn dop tijdens het rijden en dat benzine drupt naar beneden dichtbij mijn uitlaat dus dat is gevaarlijk. Iemand een idee hoe ik dat kan fixen ik heb al een nieuwe tankdop rubber gekocht maar het helpt voor geen meter.
Het gaat trouwens over een injectie 2018 zip
Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Ik vraag me af hoe er benzine uit de dop kan lekken.
Dan zit de tank te vol, overdruk lijkt mij niet mogelijk, dat zou alleen kunnen met een tot de rand gevulde tank, een warm motorblok en je zet hem in de zon.
Lekt dit dan langs de dop of via de ontluchting ?
 
Ik vraag me af hoe er benzine uit de dop kan lekken.
Dan zit de tank te vol, overdruk lijkt mij niet mogelijk, dat zou alleen kunnen met een tot de rand gevulde tank, een warm motorblok en je zet hem in de zon.
Lekt dit dan langs de dop of via de ontluchting ?
Langs hes dop ik vind het ook super vreemd heb dit tot nooit gehad plots ik rij ook normaal dus ik kan het niet weten
Post automatically merged:

Wheelies aan het doen zeker?
Nooit gedaan en tis een 4t injectie dus beetje onmogelijk
 
Kan zeker wel..had het met mijn hyosung ook. Membraan welke de dop afsloot en zodra vacuum optreed open gaat was gescheurd. heb nu een dop met lange tuit er aan op gezet:
00025BVF46100000_hi.jpg
 
Kan zeker wel..had het met mijn hyosung ook. Membraan welke de dop afsloot en zodra vacuum optreed open gaat was gescheurd. heb nu een dop met lange tuit er aan op gezet:
00025BVF46100000_hi.jpg
Zou ik dan zo iets kopen? En ik heb een neef die een beetje meer weet over scooters en hij raad een tank dop met een gat aan
 
Zo iets zou ik ophalen bij een scooterzaak. dan kan je gelijk zien of hij past.
 

Attachments

  • 20230815_083707.jpg
    20230815_083707.jpg
    194.6 KB · Views: 0
  • 20230815_083734.jpg
    20230815_083734.jpg
    132.8 KB · Views: 0
  • 20230815_083741.jpg
    20230815_083741.jpg
    105.2 KB · Views: 0
Zo iets zou ik ophalen bij een scooterzaak. dan kan je gelijk zien of hij past.
Top! Een kleine probleempje is dat er geen betrouwbare scooterzaak is rond de regio zonhoven,houthalen,heusden,hasselt,genk een betrouwbare scootershop die veel onderdelen en kennis heeft voor een piaggio zip
 
Dan zal je de maten moeten meten en dan online eens kijken.
Deze heb ik er in het zwart op zitten.. Alleen in Zwolle zit er zowat op elke hoek wel een zaak dus dat is makkelijk te testen en de zaak waar ik de dop gehaald heb verkocht de hyosungs vroeger zelf dus dat ws vrij makkelijk.. De link die ik stuur kan dat die past maar dat blijft een gok tenzij je meten gaat.
 
Back
Top