Weinig pk's met Big bore 77cc?

licht ook aan de uitlaat en de rest,,

zit zeker potentie in, maar de scores tot nu toe zijn nog wat "tam"

wat er bedoeld word is niet dat de cilinder laagtoerig is maar dat het max vermogen vrij laag in het toerengebied ligt ... wat dus betekent dat als je over de 13.3 draait dat heel je vermogen dan weg is.

en dat ligt niet zozeer aan de uitlaat. natuurlijk wel gedeeltelijk maar hoofdzaak hierin is de cilinder.

hoeveel toeren je cilinder draait verander je met afstellen van je diverse onderdelen. bij hoeveel toeren je cilinder zn power afgeeft is echter een heel ander verhaal
 
wat er bedoeld word is niet dat de cilinder laagtoerig is maar dat het max vermogen vrij laag in het toerengebied ligt ... wat dus betekent dat als je over de 13.3 draait dat heel je vermogen dan weg is.

en dat ligt niet zozeer aan de uitlaat. natuurlijk wel gedeeltelijk maar hoofdzaak hierin is de cilinder.

hoeveel toeren je cilinder draait verander je met afstellen van je diverse onderdelen. bij hoeveel toeren je cilinder zn power afgeeft is echter een heel ander verhaal

Ja juist...
 
Hoe ziet de verbrandingskamer van een bigbore eruit ?
zou iemand daar miss een foto en wat maten van kunnen opnemen.

Verder vind ik het maar bar vreemd, dat er een 77cc versie en een 86cc versie bestaat, terwijl het wel dezelfde cilinder is.

de 86cc versie heeft duidelijk andere timingen nodig.
 
wat er bedoeld word is niet dat de cilinder laagtoerig is maar dat het max vermogen vrij laag in het toerengebied ligt ... wat dus betekent dat als je over de 13.3 draait dat heel je vermogen dan weg is.

en dat ligt niet zozeer aan de uitlaat. natuurlijk wel gedeeltelijk maar hoofdzaak hierin is de cilinder.

hoeveel toeren je cilinder draait verander je met afstellen van je diverse onderdelen. bij hoeveel toeren je cilinder zn power afgeeft is echter een heel ander verhaal

zeg ik ergens dat hij laagtoerig is??

het is geregeld zo dat meer cc cilinder hun vermogen op lager toerental afgeven (denkt aan uitgeboorde cilinders)

een uitlaat heeft daar wel degelijk invloed op, mijn "power" verschoof van 14K naar 14.8K.. en een team uitlaat die voor 13.8 K is gemaakt voor een 70cc cilinder is nou ook niet de beste keuze.
 
Hoe ziet de verbrandingskamer van een bigbore eruit ?
zou iemand daar miss een foto en wat maten van kunnen opnemen.

Verder vind ik het maar bar vreemd, dat er een 77cc versie en een 86cc versie bestaat, terwijl het wel dezelfde cilinder is.

de 86cc versie heeft duidelijk andere timingen nodig.

Ey Sander,

Als je even nadenkt, snap jij ook wel dat het niet dezelfde cilinder is. De 86cc versie is een stuk langer, de afstanden van bovenkant poort tot deck zijn ook een stuk langer om tot een juiste timing ivbm 44slag te komen ;)

wel is de poortlayout gelijk, welke van de 86cc de poorten normaal langer open kunnen staan door langer slag. Ik weet iig zeker dat er uit de 86cc kit nog aardig wat vermogen valt te frezen.
 
dat is idd een veelbelovende score met een std BB cilinder !!

Ben ook benieuwd wat er uit zal komen na een tune beurtje, aangezien er volgens marco nog wel redelijk wat aan te doen is...

we wachten dan maar rustig af :D
 
Die bank staat er om bekend dat hij teveel vermogen afgeeft. Desondanks denk ik ook dat het een cilinder is met potentie..
 
Die bank staat er om bekend dat hij teveel vermogen afgeeft. Desondanks denk ik ook dat het een cilinder is met potentie..

maakt dat zoveel uit als je aan het testen bent?
je wilt toch gewoon weten of je aanpassingen / veranderingen positief of negatief uitpakken...?

dan kan je net zogoed niet banken, aangezien elke bank anders is :S
 
maakt dat zoveel uit als je aan het testen bent?
je wilt toch gewoon weten of je aanpassingen / veranderingen positief of negatief uitpakken...?

dan kan je net zogoed niet banken, aangezien elke bank anders is :S

Daar gaat het toch nu niet om...

Het ging erom dat de bb's slecht scoren. en als dit dus klopt dan is dit een lekkere score. en daar ging het nu om en niet over verbeteringen.
 
Tuurlijk is het belangrijk om wijzigingen te zien tov aanpassingen.
Het ging mij erom dat afgelopen jaar daar veel hoge scores zijn neergezet en die vervolgens bij fred of marco stukken minder scoorden.
Desondanks een nette score zonder nog echt dingen te testen.

Nu ga ik maar eens slapen:p
 
Vond het zelf ook al vreemd dat ik die informatie doorkreeg van de dealer.


Ey Sander,

Als je even nadenkt, snap jij ook wel dat het niet dezelfde cilinder is. De 86cc versie is een stuk langer, de afstanden van bovenkant poort tot deck zijn ook een stuk langer om tot een juiste timing ivbm 44slag te komen ;)

wel is de poortlayout gelijk, welke van de 86cc de poorten normaal langer open kunnen staan door langer slag. Ik weet iig zeker dat er uit de 86cc kit nog aardig wat vermogen valt te frezen.
 
Back
Top