Weinig pk's met Big bore 77cc?

RoyCo019

jakvj;eikak kcvjkc
Ik vroeg me af of er al mensen zijn hiero die getest hebben met de big bore 77cc.
Zo ja, hoeveel pk's halen jullie eruit, op welke testbank en icm. welke uitlaat?
Vanmiddag ben ik op de testbank geweest met mijn eigen maar het viel best tegen en ik hoorde dat ik ws niet de enige zou zijn...
Kwa koppel zit het trouwens wel goed...
 
Advertisement - register to remove this

21-22 pk...

BB 77cc dus
Team 06, JS 80cc en de beste in mijn geval: MK PR II
28 keihin
rest van de meuk

Testbank is home made en valt volgens de eigenaar 1pk lager uit tov een tovami bijv.
Verwachting was toch wel 24 pk op zijn testbank, vandaar dat het enigsinds tegenvalt.
Overigens begonnen we zelfs maar met 18-19 en na veel verandert te hebben uiteindelijk 2-3 pk erbij zegmaar...
 
Ik heb hele andere berichten gehoordt dat ze al op 25,8 pk zate en dan was er nog niet zo gek veel gedaan met de cilinder :) En dat was volgens mij met een team 06 pijp
 
idd ik heb ook al 26+ gehoord :)
uit betrouwbare bronnen..
de cilinder was nog niet gek veel aan gedaan..

waarschijnlijk ligt het dus gewoon aan jou afstelling :)
 
Nou... na een ochtend en middag afstellen op een testbank was ie wel goed afgesteld hoor maak je maar geen zorgen.
+ dat dat geen 3-4 pk meer op gaat leveren of wel dan?

En wat is "nog niet gek veel aan gedaan" volgens jullie?
Want anders is het natuurlijk appels en peren vergelijken...
 
Nou er zijn mensen die staan dagen op de bank om eens 25+ uit een 2fast te halen dus een ochtendje is niks...

Ik haalde in een 2 uur net een 3pk winst. alleen maar door met rollen en sproeier te kutten... (van 19 naar 22pk)

Ja kan in zoveel dingen Pk's winnen en verliezen denk bijv. aan inlaat.
 
idd de tijd dat je erop staat wil niks zeggen natuurlijk ;)

en "nog niet gek veel aan gedaan" zal vallen onder "afgewerkt"
ik weet er ook niet precies het fijne van omdat ik me daar niet zo mee bezig houd..
 
zucht... ding is prima afgesteld neem dat nou maar van me aan...
En zoals ik al zei zijn wij ook begonnen met 18-19 pk en hadden we na veel gekloot eindelijk 21-22.
Als we het idee hadden dat er meer uit te halen was waren we wel langer doorgegaan...

Met welke uitlaat was dit Vinnie?
 
Zet eens neer met welke setup precies jou score is behaald. En is de cilinder al 'getuned' of nog helemaal standaard, idem voor de carters.
Zoals de rest al zegt vergt het veel tijd om daadwerkelijk de 25+ te behalen.
Het is nu eenmaal niet zo makkelijk.

Maar sowieso is 22 pk gewoon te weinig, want deze kit heeft meer in zich.
 
Last edited:
Rest v/d setup gaat me geen pk's opleveren maar goed...

BB77cc standaard
Carters tuned
MHR Team 06 as
MK PR II
MHR rotor
Vforce membraan
Hebo 29mm. spruit
Keihin PWK 28
MHR overrange
13/44 en 14/41 vertanding

En ik snap dat om over de 25 te gaan wat fine tuning vereist is.
Maar vergeet niet, ik heb em op straat (toen het even een paar uurtjes droog was) snel een beetje bijgesteld, andere rollen, sproeier etc.
En hij liep opzich prima, maar er zat geen vermogen in.
Dit bleek dus op de testbank toen ie maar op 18 zat.
Na veel kloten dus eindelijk 21, en meer zat er ook eigenlijk echt niet in, niet met deze onderdelen...
Maar dat had toch echt wel 23-24 moeten zijn op deze testbank.
 
Mina neem ik aan?
Pak is een recht inlaat setje, tuned vl14 en een ophoogplaatje eronder.
Scheelt al wel een hele boel denk ik.
 
is die PR 2 wel een goede uitlaat erbij ? :)

Hij heeft meerdere getest... en deze was het best zegt hij.


@ TS. wel alles goed gemonteerd neem ik aan?

Kan me nog een verhaal herinneren van Jordy bijv. die kreeg ook maar geen leuke score met Zijn evo. Bleek iets mis te zijn met zijn vertanding dacht ik..
 
Je kan het idd met een recht inlaatset gaan proberen. Maar dan moet je zeker niet erop rekenen dat je ineens 3 pk erbij krijgt. Hoe ziet de grafiek eruit? Loopt je vertanding goed, slipt je koppeling niet, etc etc.
 
Back
Top