This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

wat stemt/heeft gestemd iedereen vandaag?

Op wie ga jij stemmen vandaag?

  • Pvda

    Votes: 21 13.3%
  • VVD

    Votes: 50 31.6%
  • LPF

    Votes: 15 9.5%
  • CDA

    Votes: 17 10.8%
  • Groen Links

    Votes: 6 3.8%
  • SP

    Votes: 4 2.5%
  • D66

    Votes: 2 1.3%
  • SGP

    Votes: 1 0.6%
  • andere kleine party

    Votes: 5 3.2%
  • Helaas, ik mag niet stemmen!

    Votes: 37 23.4%

  • Total voters
    158
Sanderrr! heeft inderdaad gelijk, ik vind het een rommeltje daar in Den Haag.
En ik kan natuurlijk stemmen om te zorgen dat het geen rommeltje word, maar dan houd ik mezelf eigenlijk voor de gek (ja, ik ben pessimistisch, ik weet het) .

Maar goed, ik heb er m'n reden voor en dat anderen dat niet altijd snappen heb ik begrip voor.
 
Ben net terug van stemmen, en het is VVD geworden!

Als de LPF wat beter georganiseerd was had ik daar misschien wel op gestemd, maar die partij is een zooitje.

En let nie op mn avatar8P
 
Jelle, volgens mij kan je niet meer blanko stemmen, dat is nog uit de tijd dat er stemPLICHT was, toch?

Naja, anyways, het wordt nog spannend vanavond
 
Ik heb VVD gestemd.

Twee dingen die ik niet snap:

1. Mensen die op de PvdA stemmen omdat ze Bos zo'n sympathieke kerel vinden. Het gaat om de partij lijkt me.
2. Mensen hebben VVD als uitslag bij de stemwijzer, maar kiezen er toch niet voor. Hebben best veel mensen, zag ik gister op tv. Dus eigenlijk ben je dan wel voor de ideeen van de VVD lijkt me...
 

dit is onzin. als je voor de vvd bent moet je op de vvd stemmen. waaschijnlijk zal er alleen een coalitie van vvd en cda komen als ze samen een meerderheid van de zetels (75 zetels) hebben. cda en vvd moeten dus samen 75 zetels halen als ze willen regeren. als iedereen die voor de vvd is op het cda gaat stemmen en ze krijgen samen 75 zetels komt er een regering van beide partijen alleen heeft het cda wel veel meer zetels dus heeft het meer inbreng dan de vvd. door op de manier te stemmen zoals jij zegt werk je eigenlijk de vvd een beetje tegen omdat ze minder te zeggen krijgen in een eventueele regering. als je vvd zou willen stemmen moet je dat dus ook vooral doen en geen cda gaan stemmen.
 

mensen in nederland zijn erg beinvloedbaar. steeds meer mensen kijken naar het koppie boven de partij en de woorden die er uit komen en niet naar waar een partij voor staat en wat ze precies allemaal willen. politiek, en vooral verkiezingen, is steeds meer een spelletje geworden van beinvloeden van de kiezer, dat was goed te zien in de tijd van Pim Fortuyn. heel veel mensen hebben vorig jaar op de lpf gestemd terwijl ze in al die jaren daar voor op de pvda stemde en terwijl de standpunten van de pvda ook veel gunstiger waren voor hun. mensen zijn makkelijk beinvloedbaar, veel mensen zijn niet op de hoogte van de bedoelingen en de standpunten van een partij, ze kijken tegenwoordig alleen maar naar mooie verhaaltjes en personen die er leuk uit zien en het verhaal goed weten te brengen.
 

check mijn column
 
Nog even een mooie quote van een dude uit Blaricum (net op Journaal):

"Mensen die iets bereikt hebben willen dit beschermen. Mensen die het niet of nog niet bereikt hebben willen hier graag van profiteren."
 

76 zetels vriend
 
Originally posted by AppieNRG
1. Mensen die op de PvdA stemmen omdat ze Bos zo'n sympathieke kerel vinden. Het gaat om de partij lijkt me.

dat is nou politiek tegenwoordig...... denk je nou dat pim fortuin ALLEEN maar met zen ideeen zover gekomen was
 
Het beste voorbeeld:

PvdA's partij programma verschilt geen aarz met die van mei vorig jaar. Toch halen ze nu 20 zetels meer . Bos goed gedaan jongen....

Fuck de huidige politiek!
 
Ik heb CDA gestemd terwijl ik als advies LPF had, waarom CDA? Omdat ik een rechts cabinet wil en als CDA dan de grootste partij is gaan ze toch wel een coalitie aan met VVD dus eigenlijk stem je beide dan .

Ik moet wel zeggen dat het voor het eerst in me leven politiek is gaan interesseren.
 
Originally posted by Flash

Ik moet wel zeggen dat het voor het eerst in me leven politiek is gaan interesseren.

Het is ook zeer interessant. Het is leuk om te weten hoe dat nou in elkaar zit enz. Vooral de discussies hier zijn leuk om te voeren.

Moeten we blijven doen, daar leer je nog wat van
 
VVD -- Oplaat

Ik heb VVD gestemd omdat ik vind dat iedereen in principe voor zichzelf moet zorgen. Mensen die dit niet kunnen door een handicap o.i.d. moeten natuurlijk geholpen worden. De profiteurs die niet WILLEN werken hoeven van mij geen cent te krijgen.
Verder heeft de vvd nog meer punten waar ik me goed in kan vinden.

Ik heb op Oplaat gestemd omdat ik vind dat de regio wel wat meer vertegenwoordigd mag worden in de kamer.