Originally posted by Ruudt
Als je voor de vvd bent kun je beter op het cda stemmen want als je op het cda stemt dan is dat ook een extra stem voor de vvd omdat die 2 dan samen gaan als cda de meeste stemmen heeft... zoiets had ik net van m'n oom gehoord...
Originally posted by AppieNRG
Ik heb VVD gestemd.
Twee dingen die ik niet snap:
1. Mensen die op de PvdA stemmen omdat ze Bos zo'n sympathieke kerel vinden. Het gaat om de partij lijkt me.
2. Mensen hebben VVD als uitslag bij de stemwijzer, maar kiezen er toch niet voor. Hebben best veel mensen, zag ik gister op tv. Dus eigenlijk ben je dan wel voor de ideeen van de VVD lijkt me...
Ik heb VVD gestemd.
Twee dingen die ik niet snap:
1. Mensen die op de PvdA stemmen omdat ze Bos zo'n sympathieke kerel vinden. Het gaat om de partij lijkt me.
2. Mensen hebben VVD als uitslag bij de stemwijzer, maar kiezen er toch niet voor. Hebben best veel mensen, zag ik gister op tv. Dus eigenlijk ben je dan wel voor de ideeen van de VVD lijkt me...
Originally posted by Boyd
dit is onzin. als je voor de vvd bent moet je op de vvd stemmen. waaschijnlijk zal er alleen een coalitie van vvd en cda komen als ze samen een meerderheid van de zetels (75 zetels) hebben. cda en vvd moeten dus samen 75 zetels halen als ze willen regeren. als iedereen die voor de vvd is op het cda gaat stemmen en ze krijgen samen 75 zetels komt er een regering van beide partijen alleen heeft het cda wel veel meer zetels dus heeft het meer inbreng dan de vvd. door op de manier te stemmen zoals jij zegt werk je eigenlijk de vvd een beetje tegen omdat ze minder te zeggen krijgen in een eventueele regering. als je vvd zou willen stemmen moet je dat dus ook vooral doen en geen cda gaan stemmen.
Originally posted by Jeroen
76 zetels vriend
Originally posted by Flash
Ik moet wel zeggen dat het voor het eerst in me leven politiek is gaan interesseren.