Zijn het dan toch de vrouwen die onze vehikels moeten redden in tijden van nood?
Ik meen me te herinneren dat men vroeger (toen ik nog vloeibaar was) een Dafje voorzag van een jarretel (waar de naam "trutschudder met jarretelaandrijving"
Ik moet in ieder geval zeggen dat ik hier ontzettend veel leer van jullie, waarvoor mijn grote dank.
Als 'oudere jongere' van bijna 55 ben ik eervorige maand voor het eerst op een scooter gestapt met 0,0 kennis of ervaring.
Vanwege m'n lange stelten en de mogelijkheid om iemand mee te kunnen nemen, kwam ik op de New Dink 50 uit.
Ik reed als 12 jarige wel op een ciao zonder uitlaat (zomers elke ochtend om 6 uur naar de bollenboeren in de omgeving. Wel via de duinen om de dienders te ontlopen) op m'n 16e m'n eerste echte brommer, een Kreidler en later een Yamaha fs1 (standaard, maar volledig getuned door iemand op de Rijkswerf in Den Helder. Ging 115 toen) en vervolgens een Peugeot 103sp.
Echt veel sleutelen nooit gedaan. Een carburateur schoonmaken, gaskabel of uitlaat vervangen was alles.
Totaal niet te vergelijken met de nieuwe technieken in de scooterwereld.
Gelukkig is YT en dit forum mij tot grote hulp.
Ik kan genieten van de topics hoe sommigen bepaalde issues oplossen.
Daarnaast geniet ik van het sleutelen in m'n uppie in de garage, ook al loop ik regelmatig vast.
Zijn het dan toch de vrouwen die onze vehikels moeten redden in tijden van nood?
Ik meen me te herinneren dat men vroeger (toen ik nog vloeibaar was) een Dafje voorzag van een jarretel (waar de naam "trutschudder met jarretelaandrijving" vandaan kwam).
Ik wil met onderstaande vraag niemand te kort doen maar ik heb me vaker afgevraagd:
Wat bezielt jongeren met weinig tot geen verstand van scooters noch techniek toch een Aerox te kopen die bijna net zo oud is dan hun zelf?
Er bakken geld moeten inpompen om er uiteindelijk achter te komen dat ze het ding toch niet goed aan het lopen krijgen.
Ze vervolgens hem van de hand doen om een volgend naïef schaap "gelukkig" te maken met wat 10 vorige eigenaren vernacheld hebben.
Ik ben er de laatste week weer een aantal tegen gekomen op dit forum.
Welke magie bezit de Aerox om dit telkens weer voor elkaar te krijgen?
Ben wel nieuwsgierig naar jullie mening/gedachten.
Eerlijk gezegd denk ik dat men 2-takt kiest omdat deze gemakkelijker op te voeren zijn.Ik denk dat ze als eerste een 2takt zoeken omdat deze makkelijker te repareren zijn.
Vroeger zijn er veel aeroxen verkocht dus onderdelen beter beschikbaar van wat er nog over is.
Van alle minarelli scooters is voor een aerox nog redelijk veel nieuw te krijgen..
Ik betwijfel dat iemand zonder scooterkennis en meestal geen interesse in de techniek zover nadenkt....Waarom geen Neos? Nou dit is niet LC en een Aerox wel, en dus sneller.
Ik betwijfel dat iemand zonder scooterkennis en meestal geen interesse in de techniek zover nadenkt....
Ik ook steeds minder.Bijna niemand denkt nog na tegenwoordig.
Ik ook steeds minder.
Leren vanuit jezelf is prima, maar iets opgedragen krijgen om te leren, dat is een heel ander verhaal.Vind leren eigenlijk nooit vervelend. Het is altijd mee genomen als je net wat meer weet, dan je al wist.
Ben zelf begonnen met kapotte scooters 2 jaar geleden, heb zware ADHD en dit is toch het beste wat mij rustig maakt.Ik wil met onderstaande vraag niemand te kort doen maar ik heb me vaker afgevraagd:
Wat bezielt jongeren met weinig tot geen verstand van scooters noch techniek toch een Aerox te kopen die bijna net zo oud is dan hun zelf?
Er bakken geld moeten inpompen om er uiteindelijk achter te komen dat ze het ding toch niet goed aan het lopen krijgen.
Ze vervolgens hem van de hand doen om een volgend naïef schaap "gelukkig" te maken met wat 10 vorige eigenaren vernacheld hebben.
Ik ben er de laatste week weer een aantal tegen gekomen op dit forum.
Welke magie bezit de Aerox om dit telkens weer voor elkaar te krijgen?
Ben wel nieuwsgierig naar jullie mening/gedachten.
Precies dat hij zei tegen mij hoe zo hangt me benzine slang los ik zij waar heb jij het over dat is het slangetje als je er naast tankt dat het netje langs je scooter looptje moet ook maar net het inzicht hebben
Ik denk dat interesse de eerste stap is.je moet ook maar net het inzicht hebben