Wat bezielt jongeren???

Zijn het dan toch de vrouwen die onze vehikels moeten redden in tijden van nood?
Ik meen me te herinneren dat men vroeger (toen ik nog vloeibaar was) een Dafje voorzag van een jarretel (waar de naam "trutschudder met jarretelaandrijving" vandaan kwam).
 
Zijn het dan toch de vrouwen die onze vehikels moeten redden in tijden van nood?
Ik meen me te herinneren dat men vroeger (toen ik nog vloeibaar was) een Dafje voorzag van een jarretel (waar de naam "trutschudder met jarretelaandrijving"

Nee hoor ken ook wel.wat mannen met panty's in de kast. Kijk onze afro amerikaanse medemens in Rotterdam zuid bijvoorbeeld maar eens gevaarlijk op de hoek van de flat staan te staan. Wat hebben die op.hun bolletje staan? Juist een panty

Of als je een tankstation gaat overvallen heb je er vast ook wel 1 in de kast liggen
 

Attachments

  • 16037317-een-crimineel-dragen-van-panty-over-zijn-hoofd-om-zijn-identiteit-te-verbergen-draagt...jpg
    16037317-een-crimineel-dragen-van-panty-over-zijn-hoofd-om-zijn-identiteit-te-verbergen-draagt...jpg
    119.1 KB · Views: 5
Last edited by a moderator:
Ik moet in ieder geval zeggen dat ik hier ontzettend veel leer van jullie, waarvoor mijn grote dank.
Als 'oudere jongere' van bijna 55 ben ik eervorige maand voor het eerst op een scooter gestapt met 0,0 kennis of ervaring.
Vanwege m'n lange stelten en de mogelijkheid om iemand mee te kunnen nemen, kwam ik op de New Dink 50 uit.

Ik reed als 12 jarige wel op een ciao zonder uitlaat (zomers elke ochtend om 6 uur naar de bollenboeren in de omgeving. Wel via de duinen om de dienders te ontlopen) op m'n 16e m'n eerste echte brommer, een Kreidler en later een Yamaha fs1 (standaard, maar volledig getuned door iemand op de Rijkswerf in Den Helder. Ging 115 toen) en vervolgens een Peugeot 103sp.
Echt veel sleutelen nooit gedaan. Een carburateur schoonmaken, gaskabel of uitlaat vervangen was alles.
Totaal niet te vergelijken met de nieuwe technieken in de scooterwereld.
Gelukkig is YT en dit forum mij tot grote hulp.
Ik kan genieten van de topics hoe sommigen bepaalde issues oplossen.
Daarnaast geniet ik van het sleutelen in m'n uppie in de garage, ook al loop ik regelmatig vast.

Helemaal goed toch! Ik kan dit wel waarderen hoor....
Zelf ging ik als 14 jarige op een oude Mobylette (sommige op een stokvis) naar school ..lol!
Schooltas achterop en naar de Technische school toe met een vaart van 55 km o.i.d....
Een geweldige tijd, maar we werden wel altijd zoek gereden door die vervelende Honda's!

Leuk en ook cool dat je het weer oppakt...
Ga zo door, en schroom niet om te vragen op het forum.
De wat oudere garde zal je zeker op weg helpen wat dat betreft.

Zijn het dan toch de vrouwen die onze vehikels moeten redden in tijden van nood?
Ik meen me te herinneren dat men vroeger (toen ik nog vloeibaar was) een Dafje voorzag van een jarretel (waar de naam "trutschudder met jarretelaandrijving" vandaan kwam).

Dat was nog is een tijd.., geen dure v-snaar of tandriem, maar iets simpels uit moeders kast was voldoende om de Daf van z'n plek te krijgen! Briljant, weet niet wie dit bedacht heeft destijds, maar geniaal was het wel :cool:!
 
Last edited:
Je merkt dat Aerox'jes vooral populair zijn bij jongeren die landelijk leven. Jongeren van de stad willen meestal gewoon een Piaggio/Vespa of iets wat op een Vespa lijkt, BTC enzo. Wat ook wel leuk is om te zien is dat de Gilera's (oude model Runner) en de motorscooters van Piaggio (Skipper) ook nog in de trek zijn.

Nu is een Vespa (Sprint) een best mooi ding, maar er zijn twee zaken die mij ervan weerhouden om het aan te schaffen. Ten eerste is het een statussymbool geworden, al helemaal als je een Akrapovic en malle ossi 80cc hebt. Het model is ondanks alle customs verre van speciaal/uniek meer. Ten tweede kost het relatief gezien een godsvermogen om zulke dingen enigszins hard en vlot te laten rijden. Maarja, wat wil je als 4t zijnde met zo'n gewicht. Zat wel nog een tijdje met de gedachte om een Sprint aan te schaffen en er een 2t blok onder te monteren, maar dat terzijde.

De Ludix die ik heb diende in eerste instantie als experiment, maar het ding heeft best wel wat emotionele waarde gekregen. Hoe onwetend ik was in het begin en wat voor domme fouten/vragen ik maakte/stelde m.b.t. deze scooter is ongekend. Maar hij heeft geen last van de bezwaren die ik heb bij de Vespa. Weinig mensen rijden op een Ludix en al helemaal niet degene die ik heb en wil maken. Daarbij kost het niks om hem hard te laten gaan, kwestie van begrenzingen verwijderen. Je kan het feestje wel zo duur maken als je zelf wilt.

Als antwoord op de vraag van @Sparky, het is een samenhang van mee willen doen met je vrienden en een gebrek aan budget als 15 jarige. Of misschien, net zoals ik, jezelf overschatten en een hok aanschaffen in de veronderstelling dat je het vrij gemakkelijk kan repareren met wat onderdeeltjes vervangen. :p
 
Ik wil met onderstaande vraag niemand te kort doen maar ik heb me vaker afgevraagd:

Wat bezielt jongeren met weinig tot geen verstand van scooters noch techniek toch een Aerox te kopen die bijna net zo oud is dan hun zelf?

Er bakken geld moeten inpompen om er uiteindelijk achter te komen dat ze het ding toch niet goed aan het lopen krijgen.
Ze vervolgens hem van de hand doen om een volgend naïef schaap "gelukkig" te maken met wat 10 vorige eigenaren vernacheld hebben.

Ik ben er de laatste week weer een aantal tegen gekomen op dit forum.

Welke magie bezit de Aerox om dit telkens weer voor elkaar te krijgen?

Ben wel nieuwsgierig naar jullie mening/gedachten.


Ik denk dat ze als eerste een 2takt zoeken omdat deze makkelijker te repareren zijn. 4takt vergt toch net een beetje meer kennis.

Vroeger zijn er veel aeroxen verkocht dus onderdelen beter beschikbaar van wat er nog over is.


Van alle minarelli scooters is voor een aerox nog redelijk veel nieuw te krijgen..

Waarom geen Neos? Nou dit is niet LC en een Aerox wel, en dus sneller.

Minarelli is een blok waar vrij veel voor te verkrijgen is.. Zelfs een hoop nieuwe onderdelen passen nog op de ouderen aeroxen.

Misschien heeft het ook te maken met de grote van de scooter.. De oudere sport scooters waren nogal best groot. Bij de 4takt heb je dat niet echt meer.
 
Ik denk dat ze als eerste een 2takt zoeken omdat deze makkelijker te repareren zijn.
Eerlijk gezegd denk ik dat men 2-takt kiest omdat deze gemakkelijker op te voeren zijn.
Stel hypotetisch gezien dat een 4-takt sneller zou zijn, zou men, denk ik, eerder kiezen voor een 4-takt ondanks de geavanceerdere techniek.

Vroeger zijn er veel aeroxen verkocht dus onderdelen beter beschikbaar van wat er nog over is.
Van alle minarelli scooters is voor een aerox nog redelijk veel nieuw te krijgen..
Waarom geen Neos? Nou dit is niet LC en een Aerox wel, en dus sneller.
Ik betwijfel dat iemand zonder scooterkennis en meestal geen interesse in de techniek zover nadenkt....
 
Artificial intelligence is de toekomst is mij vertelt. ;)
Ik zou soms wel blij zijn met zo'n USB-aansluiting om de biologische helft te upgraden/updaten. :cool:

Het vervelende is hoe meer je leert, hoe stommer je, je voelt. :)
 
Ik wil met onderstaande vraag niemand te kort doen maar ik heb me vaker afgevraagd:

Wat bezielt jongeren met weinig tot geen verstand van scooters noch techniek toch een Aerox te kopen die bijna net zo oud is dan hun zelf?

Er bakken geld moeten inpompen om er uiteindelijk achter te komen dat ze het ding toch niet goed aan het lopen krijgen.
Ze vervolgens hem van de hand doen om een volgend naïef schaap "gelukkig" te maken met wat 10 vorige eigenaren vernacheld hebben.

Ik ben er de laatste week weer een aantal tegen gekomen op dit forum.

Welke magie bezit de Aerox om dit telkens weer voor elkaar te krijgen?

Ben wel nieuwsgierig naar jullie mening/gedachten.
Ben zelf begonnen met kapotte scooters 2 jaar geleden, heb zware ADHD en dit is toch het beste wat mij rustig maakt.
Heb in deze 2 jaar aardig wat geleerd over 2takt en vindt het nogsteeds hartstikke leuk om aan te sleutelen.
 
Het is ook maar of mensen het willen leren of willen doen ik heb zelf ook een maatje die kan er helemaal niks van die weet niet eens hoe ze bougie er uit moet
Hij rijd met dat ding als een idioot en geeft er nooit onderhoud aan nu blijft ze bezine kraan open staan en ze krukas zit vol met benzine maar hij weet zelf niet wat die in God'snaam moet dken
 
je moet ook maar net het inzicht hebben
Ik denk dat interesse de eerste stap is.
Is die er niet, komt het inzicht er ook niet.
En dan wordt er doorgereden met een ondeugdelijk en onveilig hok, totdat er iets afbreekt, er iets af valt of ermee stopt.

Voorbeelden genoeg hier op het forum...

Tegenwoordig zijn er op internet bronnen genoeg om je kennis te vergroten.
Youtube is daarbij je beste vriend!
 
Back
Top