Wat kost het bezitten van een auto p.maand +_?

mercurius

Well-Known Member
He mensen! Ik ben aan het kijken voor een auto NAAST mijn scooter, maar kan iemand mij zeggen wat ik kwijt ben per maand?

Mijn vragen:
-Hoeveel is de wegenbelasting p.maand voor een auto uit 1985 met een massa van 800 kg?
-Wat moet ik +_ rekenen voor de verzekering? Zelfde auto, maar hij komt op mijn moeders naam te staan (55 jaar) en ik wil alleen WA.

Iemand enig idee? Graag alleen serieuze reacties!!!!

En nee ik doe mijn scooter niet weg
smile.gif
!

Bedankt alvast!
P.s Afschrijving, benzine en onderhoud reken ik dus nu even niet mee!Dus eigenlijk alleen wat ie kost als tie op de parkeerplaats staat....

[This message has been edited by MASTER (edited 16 April 2001).]
 
Advertisement - register to remove this

voor die verzekering, ga naar www.unigarant.nl of andere verzekeringsite's,
daar kan je precies je premie berekenen maar daar moet je ook de nieuwwaarde en de dagwaarde opgeven, en die zeg je er niet bij, dus dan moet je maar ff zelf op die site kijken...
 
Kijk op http://www.autoweek.nl en dan op showroom klikken merk en type auto selecteren en dan kun je de technische gegevens en hoeveel je aan wegenbelasting moet betalen zien. Voor verzekeringspremie moet je gewoon kijken bij de verschillende sites van de verzekeraars. Of kijk op verzekeringen.pagina.nl zonder www.

[This message has been edited by richard (edited 16 April 2001).]
 
de wegenbelasting is rond de honderd gulden per kwartaal,je kan dit ook per maand doen dan kost t bijna nix want dan wordt het in 3en gesplitst.verzekering ligt aan de eventuele schadevrije jaren van je moeder
mits ze een auto heeft natuurlijk,maar ik neem aan van wel,voor jou is het best duur want je zit in een zogenoemde risico leeftijd
 
Ik heb me laten vertellen dat jeht beste bij de ANWB kan verzekeren, dan bouw je de schijven beter op ofzo, zodat je later voordeel pakt, weet ik veel.

Kost iets van 400 piek per maand ofzo, is moelijk te zeggen want je moet ook als je een oud barrel heb veel uitgeven aan onderdelen enzo.

Lijkt me niet te betalen van een baantje naast je school waar je ongeveer 12 uur per week geld verdient...

Ik houd het bij me moeders auto, en heb net voor het eerst ALLEEN in mijn pa's auto gereden (VW Passat). Dus ff volume heel hoog, en flink lopen dreunen. En de diesel ff opgestookt tot 5000 toeren
smile.gif


Ohja... hehehe ik heb btw vorige week maandag mijn rijbewijs behaald.... Helemaal nooit verteld op het forum hierzo...

Laterz,

SvR
 
Sjoerd: gefeliciteerd
smile.gif
, wel blijven scooterrijden natuurlijk...

Diesel? Joepie
rolleyes.gif
...

Ik had vanavond een Alfa 146 1.9 JTD mee, wat is dat een misselijke auto, net een tractor (herrie!), had meer verwacht van dit direct ingespoten turbodieselwondertje van Alfa (Fiat-group?)... Alleen als de turbo inkomt tussen 2.500 en 3.000 rpm (daarna is het vermogen weer weg) is hij redelijk snel...

Een maat van me heeft in de 328i (nieuw model) gereden van een kennis van hem, dat wilde wel vooruit (193 pk), ikke ook willen
smile.gif
...

Greetz.
 
eej sjoerd nog gefeliciteerd! en hou je scooter erbij is wel mooi ding heb je homepage gezien, we hebben vorig jaar ook contact gehad via icq mja zul je wel nie meer weten
 
206??? 205 man das veel kewler.+goedkoper.

je betaald je alleen scheel aan bezine, zuipt nogal...

ik heb ook een 205 1.9 gti, ha vet snel...
smile.gif


jammer dattie wit is
frown.gif


met nen dikkn´ piep dr´onder en een powerfilter.
 
Originally posted by Job Runner:
Van Alfa moet je ook geen diesel hebben, dat past niet. Je moet zo'n lekkere bezine pakken, wij hebben b.v een relaxede ALfa 166 3.0 V6 24V Dat wil wel , maar een alfa en diesel, Neeeee

206 GTI is ook relaxed als 1e of 2e auto, rijden heel lekker

Mazzel

Heb je gelijk in, liever een V6 of een Twin Spark... Die JTD is stiekum eigenlijk best snel, heb ik gister ff geprobeerd...

Greetz.
 
Van Alfa moet je ook geen diesel hebben, dat past niet. Je moet zo'n lekkere bezine pakken, wij hebben b.v een relaxede ALfa 166 3.0 V6 24V Dat wil wel , maar een alfa en diesel, Neeeee

206 GTI is ook relaxed als 1e of 2e auto, rijden heel lekker

Mazzel
 
Erm, 110 in z'n drie hehe...

Tussenacc. zijn niet slecht, klinkt alleen niet snel vanwege lage toeren...

Mag van m'n vader er niet te veel in rijden, krijgt een probleem op z'n werk als ik hem in de prak rijd...

Dus krijg ik de Zafira 1.6 16v mee, da's pas snel (NOT)...

Greetz.
 
110 in z´n 3....hehe ik d8 laatst ook leuk te zijn met m´n gti...130 in z´n 2
eek.gif
zat ook wel aardig in de toeren begrenser te drukken
biggrin.gif
biggrin.gif
en dat op een weg waar je 50 mag, doe ik ook niet weer trouwens. te gevaarlijk.

wat ook wel leuk is, is met je auto(liefst een snelle)in het bos (asvalt weg!!) een soort van rally te rijden, om 1.00 uur ´s nachts, das pas lachen.
en daarna je auto goed laten afkoelen, want ik begon de koppeling aardig te ruiken
smile.gif


greetz
 
Het is vanavond gelukt: 90 in z'n 2 (meer lukte niet i.v.m. tekort aan wegdek), toch wel een grappige auto...

130 in z'n 2? Wow...

Greetz.
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2:
Heb je gelijk in, liever een V6 of een Twin Spark... Die JTD is stiekum eigenlijk best snel, heb ik gister ff geprobeerd...

Greetz.

Alle alfa's zijn toch twin-spark??
confused.gif
 
Back
Top