Waar gaat het heen met deze maatschappij?

Speedmagic said:
Mensen nemen me echt serieus :S

zonder smiley's is het moeilijk om je bedoeling te zien
sowieso via internet is dit soms moeilijk, niemand weet dus hoe je het bedoeld
en het is een serieus onderwerp, dus word je ook serieus genomen

nu weer ontopic
 
*kick*

idd waar moet dat heen met deze maatschappij.

VORIGE WEEK MAANDAG: Scooter op school gestolen door 2 'medelanders'.
ZATERDAGAVOND: Paar vrienden gewond (kniebreuken/sneden) door lastigvallende 'medelanders'.
GISTEREN: Scooter gestolen op school door 2 'medelanders'.
VANMIDDAG: Ik reed naar Leidse, opeens plas kvs onder me scooter. Nou ik nr huis lopen (10 km) komen er 2 van die kut 'medelanders' op gestolen scooter (geen contactslot) me lastigvallen dat ze willen ruilen enzo en begonnen me helemaal te bedreigen :mad::mad: Is wel goed afgelopen omdat k wat mensen had aangesproken maar ik was en ben echt woedend:mad:

Als het zo doorgaat ga ik echt naar een boerendorp in Zuid-Nederland verhuizen want hier word ik echt tering ziek van :mad:

Dit wou k ff kwijt, en vul zelf maar in welk volk die 'medelanders' zijn.
 
Ik had laatst ook gehoord dat Nederland 50 miljoen!!! euro per jaar wil uitgeven om buitenlandse vrouwen nederlands te leren :X

Als je hier wilt wonen zul je onze taal ook moeten spreken anders hoepel maar weer op :|



En laatst op tv was een allochtoon die er van werd verdacht illegaal te zijn, hoor je hem zeggen: Iek woon hier al 10 jaar, does iek ben gwon niederlander.

Als je hier 10 jaar woont hoor je ook fatsoenlijk nederlands te praten :|
 
50miljoen euro.. en wij kunnen weer dokken!
bezuinigen, bezuinigen, bezuinigen en daar is gvd wel geld voor!

Als die mensen nederlands WILLEN leren lukt ze dat ook wel zonder curses..
 
Lijkt mij idd wel.. Ikzelf werk bij een supermarkt en daar komen ook veel buitenlanders... En dan heb je altijd van die buitenlandse kinderen met een grote smoel van hier tot gunter.. Wordt er niet goed van..

Weekje terug ook...
Waren er 2 marokaanse jongentjes in de winkel en die hadden volgens een andere werknemer snoep gestolen. Dus toen vroeg die medenwerker of ik ff een kijkje wou nemen.. dus ik ga er heen vraag heel beleeft: Jongens zouden jullie misschien zo vriendelijk willen zijn om jullie zakken leeg te halen want volgens medewerkers hebben jullie dingen in jullie zakken gestopt. Beginnen ze tegen me te schreeuwen en te schelden van dat ik een racist ben en dat ik dood moet vallen en dat ze een mes tussen me ribben steken. ( Ik zelf ben nogal aggeresief ) Maar ik hield me in en belde me baas op en zeg: er zijn hier 2 jongens die waarschijnlijk wat willen stelen... me baas komt eraan.. beginnen ze tegen me baas te schelden en te doen.
Om een lang verhaal kort te maken: Politie kwam, zeggen dat ze hun zakken leeg moeten halen.. komen er 2 blikjes drinken uit rollen en 3 zakken snoep...

En hun maar beweren dat ze dat niet hadden gestolen en dat andere dat in hun zakken had gestoken..

Men..wat was ik kwaad.. :(
 
air2air, waar woon je dan? x|

GhostFace said:
Lijkt mij idd wel.. Ikzelf werk bij een supermarkt en daar komen ook veel buitenlanders... En dan heb je altijd van die buitenlandse kinderen met een grote smoel van hier tot gunter.. Wordt er niet goed van..

Weekje terug ook...
Waren er 2 marokaanse jongentjes in de winkel en die hadden volgens een andere werknemer snoep gestolen. Dus toen vroeg die medenwerker of ik ff een kijkje wou nemen.. dus ik ga er heen vraag heel beleeft: Jongens zouden jullie misschien zo vriendelijk willen zijn om jullie zakken leeg te halen want volgens medewerkers hebben jullie dingen in jullie zakken gestopt. Beginnen ze tegen me te schreeuwen en te schelden van dat ik een racist ben en dat ik dood moet vallen en dat ze een mes tussen me ribben steken. ( Ik zelf ben nogal aggeresief ) Maar ik hield me in en belde me baas op en zeg: er zijn hier 2 jongens die waarschijnlijk wat willen stelen... me baas komt eraan.. beginnen ze tegen me baas te schelden en te doen.
Om een lang verhaal kort te maken: Politie kwam, zeggen dat ze hun zakken leeg moeten halen.. komen er 2 blikjes drinken uit rollen en 3 zakken snoep...

En hun maar beweren dat ze dat niet hadden gestolen en dat andere dat in hun zakken had gestoken..

Men..wat was ik kwaad.. :(

Das wel ernstig, vooral dat je dan nie doen kan wat je normaal gesproken doen wil om je baantje te houden:p
 
M'n zusje van 14 is gister met 5 vriendinnen van half 4 smiddag's tot een uur of 9 s'avonds vastgehouden in een cel omdat 1 (!) van hun een pakje sigaretten gestolen heeft. In alle verklaringen stond hetzelfde en degene die het gedaan heeft bekende ook dat de rest er niks mee te maken had. Ze waren allang voorbij de kassa en stonden al buiten en de dader was toen nog binnen.Maar nu krijgen ze dus allemaal een halt straf....maarja dit gaat nog wel voorkomen want het slaat nergens op.

Wat ik dus het kromme vind is dat je een paar meisjes van 14 zolang gaat vasthouden zonder iets te eten en drinken en als mijn scooter uit de schuur gejat wordt dat ze niet eens de moeite nemen om te gaan kijken bij degene die ze verdenken. Gaat er bij mij niet in....

Ook zo leuk , een zogenaamde veelpleger wordt een half jaar in de gaten gehouden en dan stapelen ze alles op. Als ze hem zien maken ze een praatje en noteren ze met wie hij is etc. verder niks. Na een jaar en 40 strafbare feiten verder (waar ze kennis van hebben dan) gaan ze die veelpleger eens ophalen en krijgt hij 4 maandjes cel oid. Terwijl ze heel wat mensen bang en overstuur hebben gemaakt met al die inbraken etc... Sommige mensen durven niks meer na een roof/inbraak. Die zijn wel langer als 4 maanden emotioneel een wrak.

Laten we ook maar meteen even de Bouwfraude enquete aanhalen.
Daar zijn een heleboel mensen dik een jaar aan bezig geweest. Heeft verschrikelijk veel geld gekost, en nog veel en veel meer manuren om alles te onderzoeken. Uiteindelijk krijgen de verdachte bedrijven boetes van maximaal een paar ton en de directeur van Koop Tju.... 120 uur werkstraf erbij. Die mannen lachen zich nu kapot. Ze hebben er miljoenen aan verdiend en kunnen het nu even afkopen met een paar duizend tot een paar ton.

Zou jij er nog vertrouwen in hebben als jij dat onderzoek naar die bouwfraude hebt gedaan ? Je hebt er zoveel tijd ingestoken en die gasten gaan bijna vrij uit.
 
Last edited:
Das wel ernstig, vooral dat je dan nie doen kan wat je normaal gesproken doen wil om je baantje te houden:p

Idd..had ze wel de hele winkel door kunnen slaan..!
 
Hier werd laatst in de straat een vriend van mijn broer aangehouden met zijn auto omdat ie geen gordel om had. Dan zie je de politie wel.

Maar 1 straat verder woont (toevallig) een donkere jongen die altijd met zijn minibike door heel de stad rondrijd, en die is nog nooit aangehouden... :|
 
majah politie agenten zijn meestal bang voor ''buitenlandse'' jongeren..
Omdat ze bang zijn dat ze dan met een groep van 10 lui in hun dikke BMW's aan de deur komen :L
 
Het klopt idd van geen kant allemaal..

Vroeger was het ook zo veel beter.. een computer? wat is dat? we speelden gewoon lekker op straat, hutten bouwen, met de hele buurt voetballen, belletje lellen :W en dat soort dingen.. probeer dat laatste nu is te doen en je hebt zo een mes tussen je ribben..

De jongeren van nu hebben gewoon bijna geen respect meer, zowel nederlanders als buitenlanders (die laatste groep hoor je het meest van)

Laatst was er ook zo´n marrokaanse vrouw bij mij aan de balie (ik loop stage bij een bank), en die stelde in heel gebrekkig nederlands een vraag (was er pas na 5 min. achter wat ze nou bedoelde), dus ik geef haar antwoord.. en met dat antwoord was zij het blijkbaar niet eens. Dus ze begint me ineens uit te schelden, en roept door de bank dat ik haar niet wou helpen omdat ze zwart was :L.. Zulke gasten mogen van mij dus direct op het vliegtuig worden gezet naar hun eigen land.. Zonder ook maar een enkele kans om terug te kunnen komen..
 
Ik kijk soms ook gewoon op wat er allemaal voor rare figuren er tegenwoordig zijn.
Zit je op teletext te kijken van de regio..

Is er een jongen op een brommer langs iemand gereden en gewoon in zn rug gestoken en weggereden. Kijken we tegenwoordig niet eens meer van op :p

Of een 12 jarig meisje steekt een meisje van 14 bij een ruzie om een jongen..

Maarja hoort allemaal bij de 'breezer cultuur' van tegenwoordig. Driekwart van de 14 / 15 jarigen denkt dat ze Tony Montana of 50-cent zijn.
 
Back
Top