Waar gaat het heen met deze maatschappij?

hebo-aeroxje said:
Op mijn werk stikt het van de buitenlanders ...

Maar ze zijn eigenlijk allemaal erg aardig en ik heb er dan ook nooit problemen of iets dergelijks mee. Maar dat is het nu juist ook denk ik, die mensen hebben een sociaal leven met een baan, een gezinnetje en een hypotheek.

Dat volk dat niets bijzonders te doen heeft en te lui is om fatsoenlijk voor het geld te werken, daar heb je niets aan ...

Juist, jij bent iemand die het snapt,
ik weet zelf ook dat er goeie zijn,

maar het schorem is er te veel van, en daar lijden de goeie onder, maar al dat tuig mogen ze van mij lekker terug naar hun eigen land sturen

iedereen heeft een eigen land gehad, dus blijft daar lkr
 
Funk_dm said:
gister nacht op netwerk gingen ze het hebben over die tasjesdief.
gingen ze wat kleine maroc kiddo's vragen wat ze ervan vonden, het kwam er op neer dat ze het moord vonden.
toen de reporter zei dat de jonge dat tasje had gestolen zeiden ze "mar meneer dat ies normaal" waarop de reporter zei "nee, dat is niet normaal!" "meneer meneer, iedereen steelt, als iemand niet kijkt hoor je dingen te jatten" :X ik dacht echt wtf is dit voor kut land :X

Dat stuk heb ik ook gezien gister. Ben me af gaan vragen wat die :L kids zeggen als het ze zelf overkomt? Dat er iemand op een scooter voorbij rijd, ze omver smijt en hun spullen jatten..

Volgens mij hebben ze niet zoveel fantasie & inlevingsvermogen. Of wellicht vinden ze het niet erg als ze bestolen worden omdat ze er toch niet voor hebben gewerkt? Zou het echt zo erg zijn :X
Zolang ze zich in kuddes door de straten bewegen zullen ze ook niet snel onze normen en waarden leren kennen..

Die mensen van de chinees op de hoek hebben dat toch beter gedaan op één of andere manier.. althans, ooit iemand last gehad van een (groepje) uit Azië afkomstige jongeren?
 
het enige waar ik me kapot aan erger
is dat de slechten het meteen voor die goeden verpesten.
ook zeggen hun wel...die racist dit en dat...maar hun zijn dat zelf ook...ik word ook wel is uitgescholden voor kk NLer.
en dan kan je hem in ze eentje wel aan...maar je weet gewoon cker dat het er meteen 20 zijn...en neem jij er ook 3 mee...maken hun er 100 van :?
idd erg fout...buitenlandse mensen met strafblad moeten weg uit nederland.
dus als je wat fout doet...en je word ervoor gepakt..hebben wij verder geen last meer van je...en de goede buitenlandse ook niet meer
ik heb helemaal geen problemen met buitenlanders....zolang ze maar respect hebben voor de anderen...maar dat zie je dus niet vaak.
maarja...om ze allemaal eruit te schoppen zijn we al 10 jaar te laat mee.
 
sommigen die hard werken voor hun geld die ook bijdragen aan de maatschapij heb ik helemaal geen last/problemen mee
maar jah dat is maar een klein deel van wat er hier in nederland rond loopt
helaas dat er dus meer dan 90% het voor alleman verziekt
en ik heb dus ook een schijt hekel aan die 90%:X
en daar had pim fortuyn ook gelijk in,.... draag je niet bij aan de maatschapij wat doe je hier dan ga dan maar terug naar je eigen land als je het hier niet naar je zin hebt maar je maakt ons land er alleen maar erger op:|
 
Weet je waar ik me aan erger, de telegraaf.
Ook is het erg jammer dat een stel extremisten zich achter de islam verschuilen. Iedereen heeft hier natuurlijk een iets andere mening over en je kan hier oneindig over door praten. Het probleem is gewoon dat er toch een groep is die het verpest voor de rest. Dit is alleen in zo grote mate dat je snel gaat denken dat alle marokanen zo zijn. Er zijn natuurlijk genoeg Nederlanders die ook foute dingen doen, maar de pers schenkt daar geen aandacht aan. Laatst merkte ik zelfs dat het parool ook die kant op ging. En dit vormt toch de algemene mening van de samenleving.
 
Iedereen heeft het nu wel over uitzetten, maar de generatie waar de grootste problematiek heerst is in nederland geboren. dus waar wil je ze heen schoppen?
 
Je kunt de allochtonen nog wel uitzetten! En daar heeft iedereen het over.
Men heeft het hier niet over het uitzetten van autochtonen hoor ;).

Nick.
 
O'Reilly said:
Iedereen heeft het nu wel over uitzetten, maar de generatie waar de grootste problematiek heerst is in nederland geboren. dus waar wil je ze heen schoppen?
naar hun land van afkomst, moesten wij nederlanders en belgen met miljoenen ons richting turkije, marocco begeven en daar kerken bouwen dan zou hte niet lang duren met ons. maar alleen het "krapul" komt naar hier, en ze blijvne hier omdat ze zich voortplanten en niet teruggaan.
 
Doe mij maar 'n Big Mac ,Doe mij maar 'n Big Mac ,Doe mij maar 'n Big Mac ,Doe mij maar 'n Big Mac , :) :)
 
Volgens mij word het niet echt begrepen wat ik bedoel...
een *marokkaan* die hier is geboren is officieel nederlander, en dus geen allochtoon.
Echter zorgt hij wel voor problemen.
Dit is de groep waarover men hier praat.
Deze personen zijn dus volgens de wet nederlander.
Die kun je niet denationaliseren en het land uitzetten.
De oudere generatie heeft men vaak totaal geen last van.
Dus ipv klakkeloos achter de menigte aanlopen schreeuwen dat het tuig op moet rotten (waarmee ik het in genuanceerde vorm eens ben)
Kan men zich beter concentreren op het oplossen van het probleem.
Waarom gedragen ze zich zo, wat is de reden.
Verder is onze eigen regering schuldig aan het feit dat deze mensen mochten blijven, en ook familie hierheen mocht halen.
In hun schoenen zouden jullie allemaal hetzelfde doen.
 
O'Reilly said:
Waarom gedragen ze zich zo, wat is de reden.
Verder is onze eigen regering schuldig aan het feit dat deze mensen mochten blijven, en ook familie hierheen mocht halen.
In hun schoenen zouden jullie allemaal hetzelfde doen.

Waarom ze dit doen ? Omdat ze denken dat ze helemaal de shit zijn, en dat ze alles kunnen maken hiero. Ik kan die lui echt niet begrijpen, geven we ze de kans om hier een goed leven te lijden ( als ze dat wat ze hier flikken in Marokko of Turkie doen , zaten ze al lang met 40 man in een hokje van 2 bij 2 )en dan gaan ze nog alles verzieken...Ipv liefdes lessen , doe maar intregatie lessen , dan leren ze misschien een keer hoe wij ''normale'' mensen hier met elkaar omgaan.
 
der NoL said:
Waarom ze dit doen ? Omdat ze denken dat ze helemaal de shit zijn, en dat ze alles kunnen maken hiero. Ik kan die lui echt niet begrijpen, geven we ze de kans om hier een goed leven te lijden ( als ze dat wat ze hier flikken in Marokko of Turkie doen , zaten ze al lang met 40 man in een hokje van 2 bij 2 )en dan gaan ze nog alles verzieken...Ipv liefdes lessen , doe maar intregatie lessen , dan leren ze misschien een keer hoe wij ''normale'' mensen hier met elkaar omgaan.


Geloof dat jij nog een paar lessen begrijpend lezen nodig hebt voordat je serieus kan mee discusieren over dit onderwerp.

WAT is de oorzaak dat ze zich misdragen, zich geweldig voelen (als dat al zo is, volgens mij voelen ze zicht eerder in een hoekje geduwd door de nederlanders en is het een soort van afzet tegen onze haat en wantrouwen)
Als we die oorzaak kunnen vinden en kunnen aanpakken zijn we al een heel eind.
Uitzetten schreeuwen kan iedereen. Het realiseren van zoiets achterlijks kan gelukkig niemand.
 
O'Reilly said:
Volgens mij word het niet echt begrepen wat ik bedoel...
een *marokkaan* die hier is geboren is officieel nederlander, en dus geen allochtoon.
Echter zorgt hij wel voor problemen.
Dit is de groep waarover men hier praat.
Deze personen zijn dus volgens de wet nederlander.
Die kun je niet denationaliseren en het land uitzetten.
(...)

Niet helemaal waar, ze (99%) hebben zowel de Nederlandse nationaliteit als de nationaliteit van het land van "herkomst" (ook al zijn ze er nog nooit geweest, idioot naar mijn mening). Het is dus wel mogelijk om de Nederlandse nationaliteit in te trekken en de persoon het land uit te zetten (het is alleen juridisch heel lastig).

roderunner19 said:
sommigen die hard werken voor hun geld die ook bijdragen aan de maatschapij heb ik helemaal geen last/problemen mee
maar jah dat is maar een klein deel van wat er hier in nederland rond loopt
helaas dat er dus meer dan 90% het voor alleman verziekt
en ik heb dus ook een schijt hekel aan die 90%:X
en daar had pim fortuyn ook gelijk in,.... draag je niet bij aan de maatschapij wat doe je hier dan ga dan maar terug naar je eigen land als je het hier niet naar je zin hebt maar je maakt ons land er alleen maar erger op:|

Amen, dat gevoel heb ik nou ook.
 
toch is het wel een trots als je buitenlander bent voor hun...ze voelen zich niet in een hoekje gedreven...ze voelen zich stoer als buitelander...omdat ze allemaal gevaarlijk zijn...je ziet ook weinig ruzies tussen buitenlanders...maar als er een ruzie tussen nederlanders en buitenlander is...helpen alle buitenlandse mensen meteen die ander....je kan niet lesjes gaan geven over hoe ze zich moeten gedragen en alles...ze willen niet goed zijn..ze willen gevaarlijk zijn...en acties zetten om een naam te krijgen...dat zouden ze is moeten proberen tegen te houden...en ik denk dat als je zegt strafblad is terug naar afkomstland dat het al heeel wat minder word..
 
Juist...

Mensen lopen wel te zeiken je moet ze niet allemaal beoordelen want er zitten ook goede tussen.

Die goede die er tussen zitte is 10% van alles wat in NL rondzwerft , daar hebk ook geen problemen mee , maar diegene zonder werk die hier komen teren op NL's geld die mogen van mij terug

Op school denken ze ook dat ze de baas zijn , dan zeg je 1x iets terug en dan heb je het voor je het weet 20 man achter je kont aan.
Nou serieus als ze een x ruzie zoeken , het intreseerd me niet al zijn ze er met 100 ik ram er gewoon op los ookal kan ik het niet winnen , ik ben ze hier meer als zat , beetje de baas spelen.

Niemand doet et wat tegen , school niet , politie niet ( voor de zwarte hang jongeren op het centrum , schat er zo;n 100 die er elke avond lopen )

Die moeten gewoon weggestuurd worde , volgende x boete als je er weer hangt , klaar

Mja ze durven niet , je voelt je echt niet veilig meer op het centrum :)
Rond 7 is het nog rustig maar na 8e is het overal waar je kijkt , hangjongeren
 
Back
Top