Aller eerst wil ik ff zeggen dat ik dit topic niet door gelezen heb.
Maar toch een reactie van mij.
Zoals sommige mensen hier wel zullen weten/vermoeden ben ik aardig rechts ( NIET EXTREEM ). Zo ben ik niet opgevoed maar zo ben ik geworden. Dit komt mede door dat ik ben opgegroeit tussen de ¨Buitenlanders¨ en op een school zat met 99% Allochtoon. ( terra college voor de kenners )
Ik zag daar dingen gebeuren waarvan ik denk dat kan niet.. dat mag niet gebeuren in mij land. ( mensen neer steken, berovingen enz ) Dit was allemaal gedaan door ¨buitenlanders¨ Ik was in die tijd wel een tikkeltje extreemrechts. Alles was de fout van de buitelanders je kent het wel. Toen ben ik me in de NL politiek gaan intreseren en verder tedenken dan wat ik eerder deed.
Mijn coclusie is dan ook.
De reden dat ¨wij¨ nu met dit ¨volk¨ Zitten is onze eigen schuld.
Onze ouders waren 20 a 30 jaar geleden te lui. om schoon temaken en het vuile werk tedoen. ¨Wij¨ hebben de 1e generatie hier heen gehaald. Deze mensen wouden dit al tegraag doen want zeg nou eerlijk daar werken ze voor een paar euro per dag en hier eenpaar euro per uur. DAT ZOU JIJ OOK DOEN, als je het kon.
Toen hebben ¨we¨ een fout gemaakt. we hebben toegezegt aan de mensen van haal je vrouw hier heen. doe aan gezins hereniging bouw een moskee. Enz. Nu zitten wij met dit probleem. Wat kunnen we der aan doen? Vrij weinig.
Je kan niet zeggen tegen de 3e generatie rot op naar e eigen land.
DIT is hun land. Waar ik me dood aan erger zijn die jonge gasten. 24 jaar de hele dag buiten mensen lastig vallen en een uitkering netzo als die mensen die hier heen zijn gekomen/gehaald. ze spreken geen wordt NL maar moeten toch onderhouden worden dus een uitkering krijgen ( wat nederland alleen maar geld kost )
Wat kunnen we hier aan doen? mijn idee, weinig.
Het zelfde krijgen we nu met de polen/bulgaren enz. Deze mensen komen hier heen om te werken wat wij willen want ze zijn goedkoop ( netzo als de 1e generatie 30 jaar geleden ) Deze mensen gaan niet weg in nederland want hier hebben ze geld en geld = eten, eten=overleven In hun eigen land is het altijd maar afwachten of der geld op de plank komt. Ik denk dat wij over een x aantal jaar met het zelde probleem zitten wat we nu hebben met de turken/marokanen en.
Wat kunnen we hier aan doen? met elkaar SAMEN LEVEN. Heb respect voor elkaar gedraag je.
Al met al is dit alles voor mij een reden om binnen een x aantal jaar te emigreren naar een ander land.
Edit:
Verder heeft mijn vele bezoeken aan alanya een totaal andere kijken op de turken gegeven. het zijn hard werkende mensen daarzo. het meeste puin zit hierzo.
En verder wil ik der nog ff bij vertellen dat me nichtje marokaan is en me andere nichtje somalier en de helft van me familie surinamer
misschien dat ik binnenkort ook een bezoek ga brengen aan marokko