Waar gaat het heen met deze maatschappij?

roderunner19 said:
ik quote mezelf maar weer
denk dat de meeste mensen hier ook wel zo over denken:)
<zeikmode> Als je het over pim heb moetje het goed zeggen... hij zei niet.
draag je niet bij aan de maatschapij wat doe je hier dan ga dan maar terug naar je eigen land als je het hier niet naar je zin hebt maar je maakt ons land er alleen maar erger op. hij zei: draag je niet bij aan de maatschapij wat doe je hier dan! ga terug naar marokko, ga terug naar afghanistan je hoeft hier niet tezijn.
JAJA ik ben een echte pim fan.. :D Heb al ze boeken en dvd's +ralf+
</zeikmode>

ErWaNeS said:
Ik dacht dat dit geen Anti-Buitenlander topic moest worden :X

:henko:
tot nu toe vind ik dat bijna iedereen gelijk heb. ze hebben het er zelf naar gemaakt.....

erg jammer voor de "goede" buitenlander.
ik vraag me wel eens af hoever dit gaat komen.
bijna heel onze generatie denk er het zelfde over, die gasten moeten weg hier. zouten!!
wat als onze generatie dalijk in de politiek zit (hoop niet dat daar alleen maar nerdjes uit wassernaar komen dan :P die hebben natuurlijk nergens last van)
ik hoop dat er dan eens wat gebeurd, beter te laat dan nooit.

we zouden nu al een aantal nieuwe wetten moeten invoeren die helaas niet zo makkelijk gaan. Het is makkelijk gezegd: "Als je een zware misdaad pleegt moet je als buitenlander het land uit" wie is buitenlander en wie nederlander?

maar toch is het zo, ik vind dat je hier als buitenlander best mag zijn zolang je iets meedraagt voor de maatschappij. Doe je dat niet, maar verziek je hem? wat hebben wij dan nog aan je? nix toch.... pleur dan op!

dit geld ook gewoon voor nederlanders vind ik. Mensen die gewoon niet meer te redden zijn heb je toch nix aan. die mag je van mij zo de maas in gooien.
maarjah, dat kan dan weer niet he.... een TBS-er die al 20 jaar TBS heb heeft gewoon nog recht op verlof.... KOMOP! na 20 jaar kan je toch onmogelijk normaal terugkeren, laat staan iets bijdragen aan de maatschappij? De maas in met die zooi, alleen maar last heb je dr van.

erg jammer dat het niet allemaal zo makkelijk is ;)
zal dat ooit veranderen als "wij" de politiek in gaan?
zal me nix verbazen als hier binnekort aanslagen komen.
moet je es kijken wat er dan gebeurd. Maar dan is het al te laat he.

en dan nog, mocht er iets veranderen.... zouden we het dan winnen?
't worden er steeds meer, dalijk zijn wij in de minderheid in hebben we nix meer te vertellen.

Dus: Neuken voor je vaderland!
Edit: me pa is indo, doe dan maar me moederland 8P

Haagze sf2 said:
Mijn coclusie is dan ook.
De reden dat ¨wij¨ nu met dit ¨volk¨ Zitten is onze eigen schuld.
Onze ouders waren 20 a 30 jaar geleden te lui. om schoon temaken en het vuile werk tedoen.

Gast, praat alsjeblieft geen volslagen onzin man.

Het tekort aan ongeschoold personeel in de industrie werd in de jaren 60/70 zelfs zo groot, dat Nederland koos voor een andere strategie dan veel andere landen. Wij haalden gastarbeiders naar ons land, terwijl de Scandinavische landen het tekort oplosten door nog meer vrouwen te stimuleren de arbeidsmarkt op te gaan. Veel bedrijven gingen dus arbeidskrachten gingen werven in de landen rondom de Middellandse Zee; eerst in Joegoslavië, Griekenland, Spanje en Italië, later ook in Turkije en Marokko.

Last edited:
Ik praat geen onzin.. waar komt anders het wordt GASTarbeiders vandaan... zoek eens info in boeken enzo.
In jouw verhaal zit ook een kern van waarheid in maar in de mijne ook. en dan nog onze ouders hebben die gasten hier heen gehaald

bij ons in het stadje is het nu ook wel erg aan het worden, we hebben geen eens meer een koopavond of kermis omdat de mensen er niet meer heen durfen!!

Als je bijvoorbeeld een marokkaan in de botsauto'tjes ramt heb je meteen ruzie met 50 man :|

Mijn baas is italiaans, heeft een eigen zaak en werkt 7 dagen per week. Hij heeft ook gewoon Nederlands geleerd zonder cursus, waarom kunnen zei het dan niet? Precies omdat ze alleen met hun eigen volk omgaan en ook totaal geen moeite ervoor doen

Haagze sf2 said:
Aller eerst wil ik ff zeggen dat ik dit topic niet door gelezen heb.
Maar toch een reactie van mij.

Zoals sommige mensen hier wel zullen weten/vermoeden ben ik aardig rechts ( NIET EXTREEM ). Zo ben ik niet opgevoed maar zo ben ik geworden. Dit komt mede door dat ik ben opgegroeit tussen de ¨Buitenlanders¨ en op een school zat met 99% Allochtoon. ( terra college voor de kenners )
Ik zag daar dingen gebeuren waarvan ik denk dat kan niet.. dat mag niet gebeuren in mij land. ( mensen neer steken, berovingen enz ) Dit was allemaal gedaan door ¨buitenlanders¨ Ik was in die tijd wel een tikkeltje extreemrechts. Alles was de fout van de buitelanders je kent het wel. Toen ben ik me in de NL politiek gaan intreseren en verder tedenken dan wat ik eerder deed.

Mijn coclusie is dan ook.
De reden dat ¨wij¨ nu met dit ¨volk¨ Zitten is onze eigen schuld.
Onze ouders waren 20 a 30 jaar geleden te lui. om schoon temaken en het vuile werk tedoen. ¨Wij¨ hebben de 1e generatie hier heen gehaald. Deze mensen wouden dit al tegraag doen want zeg nou eerlijk daar werken ze voor een paar euro per dag en hier eenpaar euro per uur. DAT ZOU JIJ OOK DOEN, als je het kon.
Toen hebben ¨we¨ een fout gemaakt. we hebben toegezegt aan de mensen van haal je vrouw hier heen. doe aan gezins hereniging bouw een moskee. Enz. Nu zitten wij met dit probleem. Wat kunnen we der aan doen? Vrij weinig.
Je kan niet zeggen tegen de 3e generatie rot op naar e eigen land.
DIT is hun land. Waar ik me dood aan erger zijn die jonge gasten. 24 jaar de hele dag buiten mensen lastig vallen en een uitkering netzo als die mensen die hier heen zijn gekomen/gehaald. ze spreken geen wordt NL maar moeten toch onderhouden worden dus een uitkering krijgen ( wat nederland alleen maar geld kost )
Wat kunnen we hier aan doen? mijn idee, weinig.

Het zelfde krijgen we nu met de polen/bulgaren enz. Deze mensen komen hier heen om te werken wat wij willen want ze zijn goedkoop ( netzo als de 1e generatie 30 jaar geleden ) Deze mensen gaan niet weg in nederland want hier hebben ze geld en geld = eten, eten=overleven In hun eigen land is het altijd maar afwachten of der geld op de plank komt. Ik denk dat wij over een x aantal jaar met het zelde probleem zitten wat we nu hebben met de turken/marokanen en.

Wat kunnen we hier aan doen? met elkaar SAMEN LEVEN. Heb respect voor elkaar gedraag je.

Al met al is dit alles voor mij een reden om binnen een x aantal jaar te emigreren naar een ander land.

Edit:
Verder heeft mijn vele bezoeken aan alanya een totaal andere kijken op de turken gegeven. het zijn hard werkende mensen daarzo. het meeste puin zit hierzo.
En verder wil ik der nog ff bij vertellen dat me nichtje marokaan is en me andere nichtje somalier en de helft van me familie surinamer :)

misschien dat ik binnenkort ook een bezoek ga brengen aan marokko

precies zo denk ik ook maarja : AANPASSEN OF OPKRASSEN

Binnenkort komt er een dikke revolutie geloof mij..vooral als Geert wilders ofzo binnenkort door zon schatje word neergeknalt..serieus binnenkort loopt het nog een keer verkeerd af met de zogenaamde londsale jongeren en buitenlanders...(btw lonsdale jongeren is ook bullshit) :S

hopen dat er een keer een "revolutie" plaats vind :D
optieven met die criminele buitenlanders... Als ze zich hier niet kunnen gedragen, moeten ze het maar weer in "eigen" land proberen.

Nielus said:
Mijn baas is italiaans, heeft een eigen zaak en werkt 7 dagen per week. Hij heeft ook gewoon Nederlands geleerd zonder cursus, waarom kunnen zei het dan niet? Precies omdat ze alleen met hun eigen volk omgaan en ook totaal geen moeite ervoor doen

ik ken ook een Iranees, en die kan dus PERFECT nederlands (beter dan ik, het accent eh... :P) toen ik hem zei 'je kan zo goed nederlands?...' antwoordde hij: ' Jah, als je naar een land wilt migreren, is het eerste dat je moet kunne, toch de taal eh?!'

beter zouden ze hier een beetje het systeem à la amerika toepassen...

de eerste 5 jaar krijgen ze nix, als ze binnen die 5 jaar een vaste job gevonden hebben, en die ook kunnen houden, dan pas kunnen ze eventueel 'civilian of the united states' worden.. maarja, daar krijg je ook geen werkloosheidsuitkering denk ik?.... njah, ben et niet zeker...

Greetz, Veekaa

Maar we kunnen wel gaan zeiken, maar waar gaat het heen met de nederlanders? Theo van Gogh wordt vermoord en vervolgens moeten we als een stel hersenloze debielen moskeen in de fik gaan steken? R.I.P. Theo... MY ASS.. Ze kenden em niet eens, wss hadden ze nog nooit eerder van hem gehoord.. Waar gaat het heen met onze maatschappij als we van dit soort hersenloze wraakacties krijgen?

Dat is ook eenpunt waar ik me voor schaam als nederlander..
datje der op tegen ben ok. maar niet door ze in de fik testeken.
netzo als die ramdebielen die stenen gooien van een viaduct
hoe ziek ben je dan wel niet..
sorry meneer uw vrouw is dood gegooit door een stel pubers die niks tedoen hadden.....

daarom zeg ik ook, maakt niet uit waar TF je vandaan komt. hoelang je hier al woont enz. nix mee te maken, draag je nix mee aan de maatschappij? pleur dan lekker op.

ik snap gewoon NIET waarom dit soort mensen niet gewoon op een groot eiland worden gezet. zoek et daar maar lekker uit

Last edited:
Haagze sf2 said:
Ik praat geen onzin.. waar komt anders het wordt GASTarbeiders vandaan... zoek eens info in boeken enzo.
In jouw verhaal zit ook een kern van waarheid in maar in de mijne ook. en dan nog onze ouders hebben die gasten hier heen gehaald

Waar denk je dat mijn onderbouwing vandaan komt? Ik praat nooit over zulke dingen zonder visie die gebaseerd is op bronnen. Dat stukje is overigens op 2 bronnen gebaseerd.
Slechte zaak dat je zo negatief of die generatie (ouders) praat trouwens.
Als je mij trouwens met bronnen ("info") kunt overtuigen dat 'onze ouders' echt te lui waren en geen zin hadden om die werkzaamheden te doen ben ik overtuigd, maar dat wordt lastig denks :P

Hoe krom kan het rechtssysteem zijn:

Er loopt een *F-word* inbreker in mn huis, ik sla m op zn kanis, hij klaagt mij aan wegens mishandeling, ik ben de dader, hij het slachtoffer 8P 8P

Echt gebeurd:

Een inbreker liep over het glazen dak van een serre. Die eikel zakt erdoorheen, klaagt de eigenaren van het huis aan en krijgt een schadevergoeding 8P

Haagze sf2 said:
Dat is ook eenpunt waar ik me voor schaam als nederlander..
datje der op tegen ben ok. maar niet door ze in de fik testeken.
netzo als die ramdebielen die stenen gooien van een viaduct
hoe ziek ben je dan wel niet..
sorry meneer uw vrouw is dood gegooit door een stel pubers die niks tedoen hadden.....

Op de tv zeiden ze laatst dat het kerels van 30 ofzo waren die dat hadden gedaan...

Moet je na gaan, ben je volwassen en dan doe je zo iets belachelijks.
Maar ze wisten niet dat het zo erg kon aflopen. Maar welke malloot gaat er nou stenen van een viaduct gooien, dan ben je imo echt niet helemaal 100%.

Aerox Jaguar said:
Hoe krom kan het rechtssysteem zijn:

Er loopt een *F-word* inbreker in mn huis, ik sla m op zn kanis, hij klaagt mij aan wegens mishandeling, ik ben de dader, hij het slachtoffer 8P 8P

Echt gebeurd:

Een inbreker liep over het glazen dak van een serre. Die eikel zakt erdoorheen, klaagt de eigenaren van het huis aan en krijgt een schadevergoeding 8P

Oftewel, het gaat nergens over in Nederland. Wat een kutland denk ik dan :)

Back