VRC Evo Spirit

ziet er leuk uit kerel

maar als jij één van de snelste mina verticaal wil zijn,zou ik je setup beter aanpassen...

hebo alu 70cc vlinderpoort
(meer koppel & vermogen uit te halen dan op die malossi 70cc)
btw elke malossi cilinder dat voor mina verticaal is te krijgen,is een schande...

malossi 2006 vario (19mm rollen)
(betere prestatie dan een simpele multivar 15mm vario! )

keihin 28mm pwk carbu
(overkill :p)

vertandingsdeksel (top nardo of als je geld genoeg hebt :p malossi)
(minder weerstand voor je overbrenging)

vertanding (malossi 13/44 primaire vertanding)
(snellere koppel & meer vermogen) voor meer effect uit te halen...kunt ook een langere boit steken van een mina hori

cilinder,carters,carbu,spruitstuk,menbraam,koppeling allemaal bewerken

ik heb in mijn verleden ook jaren bezig gehouden met mina verticaal doel uit te halen...ik heb zelf maar 13.6pk uit gehaald

maar jij kunt 14-15pk al bereiken !


De reden waarom ik een MHR alu 70 vlinder neem, is omdat die mhr uitlaat berekend is op die cilinder. Dit zou dus voor een zeer goeie prestatie moeten zorgen normaal gezien. Ik dacht nochtans dat MHR cilinder zeker evenveel rpm haalt als hebo cilinder?

In mijn setup staat er dat ik overrange 2005 steek, dit bevat WEL een vario met 19x15.5 rollen, namelijk de MHR 2005 vario.

Ik rijd eerst met een 21 carbu, omdat ik hem een beetje in de omtrek zal roderen, later komt er zoiezo een 24 op van mikuni of iets anders.

Er komt een top performance nardo deksel op dat aangepast is voor overrange (van sp parts), inderdaad heb ik ook aan gedacht.

Er werd mij gezegd door sprinters dat de originele vertanding sneller optrekt dan die van malossi, maar dat je met malossi gewoon meer snelheid hebt. Dus dat de originele beter is voor sprint, omdat het toch maar een korte afstand is.

Het is ook de bedoeling om dan het blokje binnen te steken in een tuning bedrijf, vanzelfsprekend. Het word waarschijnlijk VRC.


Bedankt voor je tips, maar is fucking 14-15 pk haalbaar met AC :s
Vind ik toch wel zeer veel hoor
 
Mijn doel is 13 pk, en in de top 3 snelste ac geraken.

En btw, is die 28 niet een beetje overkill (zoals je zelf zegt)...

'Mc Jynx' haalt 13.2 pk met 24 carburateur, met ong dezelfde setup die ik zal hebben. Ik zie niet in waarom ik meer zou halen, en zijn setup is ook volledig getuned enzo.
 
Hmm hebo alu 70 cc vlinder, kan er mij iemand zeggen of dit ECHT wel beter is dan de MHR 70 cc alu vlinder?

Omdat ik dus binnen een 2 tal weken mijn cilinder ga bestellen, en ik wil dus echt wel de beste koop doen!!

Tips lees ik met alle plezier!

:) thx!
 
over cil weet k et niet, anders koop je en hebo als iedereen zegt dat die beter is en laat je je een uitlaat berekenen bij abt of luc fokkema oid,

als je nog een carb zoekt, k kan aan een 28mm mikuni vlakschuif komen,

originele vertanding trekt misschien beter, maar een hoge top heeft ook zo zn voordelen hoor ;)

veel suc6 drmee
 
vertanding (malossi 13/44 primaire vertanding)
(snellere koppel & meer vermogen) voor meer effect uit te halen...kunt ook een langere boit steken van een mina hori

Door andere vertanding te monteren gaat je vermogen niet stijgen.
'langere boit' wat jij zegt is vertanding... maar dat is die 13/44 al.

De reden waarom ik een MHR alu 70 vlinder neem, is omdat die mhr uitlaat berekend is op die cilinder. Dit zou dus voor een zeer goeie prestatie moeten zorgen normaal gezien. Ik dacht nochtans dat MHR cilinder zeker evenveel rpm haalt als hebo cilinder?

Ik rijd eerst met een 21 carbu, omdat ik hem een beetje in de omtrek zal roderen, later komt er zoiezo een 24 op van mikuni of iets anders.

Er werd mij gezegd door sprinters dat de originele vertanding sneller optrekt dan die van malossi, maar dat je met malossi gewoon meer snelheid hebt. Dus dat de originele beter is voor sprint, omdat het toch maar een korte afstand is.

Een malossi uitlaat presteerd niet per definitie het beste op een malossi cilinder. Daarom rijden er zoveel mensen met bv een yasuni c21 op een malossi mhr speed.

Mikuni 24mm carb is zeker leuk speelgoed en voldoende groot.
Een aluminium cilinder moet je niet 'roderen/inrijden'.
Gewoon paar keer goed laten warmdraaien en afkoelen de eerste keer. (of laten afwerken voordat je er ermee gaat rijden)

Ivm vertanding:
orginele vertanding (korte vertanding) trekt idd het hardste op.
De reden waarom mensen andere vertanding kopen is omdat ze last hebben van wheelspin en/of wheely's.
Als je hier geen last van hebt zou ik ook gewoon de orginele vertanding houden (misschien even overwegen om vertanding van aerox te nemen, die is iets langer). Zolang hij niet uit z'n vertanding gaat lopen is het goed.
 
en als ik nu mijn cilinder max laat tunen? dan presteert hij toch wel beter of die hebo alu 70?

als hij in elkaar zit, en hij autowheelie doet (mag hij niet doen bij sprinten :p) dan steek ik wel andere vertanding malossi 13/44 , bedankt voor de tip.

later van tijd steek ik dan waarschijnlijk een mikuni 24, 28 vind ik wel wat overdreven :)
 
Ik heb het hier al gezegd maarja als je dit negeerd pech gehad.
Hebo alu vlinderpoort = NIET goed.
Ik heb ze op testbank getest gehad. Standaard en hevig getuned en gaf echt een stuk minder pk dan een hebo alu ovale poort (oud model) en kwam al helemaal niet in de buurt van mijn toendertijd getunede athena racing.
Polini evo en mhr cilinder heb ik ook nooit mooie scores zien halen op mina vert.
Hebo en athena ovaal zijn laatste tijd niet meer goed te vinden, maar stage6 racing is ongeveer dezelfde cilinder en gaat voor zijn prijs zeeer goed.
Squish goed zetten op mina vert. doet ook al veel. Dit werd vroeger bijna niet gedaan omdat je toen bij mina vert cilinders meestal maar 1 pakking kreeg. Bij stage6 racing zitten er wel een hele hoop bij ;)
Mhr pijpje is volgens mij ook gewoon het beste. (Heb ook dpr getest gehad maar die pijpbakkers overschatten mina vert wat qua toeren terwijl je het iets meer in koppel moet gaan zoeken)
Heeft jynx bewijzen dat hij 13+ heeft gehaald?
Volgens mij stak het zooitje pas in elkaar en is hij op zen bek gegaan voordat hij ooit op de testbank is geweest.
Ik hoop dat je hier iets mee aanvangt.
 
Ik heb het hier al gezegd maarja als je dit negeerd pech gehad.
Hebo alu vlinderpoort = NIET goed.
Ik heb ze op testbank getest gehad. Standaard en hevig getuned en gaf echt een stuk minder pk dan een hebo alu ovale poort (oud model) en kwam al helemaal niet in de buurt van mijn toendertijd getunede athena racing.
Polini evo en mhr cilinder heb ik ook nooit mooie scores zien halen op mina vert.
Hebo en athena ovaal zijn laatste tijd niet meer goed te vinden, maar stage6 racing is ongeveer dezelfde cilinder en gaat voor zijn prijs zeeer goed.
Squish goed zetten op mina vert. doet ook al veel. Dit werd vroeger bijna niet gedaan omdat je toen bij mina vert cilinders meestal maar 1 pakking kreeg. Bij stage6 racing zitten er wel een hele hoop bij ;)
Mhr pijpje is volgens mij ook gewoon het beste. (Heb ook dpr getest gehad maar die pijpbakkers overschatten mina vert wat qua toeren terwijl je het iets meer in koppel moet gaan zoeken)
Heeft jynx bewijzen dat hij 13+ heeft gehaald?
Volgens mij stak het zooitje pas in elkaar en is hij op zen bek gegaan voordat hij ooit op de testbank is geweest.
Ik hoop dat je hier iets mee aanvangt.

Ten eerste: ik negeer geen enkele reply dat hier voorbij komt.
Ja, jynx heeft bewijs dat hij 13.2 of 13.4 haalde op testbank, met een 24 mm carburateur, met een MHR 70cc cilinder.

Maar wil je nu zeggen dat ik best sprint met een hebo 70 ovaal of een stage 6 racing? Want mijn mhr cilinder kost 215, die stage 6 racing 150. Of bewijst dit prijsverschil totaal niks?

Nu doen jullie me toch wel twijfelen over cilinderkeuze hoor :p
 
En wat denken jullie van een polini EVO 70cc alu cilinder?
Deze kost een lekkere 275 euro :p

Is deze dan geschikter voor sprint dan MHR cilinder? Kheb wel gehoord dat MHR cilinder onderdoen voor polini evo in kwaliteit, maarja.
 
de evo is imo de hoogste score mee te halen op verticaal
zal het goed doen met mhr pijp maar een berekende zal het fijner doen
24 vlak is perfect voor de evo ac
voor de sprint zou ik geen koelkappen gebruiken.
alles goed laten tunen en dan is de 16+ wel haalbaar :)
 
de evo is imo de hoogste score mee te halen op verticaal
zal het goed doen met mhr pijp maar een berekende zal het fijner doen
24 vlak is perfect voor de evo ac
voor de sprint zou ik geen koelkappen gebruiken.
alles goed laten tunen en dan is de 16+ wel haalbaar :)

Met dit inlaattraject zou dit me toch ernstig gaan verbazen, maar op de score na ben ik het wel compleet met je eens.
Enkel heb ik ook al wel leuke prestaties uit een athena racing weten halen op verti.
Dus als ik het prijsverschil zie zou ik er mij miss wel aan wagen, je kan hem voor dat geld dat je bespaard deftig laten tunen :)

Anderzijds zijn malossi en polini wel vaste waarden die het zeker en vast niet slecht zullen doen.

Voor de rest goed bezig en knap dat je iedereen zijn mening in beschouwing neemt, want als je ziet hoe je hier soms naar alle kanten kan worden getrokken ;).

succes!
 
logisch dat ik iedereen zijn mening in beschouwing neem, dit is het scooterforum trouwens :)

Volgens mijn persoonlijke kennis had ik een setup gepland, maar de tip van een grotere carbu dan een 21 zal ik wel toepassen later. Een 24 mikuni ofzo.

En van cilinder, persoonlijk ben ik geen fan van hebo, terwijl veel ac sprinters met hebo rijden.

Ik ben nu de cilinders aan het vergelijken, en de meningen van verschillende mensen, en ben er bijna zeker van dat ik de polini EVO 70 of de malossi MHR 70 ga nemen.

(ik ben gewoon geen hebo fan). En als ik toch bij de MHR 70 blijf, dan ben ik er wel van overtuigd dat als ik deze max laat tunen, de prestaties er niet om zullen liegen.

Dus MHR 70 alu vlinder (215 euro) of Polini EVO 70 alu vlinder (275 euro :o )
Er zijn er een paar die al gezegd hebben dat de evo meer pk zal geven, zijn er nog mensen met ervaringen?

bedankt voor alle reacties!
 
allemaal goed en wel, maar me wat rijd je nu? eerst zeg je dat je een 2006 hebt, dan zit je constant te babbelen over een 2004 die je wilt gebruiken... <]

wanneer kannek jon kappen dan ne keer bewonderen? :p
kga dan jon sproeier teruggeven ook, ke mogen achter een nieuwe gaan, kben de vorige kwijtgeraakt tussen die gele steentjes op mijn oprit :L
 
Jah, tis gewoon model na het jaar 2004 (nieuw model), maar is van het jaar 2006. :)

Je kan mijn kappen bewonderen als ze ALLEMAAL klaar zijn, en niet vroeger -:-

En met die sproeier ben ik niks meer, heb een hele set liggen van sproeiers van alle maten :p
 
Back
Top