ziet er leuk uit kerel
maar als jij één van de snelste mina verticaal wil zijn,zou ik je setup beter aanpassen...
hebo alu 70cc vlinderpoort
(meer koppel & vermogen uit te halen dan op die malossi 70cc)
btw elke malossi cilinder dat voor mina verticaal is te krijgen,is een schande...
malossi 2006 vario (19mm rollen)
(betere prestatie dan een simpele multivar 15mm vario! )
keihin 28mm pwk carbu
(overkill )
vertandingsdeksel (top nardo of als je geld genoeg hebt malossi)
(minder weerstand voor je overbrenging)
vertanding (malossi 13/44 primaire vertanding)
(snellere koppel & meer vermogen) voor meer effect uit te halen...kunt ook een langere boit steken van een mina hori
cilinder,carters,carbu,spruitstuk,menbraam,koppeling allemaal bewerken
ik heb in mijn verleden ook jaren bezig gehouden met mina verticaal doel uit te halen...ik heb zelf maar 13.6pk uit gehaald
maar jij kunt 14-15pk al bereiken !
vertanding (malossi 13/44 primaire vertanding)
(snellere koppel & meer vermogen) voor meer effect uit te halen...kunt ook een langere boit steken van een mina hori
De reden waarom ik een MHR alu 70 vlinder neem, is omdat die mhr uitlaat berekend is op die cilinder. Dit zou dus voor een zeer goeie prestatie moeten zorgen normaal gezien. Ik dacht nochtans dat MHR cilinder zeker evenveel rpm haalt als hebo cilinder?
Ik rijd eerst met een 21 carbu, omdat ik hem een beetje in de omtrek zal roderen, later komt er zoiezo een 24 op van mikuni of iets anders.
Er werd mij gezegd door sprinters dat de originele vertanding sneller optrekt dan die van malossi, maar dat je met malossi gewoon meer snelheid hebt. Dus dat de originele beter is voor sprint, omdat het toch maar een korte afstand is.
Ik heb het hier al gezegd maarja als je dit negeerd pech gehad.
Hebo alu vlinderpoort = NIET goed.
Ik heb ze op testbank getest gehad. Standaard en hevig getuned en gaf echt een stuk minder pk dan een hebo alu ovale poort (oud model) en kwam al helemaal niet in de buurt van mijn toendertijd getunede athena racing.
Polini evo en mhr cilinder heb ik ook nooit mooie scores zien halen op mina vert.
Hebo en athena ovaal zijn laatste tijd niet meer goed te vinden, maar stage6 racing is ongeveer dezelfde cilinder en gaat voor zijn prijs zeeer goed.
Squish goed zetten op mina vert. doet ook al veel. Dit werd vroeger bijna niet gedaan omdat je toen bij mina vert cilinders meestal maar 1 pakking kreeg. Bij stage6 racing zitten er wel een hele hoop bij
Mhr pijpje is volgens mij ook gewoon het beste. (Heb ook dpr getest gehad maar die pijpbakkers overschatten mina vert wat qua toeren terwijl je het iets meer in koppel moet gaan zoeken)
Heeft jynx bewijzen dat hij 13+ heeft gehaald?
Volgens mij stak het zooitje pas in elkaar en is hij op zen bek gegaan voordat hij ooit op de testbank is geweest.
Ik hoop dat je hier iets mee aanvangt.
de evo is imo de hoogste score mee te halen op verticaal
zal het goed doen met mhr pijp maar een berekende zal het fijner doen
24 vlak is perfect voor de evo ac
voor de sprint zou ik geen koelkappen gebruiken.
alles goed laten tunen en dan is de 16+ wel haalbaar