Ik heb het gevraagd aan vinny, en hij zal de twins grondplaat wel proberen aan te passen zaterdag. Er zal dus waarschijnlijk geen malossi grondplaat op komen.
Ook heb ik een nieuwe koelvin gaan halen, maar deze moet nog wat bewerkt worden.
Voor de mensen die zich afvragen waarom het vertandingsdeksel niet aangepast is aan overrange poulies, vinny heeft daar een andere methode voor zodat het zelfs niet nodig is om deze aan te passen.
En die oplossing is?
De enige manier dat ik me kan voorstellen is of de poulies afdraaien of een ring tussen de poulies en vertandingsdeksel monteren.
inderdaad, kleine afstandsring.
Ge begrijpt dat uw loopvlak van uw vario niet meer evenwijdig staat met dat van uw poulies?
Waardoor uw v-snaar dus schuin gaat lopen....
Dit zal wel werken maar dit zal voor wrijving dus ook voor meer warmte zorgen en mogelijk zal er ook een verlies onstaan in de overbrenging.
Vinny is best wel nen sympathieke, ook al vaak bij geweest en smeert u niks aan wat niet goed is! Ondertussen is hij ook geen invoerder meer van HEBO in Belgie maar hebo is nog steeds goed bezig. Maar daar gaan we het niet over hebben...
VInny levert wel goed werk als hij zin heeft om goed werk te leveren
Ik heb er al wel knallers zien buiten komen!
Voor de rest, ik ben gewoon superbenieuwd wat er uit komt maar als je bij vinny 14pk scoort, ga ook eens ergens anders op de bank... In de bank van VRC heb ik nooit veel vertrouwen gehad.
Bij hebo hebben ze altijd al een redelijk dunne wand gehad, is altijd een probleem geweest. Maar als je met de scooter doet wat er moet gebeuren, houdt deze wand het perfect! pas vanaf dat je onnauwkeurig werk toepast (slechte lagers, squish niet goed..) dan heeft de cilinder niet veel nodig om stuk te gaan.
Wij hebben voor piaggio de 24H hebo manston 2 in handen gehad, na een half uur volledig naar de klote..beetje te snel gemonteerd en mee gaan knallen enz, ja heeft het niet lang volgehouden.
Die hebo cilindertjes zijn best wel goed, speed is gewoon de beste 70cc
Ik zond juist een mailtje naar vinny hieromtrent, ik dacht ook aan hetzelfde trouwensMaar hij weet wel wat hij doet hoor, hij heeft dit al vaker gedaan. Maar hij past nog iets aan, dat het perfect loopt ofzo
Terwijl wij de 24h uitrijden met Hebo Manston Revo zonder één probleem !
Zuiger en cilinder zagen er nog zo goed als nieuw uit, na +1400 km.
Kennis van afstellen en materiaal, doet natuurlijk veel
@ machiel.
Over de testbank zijn al heel wat discussies geweest, ik heb scooters geweten die bij vinny met 21pk buiten kwamen en bij xsh nog niet aan 20 kwamen zonder enige veranderingen. Ik zeg niet dat zijn bank goed op slecht is, maar ik ZOU vergelijken met andere banken.