VRC Evo Spirit

mini update:
deze zaterdag gaan ik en 2 vrienden richting Twins, om wat zaken af te spreken en te regelen voor een tune beurt bij hen.

Ik koop er ook meteen een Twins PVL ontsteking, waarvan er dan de zondag foto's upgeload worden.

grtz!! ;)
 
@ crosserke995: als twins tijd heeft om mijn scoot te tunen breng ik hem niet naar abt, inderdaad

@ devilskull: zaterdag om 12u bij mij thuis, en vertrekken naar twins

als twins geen tijd heeft om de scoot te tunen gaan we naar abt.

grtz ;)
 
en waarom liever door twins late tune ?
aangezien je bij abt zelfs een mooi prijsje kreeg ?

Je pijp is trouwens uber nice,, een van de mooiste die ik al gezien heb imo
 
en waarom liever door twins late tune ?
aangezien je bij abt zelfs een mooi prijsje kreeg ?

Je pijp is trouwens uber nice,, een van de mooiste die ik al gezien heb imo

ik heb al zeer goeie reacties gelezen van mensen die dingen hebben laten tunen bij Twins. Dus ik heb er zoiezo veel vertrouwen in. Komt er daar nog eens bij dat het veel dichter ligt dan ABT. Maar als Twins geen tijd heeft om mijn sprintscoot te tunen, zetten we toch aan richting ABT ;)

wat ik wel jammer vind is dat Twins geen prijsofferte via mail wil sturen :s ik zal wel zaterdag vernemen wat een complete tune beurt kost, maar ik heb een voorgevoel dat het een duur prijskaartje zal zijn bij hen. :)

en bedankt voor dat compliment ! :W
 
ik was eerder naar abt gegaan. hun halen altijd dikke vermogens uit de meest gekke blokjes + dat hun weten hoe die uitlaat gaat werken en dat bij twins een raadsel is. dan derbij is twins ellendig duur

maargoed de brommer word denkik wel mooi succes
 
ik was eerder naar abt gegaan. hun halen altijd dikke vermogens uit de meest gekke blokjes + dat hun weten hoe die uitlaat gaat werken en dat bij twins een raadsel is. dan derbij is twins ellendig duur

maargoed de brommer word denkik wel mooi succes

ik beslis naar welke tuning firma ik ga met de sprinter, als ik zaterdag dan de prijsofferte krijg bij Twins. Als dit inderdaad ellendig duur blijkt te zijn (heb zo'n dingen al vernomen over Twins..) gaan we toch naar ABT. ;)

grtz
 
zaterdag gaan we dus wel met mijn eigen auto op zwier he.
zonder trekhaak en aanhangwagen, je moest zoiets maar eerder beslist hebben, nu kan ik niet meer aan die wagen met trekhaak raken, mijn pa heeft hem nodig...
 
zaterdag gaan we dus wel met mijn eigen auto op zwier he.
zonder trekhaak en aanhangwagen, je moest zoiets maar eerder beslist hebben, nu kan ik niet meer aan die wagen met trekhaak raken, mijn pa heeft hem nodig...

Je verstaat me verkeerd bram, ik zei niet dat we morgen met de volledige sprinter naar twins of abt gingen gaan.. :) We gaan gewoon twins pvl gaan kopen, en informeren over tuning prijzen bij Twins. Dus er is echt geen 'auto met trekhaak en aanhangwagen' nodig ;)

Als we morgenavond dan de prijzen weten, beslis ik of ik naar abt of twins wil gaan. Dan maak ik een afspraak, en DAN pas hebben we auto met trekhaak nodig en aanhangwagen ;)

tot morgen bram :) op tijd zijn he ;)
 
ja tis topen da ze vertikaal toenen he ma zal wel zeker met zo een setup hehe zeg da ge er een stickerke van hen zult opplakken
haha
mas pata mee nemen en late toenen *D
 
ja tis topen da ze vertikaal toenen he ma zal wel zeker met zo een setup hehe zeg da ge er een stickerke van hen zult opplakken
haha
mas pata mee nemen en late toenen *D

inderdaad, heb nog geen verticaal ac blok gezien dat door twins getuned werd.

zeggen dat er stuk of 15 stickers opkomen van twins voor reclame, dan zullen ze wel toestemmen haha -:-

tot straks he man ;)

grtz
 
UPDATE

hier komt een nogal lang verhaal van onze 'avonturen' van vandaag...

Bram en ik vertrokken met mijn carters en al mijn onderdelen naar Twins in Nederland. Onderweg pikten we 'pimped' van hier op het forum op, en zetten we onze rit verder.

Eenmaal aangekomen in Twins, leek het veelbelovend. Veel vitrinekasten vol met high-end onderdelen, zelfs big bore krukassen, twins pvl ontstekingen, alle nieuwe parts van stage 6, enzovoort enzovoort

Ik vroeg om een twins pvl digitale minarelli ontsteking, en die kreeg ik ook + uitleg om hem te plaatsen. Ik vroeg hem of deze op verti ac motorblok paste, en hij zei : 'zonder problemen, past perfect'. Ik kocht hem, met ook een extra massakabel.

Na een gesprek met de zaakvoerder, en nadat deze ook mijn vriend ferm beledigd had door hem af te breken omdat hij 'slechts' een brol cilinder meehad om te laten tunen (hebo pata negra lc...) begon deze man al ferm op onze zenuwen te werken.

Hij liet blijken dat hij niks wou tunen van onze onderdelen, en dat we niks van scooter onderdelen afwisten.

We verlieten meteen Twins, met het passende commentaar van Kevin namelijk: "wat een klootzakken".

Op de terugweg besloten we om eens te bellen naar vinny van VRC. Deze was zeer vriendelijk zoals altijd, en zei dat we meteen mochten langskomen.

Dit kwam ZEER goed over, na zo'n slechte ervaring met Twins. :)

Eenmaal aangekomen in VRC, werden we echt goed ontvangen, en hadden we een gesprek met vinny over het samenstellen en tunen van mijn motorblok.

Hij bestudeerde de abt uitlaat, en wist na enkele momenten en metingen te zeggen dat deze ferm hoogtoerig was. Ook zei hij dat het een goeie setup was voor een verti ac.

Toen hij mijn ontsteking zag, begon hij te fronsen. Ik verstond niet waarom, en stelde dan ook meteen de vraag van: 'is er soms iets mis'?

Blijkt dus dat die idioot van Twins een verkeerde grondplaat heeft meegegeven, en mijn ontsteking NIET paste :(:(:(:( het was een grondplaat voor mina hori, omdat ze geen hebben voor mina verti

Herboren van de juiste gaten in de twins grondplaat was onmogelijk, omdat dit juist vlak naast de reeds geboorde gaten was, en dit voor problemen ging zorgen.

Oplossing : malossi MHR grondplaat, en paste perfect, ontsteking kon hierdoor wel in elkaar gezet worden.

Uiteindelijk is dus het volledige motorblok, met alle onderdelen binnengebracht bij VRC om:

- carters
- cilinder
- membraan
- spruitstuk
- carburateur

max te laten tunen, aanpassen voor overrange, en afstellen op testbank.

Ook wou vinny meteen pimped zijn hebo pata negra cilinder tunen (in tegenstelling tot twins)

Volgende week zaterdag is het blok rijklaar, en brengen ik en pimped al de rest van de scoot naar VRC (frame, stuur, voorfourche + voorwiel, en extra dingen zoals benzinedarm, gaskabel enz..), die wordt dan snel in elkaar gestoken, en vliegt de sprinter op de testbank. (Dit wordt natuurlijk gefilmd :) )

Volgende week zondag kan ik dus de scoot al testen in mijn straat :)

Ten slotte vertrouwde Vinny me deze informatie toe:
de 14 pk is haalbaar met mijn setup

Wat een goeie service in VRC, ongelofelijk ;)

grtz

Edit: op verzoek van devilskull nog wat dingen die ik vergat te vermelden over de Twins-hoeren:

- overdreven prijzen, 330 € voor mijn evo 70 ac verti cc bijvoorbeeld, super hoge prijzen voor uitlaten van yasuni enzovoort...

- de zaakvoerder kwam voortdurend af met appel-met-peer vergelijkingen die op niks trokken.
Als antwoord op mijn vraag of ze mijn cilinder of carb wilden tunen kreeg ik dit te horen : 'Meneer, het is alsof u met een biefstuk onder de arm een restaurant binnenloopt en vraagt of ze die even willen bakken voor u'

- de enorme preek over wat een 'brol' cilinder de hebo pata negra mina hori lc cc van kevin was :s
Ik quote:
Twins: 'Wilt u de waarheid horen, of een verhaaltje meneer?'
Kevin: 'Eum, de waarheid.. :s'
Twins: 'Pata negra is niks waard, en is een echte brol cilinder. Die wand trekt helemaal op niks, en de betrouwbaarheid van die cilinder is ook nul komma nul. Het is gewoon geldverspilling om zo'n cilinder te kopen, koop dan gewoon een mhr speed, is veel beter'
Kevin: 'Ahzo... :s'

De zaakvoerder van Twins zei bijna letterlijk dat wij belgen nog een beetje achter komen op het gebied van cilinderkennis, en we nog steeds met de 'hebotjes' rijden en dat in men in Nederland al de echt goeie cilinders had ontdekt, de mhr speeds ... En dit terwijl kevin al veel mhr speeds heeft verslaan op de sprintbaan. De term 'dikke nek' is hier een groot understatement om de zaakvoerder (en heel Twins) te omschrijven.

Bij VRC kregen we de hebo pata negra te zien die de 24 uren circuit had gereden, was echt in perfecte staat, reed supergoed, versloeg vele mhr speeds en vinny had een HEEL andere mening over deze cilinder, en vertelde ons dat deze een zeer goede betrouwbaarheid had.

En er zijn nog dingen die ik waarschijnlijk vergeten heb te vertellen...
 
Last edited:
Back
Top