UPDATE
hier komt een nogal lang verhaal van onze 'avonturen' van vandaag...
Bram en ik vertrokken met mijn carters en al mijn onderdelen naar Twins in Nederland. Onderweg pikten we 'pimped' van hier op het forum op, en zetten we onze rit verder.
Eenmaal aangekomen in Twins, leek het veelbelovend. Veel vitrinekasten vol met high-end onderdelen, zelfs big bore krukassen, twins pvl ontstekingen, alle nieuwe parts van stage 6, enzovoort enzovoort
Ik vroeg om een twins pvl digitale minarelli ontsteking, en die kreeg ik ook + uitleg om hem te plaatsen. Ik vroeg hem of deze op verti ac motorblok paste, en hij zei : 'zonder problemen, past perfect'. Ik kocht hem, met ook een extra massakabel.
Na een gesprek met de zaakvoerder, en nadat deze ook mijn vriend ferm beledigd had door hem af te breken omdat hij 'slechts' een brol cilinder meehad om te laten tunen (hebo pata negra lc...) begon deze man al ferm op onze zenuwen te werken.
Hij liet blijken dat hij niks wou tunen van onze onderdelen, en dat we niks van scooter onderdelen afwisten.
We verlieten meteen Twins, met het passende commentaar van Kevin namelijk: "wat een klootzakken".
Op de terugweg besloten we om eens te bellen naar vinny van VRC. Deze was zeer vriendelijk zoals altijd, en zei dat we meteen mochten langskomen.
Dit kwam ZEER goed over, na zo'n slechte ervaring met Twins.
Eenmaal aangekomen in VRC, werden we echt goed ontvangen, en hadden we een gesprek met vinny over het samenstellen en tunen van mijn motorblok.
Hij bestudeerde de abt uitlaat, en wist na enkele momenten en metingen te zeggen dat deze ferm hoogtoerig was. Ook zei hij dat het een goeie setup was voor een verti ac.
Toen hij mijn ontsteking zag, begon hij te fronsen. Ik verstond niet waarom, en stelde dan ook meteen de vraag van: 'is er soms iets mis'?
Blijkt dus dat die idioot van Twins een verkeerde grondplaat heeft meegegeven, en mijn ontsteking NIET paste
het was een grondplaat voor mina hori, omdat ze geen hebben voor mina verti
Herboren van de juiste gaten in de twins grondplaat was onmogelijk, omdat dit juist vlak naast de reeds geboorde gaten was, en dit voor problemen ging zorgen.
Oplossing : malossi MHR grondplaat, en paste perfect, ontsteking kon hierdoor wel in elkaar gezet worden.
Uiteindelijk is dus het volledige motorblok, met alle onderdelen binnengebracht bij VRC om:
- carters
- cilinder
- membraan
- spruitstuk
- carburateur
max te laten tunen, aanpassen voor overrange, en afstellen op testbank.
Ook wou vinny meteen pimped zijn hebo pata negra cilinder tunen (in tegenstelling tot twins)
Volgende week zaterdag is het blok rijklaar, en brengen ik en pimped al de rest van de scoot naar VRC (frame, stuur, voorfourche + voorwiel, en extra dingen zoals benzinedarm, gaskabel enz..), die wordt dan snel in elkaar gestoken, en vliegt de sprinter op de testbank. (Dit wordt natuurlijk gefilmd
)
Volgende week zondag kan ik dus de scoot al testen in mijn straat
Ten slotte vertrouwde Vinny me deze informatie toe:
de 14 pk is haalbaar met mijn setup
Wat een goeie service in VRC, ongelofelijk
grtz
Edit: op verzoek van devilskull nog wat dingen die ik vergat te vermelden over de Twins-hoeren:
- overdreven prijzen, 330 € voor mijn evo 70 ac verti cc bijvoorbeeld, super hoge prijzen voor uitlaten van yasuni enzovoort...
- de zaakvoerder kwam voortdurend af met appel-met-peer vergelijkingen die op niks trokken.
Als antwoord op mijn vraag of ze mijn cilinder of carb wilden tunen kreeg ik dit te horen : 'Meneer, het is alsof u met een biefstuk onder de arm een restaurant binnenloopt en vraagt of ze die even willen bakken voor u'
- de enorme preek over wat een 'brol' cilinder de hebo pata negra mina hori lc cc van kevin was :s
Ik quote:
Twins: 'Wilt u de waarheid horen, of een verhaaltje meneer?'
Kevin: 'Eum, de waarheid.. :s'
Twins: 'Pata negra is niks waard, en is een echte brol cilinder. Die wand trekt helemaal op niks, en de betrouwbaarheid van die cilinder is ook nul komma nul. Het is gewoon geldverspilling om zo'n cilinder te kopen, koop dan gewoon een mhr speed, is veel beter'
Kevin: 'Ahzo... :s'
De zaakvoerder van Twins zei bijna letterlijk dat wij belgen nog een beetje achter komen op het gebied van cilinderkennis, en we nog steeds met de 'hebotjes' rijden en dat in men in Nederland al de echt goeie cilinders had ontdekt, de mhr speeds ... En dit terwijl kevin al veel mhr speeds heeft verslaan op de sprintbaan. De term 'dikke nek' is hier een groot understatement om de zaakvoerder (en heel Twins) te omschrijven.
Bij VRC kregen we de hebo pata negra te zien die de 24 uren circuit had gereden, was echt in perfecte staat, reed supergoed, versloeg vele mhr speeds en vinny had een HEEL andere mening over deze cilinder, en vertelde ons dat deze een zeer goede betrouwbaarheid had.
En er zijn nog dingen die ik waarschijnlijk vergeten heb te vertellen...