VRC Evo Spirit

normaal zitten er 3 gaatjes voor je grondplaat vast te steken op je blok, de ene past altyd en de andre twee verschillen van horizontaal of vertikaal
en bij die twins grondplaat zitten er maar 2 gaten en dit past alleen voor horizontale blokken ,ook al zeggen ze van niet !
 
Ik heb het gevraagd aan vinny, en hij zal de twins grondplaat wel proberen aan te passen zaterdag. Er zal dus waarschijnlijk geen malossi grondplaat op komen.

Ook heb ik een nieuwe koelvin gaan halen, maar deze moet nog wat bewerkt worden.
 
juist vinny aan de lijn gehad,

carters, membraan en carburateur zijn al max tuned

scoot zal dus maar klaar zijn volgende week woensdag.
Morgen brengen we het frame op wielen, en al de kleine brol zoals killswitch, benzinedarm-filter-kraan, bougie enzo naar vrc

grtz ;)
 
Ik heb het gevraagd aan vinny, en hij zal de twins grondplaat wel proberen aan te passen zaterdag. Er zal dus waarschijnlijk geen malossi grondplaat op komen.

Ook heb ik een nieuwe koelvin gaan halen, maar deze moet nog wat bewerkt worden.

waarom laat je het malossi grondplaat niet gewoon annodiseren inplaats te kloten met dat van twins? :#
voor de rest ziet alles er zeer proper uit!
 
Vinny is best wel nen sympathieke, ook al vaak bij geweest en smeert u niks aan wat niet goed is!
*edit*
VInny levert wel goed werk als hij zin heeft om goed werk te leveren :)
Ik heb er al wel knallers zien buiten komen!

Voor de rest, ik ben gewoon superbenieuwd wat er uit komt maar als je bij vinny 14pk scoort, ga ook eens ergens anders op de bank... In de bank van VRC heb ik nooit veel vertrouwen gehad.
 
Last edited:
update zaterdag 19 april

vandaag met pimped naar vrc geweest, met zijn lc sprinter en met mijn ac. We kregen mijn blok te zien, waar de malossi rhq krukas, lagers, vertanding, en vertandingsdeksel al in zitten.

Het membraan, spruitstuk en de mikuni carburateur lagen bij vinny thuis dus deze heb ik nog niet gezien. (zijn wel al max tuned)

Het deel voor de cartertuning werd zeer netjes gestraald, en getuned op de cilinder. (er werden ook nieuwe tapeinden geplaatst)

Voor de mensen die zich afvragen waarom het vertandingsdeksel niet aangepast is aan overrange poulies, vinny heeft daar een andere methode voor zodat het zelfs niet nodig is om deze aan te passen. ;)

Hier een paar foto's:

10912235117.jpg

klaar om naar vrc te gaan :)

10912235268.jpg

blokje

10912235226.jpg

gestraald en max getuned

10912235273.jpg


10912235296.jpg

kevin en ik @ vrc muur :p

Ook nog goed nieuws: de twins grondplaat PAST! :winner: Gewoon gaatje bijgeboord, en het probleem was opgelost. Heb ik wel geen foto van genomen.

De sprinter is normaal gezien woensdag klaar, maar ik en kevin gaan er pas zaterdag achter. Het wordt een namiddag banken met beide scoots, en dan keren we er terug mee naar huis :) Hopelijk met 22 pk voor de lc van kevin, en 14+ voor mijn ac verti :W

grtz
 
Voor de mensen die zich afvragen waarom het vertandingsdeksel niet aangepast is aan overrange poulies, vinny heeft daar een andere methode voor zodat het zelfs niet nodig is om deze aan te passen. ;)

En die oplossing is?
De enige manier dat ik me kan voorstellen is of de poulies afdraaien of een ring tussen de poulies en vertandingsdeksel monteren.
 
inderdaad, kleine afstandsring.

Ge begrijpt dat uw loopvlak van uw vario niet meer evenwijdig staat met dat van uw poulies?
Waardoor uw v-snaar dus schuin gaat lopen....

Dit zal wel werken maar dit zal voor wrijving dus ook voor meer warmte zorgen en mogelijk zal er ook een verlies onstaan in de overbrenging.
 
Ge begrijpt dat uw loopvlak van uw vario niet meer evenwijdig staat met dat van uw poulies?
Waardoor uw v-snaar dus schuin gaat lopen....

Dit zal wel werken maar dit zal voor wrijving dus ook voor meer warmte zorgen en mogelijk zal er ook een verlies onstaan in de overbrenging.

Ik zond juist een mailtje naar vinny hieromtrent, ik dacht ook aan hetzelfde trouwens ;) Maar hij weet wel wat hij doet hoor, hij heeft dit al vaker gedaan. Maar hij past nog iets aan, dat het perfect loopt ofzo
 
Vinny is best wel nen sympathieke, ook al vaak bij geweest en smeert u niks aan wat niet goed is! Ondertussen is hij ook geen invoerder meer van HEBO in Belgie maar hebo is nog steeds goed bezig. Maar daar gaan we het niet over hebben...

VInny levert wel goed werk als hij zin heeft om goed werk te leveren :)
Ik heb er al wel knallers zien buiten komen!

Voor de rest, ik ben gewoon superbenieuwd wat er uit komt maar als je bij vinny 14pk scoort, ga ook eens ergens anders op de bank... In de bank van VRC heb ik nooit veel vertrouwen gehad.

geen Hebo invoerder meer, weer van die fabelverhalen ?? Denk dat je niet weet wat hij heeft en doet !

Ivm Testbank, komt van Tovami. Vergelijk bank met bank.

3 Mei staat ze in Geel ! Zelfde dag runnen op zelfde bank, dan kun je vergelijken met elkaar.

Btw, na meer dan 95000 runs op testbank werkt ze nog steeds perfect:)
 
Bij hebo hebben ze altijd al een redelijk dunne wand gehad, is altijd een probleem geweest. Maar als je met de scooter doet wat er moet gebeuren, houdt deze wand het perfect! pas vanaf dat je onnauwkeurig werk toepast (slechte lagers, squish niet goed..) dan heeft de cilinder niet veel nodig om stuk te gaan.

Wij hebben voor piaggio de 24H hebo manston 2 in handen gehad, na een half uur volledig naar de klote.. :D beetje te snel gemonteerd en mee gaan knallen enz, ja heeft het niet lang volgehouden.


Die hebo cilindertjes zijn best wel goed, speed is gewoon de beste 70cc :)

Terwijl wij de 24h uitrijden met Hebo Manston Revo zonder één probleem !

Zuiger en cilinder zagen er nog zo goed als nieuw uit, na +1400 km.

Kennis van afstellen en materiaal, doet natuurlijk veel :)
 
Ik zond juist een mailtje naar vinny hieromtrent, ik dacht ook aan hetzelfde trouwens ;) Maar hij weet wel wat hij doet hoor, hij heeft dit al vaker gedaan. Maar hij past nog iets aan, dat het perfect loopt ofzo


Aan vertandingsdeksel moet niet aan geslepen worden.
Na 15jaar ervaring weet hij wel hoe zit en draait !
Hij zal het je wel uitleggen als je het hem vraagt.
 
@ machiel.

Kijk dat is wat hij me 1.5j geleden of mss al 2j geleden heeft verteld. Wat er ondertussen is gebeurd weet ik ook niet.

Over de testbank zijn al heel wat discussies geweest, ik heb scooters geweten die bij vinny met 21pk buiten kwamen en bij xsh nog niet aan 20 kwamen zonder enige veranderingen. Ik zeg niet dat zijn bank goed op slecht is, maar ik ZOU vergelijken met andere banken.

Om af te stellen ideaal, kom je binnen met 19pk en ga je buiten met 21pk heb je op elke testbank 2pk winst! maar soms komen er echt extreem hoge scores uit die me onwaarschijnlijk lijken.

Voor de rest wil ik deze discussie ook niet voeren want heeft weinig zin. Ik wil ook zeggen wat omtrent *edit* de testbank dat ik me KAN vergissen

EN om maar weer on topic te komen!! Carters zien er zeer goed uit! ;) en als de vario ook opgehoogd wordt zoals gemeld, blijven ze gelijk lopen.
 
Last edited:
Terwijl wij de 24h uitrijden met Hebo Manston Revo zonder één probleem !

Zuiger en cilinder zagen er nog zo goed als nieuw uit, na +1400 km.

Kennis van afstellen en materiaal, doet natuurlijk veel :)

En om maar even te reageren... heb je mijn post wel goed gelezen? Ik heb toch gezegd dat we overhaast te werk zijn gegaan.. en het ging niet om de REVO maar om da HM2... En ik heb ook gezegd dat het goede cilinders zijn maar dat ze bij kleine fouten snel hun geest geven.....
 
@ spasta: om je een plezier te doen heb ik het gevraagd aan vinny :) antwoord: Met aanpassing aan voorste vario, loopt het recht!

dus het zal perfect lukken (ook word er in de carterplaat iets gefreesd om het schuren van de koelribben van de wingbell tegen de carterplaat tegen te gaan)

@ Machiel: idd, de bank bij VRC is zeer degelijk ;) en hij is nog steeds hebo invoerder

@ Bunny: thx voor goeie comment omtrent carters ;)

@ nicky: thx :)

graag ontopic blijven mensen :W
 
Last edited:
@ machiel.



Over de testbank zijn al heel wat discussies geweest, ik heb scooters geweten die bij vinny met 21pk buiten kwamen en bij xsh nog niet aan 20 kwamen zonder enige veranderingen. Ik zeg niet dat zijn bank goed op slecht is, maar ik ZOU vergelijken met andere banken.

Andersom ook en zelfde scores ook.

2takt kun je niet voorspellen. Luchtdruk, vochtigheid en temperatuur zijn al belangrijke factoren om andere scores te geven. Over rollen, riem, rpm, temp. cil ... nog maar te zwijgen.

Sommige gooien graag hun scooter eens open na het afstellen, om eens te kijken wat er is aan gedaan. Typisch belgisch.
En er na loopt het niet zoals ervoor, oa pakkingen die lekken.

ontopic nu :)
 
Back
Top