Voorvork verlagen , wie wil het doen ?

Effe men oude topic gebruiken :p

Ik ben dus naar een Scooter/Moto Garage geweest ...

En hij zegt dat het niet mogelijk is om een stuk van de veren te slijpen ,dat alles kapot gaat , en terug op ori. hoogte komt

Wie en Wat moet ik nu geloven ? :p:D
 
als je een stuk van je veren afslijtp verschilt de hardheid van de veer niet dus daarom moet je die bussen er bij steken om de veer al op te spannen voor dat het inveert.
ik steek meestal een bus van 50mm bij de originele veer en dan frees ik het randje uit mijn t-stuk. dan is hij ongeveer 2 tot 3cm verlaagd
 
tot dat keer goed neerkomt en je poten door je t-stuk knallen omdat je het borg randje eruit gefreest hebt. dit zit er niet voor niks.

en over die veren. raar maar waar zo heb ik meerdere sonic voorvorken ingekort. veren afslijpen. dikke olie erin. hoeveelheid bepaal ik aan hoe stug de voorvork moet zijn.
 
draai anders je poten af zodat ze hoger in 't T-stuk vallen en doe er dan ook wat meer olie in, dit zou theoretisch ook moeten werken..
je kunt dan ook nog een rand voor de borgring eruit slijpen dan behou je de stootrand etc ook nog..

en je kunt nog altijd 2 bussen laten draaien als 't niet werkt en deze er weer overheen zetten en dan zit je weer op originele hoogte..

dit is iig wat ik ga doen binnekort..
 
Gast, wat sonic tuning zegt klopt. Ik heb zelf ook al paar x het zelfde gedaan. Gewoon een aantal cm van je veren afslijpen en klaar is kees.
 
bij mij aprillia sr ... veren afgeslepen dat die verlaagt is klopt maar je kon ze weer uit trekken tot die tegen de veer kwam .. daar 2 bussen voor gedraaid nergens last van... miss ligt aan type voor vork ... upside down en andersom ... noe maar wat .. bij me sr poten was dit igg zo ..
 
bij mij aprillia sr ... veren afgeslepen dat die verlaagt is klopt maar je kon ze weer uit trekken tot die tegen de veer kwam .. daar 2 bussen voor gedraaid nergens last van... miss ligt aan type voor vork ... upside down en andersom ... noe maar wat .. bij me sr poten was dit igg zo ..


Ok maar waar moeten die bussen dan..

voorvorkkeerring_6.jpg


Tussen de stootrubber en de vorkveer?.. maar dat heeft dan toch geen nut dan is de veer toch nog even lang en niet verlaagd?
 
Back
Top