Algemeen voorvork VERLAGEN topic!

Wim

Hoi?
Hier alles over het verlagen van de voorvorken..

Mogelijkheid is om de kleine stootrand weg te frezen uit je kroonstuk waardoor je de voorpoten door kan schuiven..

Je kan ook de voorpoot uitelkaar halen door de (vaak imbus) bout onderop de voorpoot los te draaien..

Uiteraard zit er olie in de voorpoot dus denk daar ff aan..
Dan steekt er uit de binnenpoot vaak een stangetje waar de veer weer aan vast zit..

Dat zit vaak vast met een seegering (Huisborg ring)..
Als je die loshaalt kan je de (Grote) veer eruit halen..
Daar kan je dan een stuk afslijpen waardoor hij lager komt..

Met dikkere olie kan je er voor zorgen dat hij stug is/word en dat hij niet zo gouw uitveert..

Als er meer sugesties zijn zal ik die in de eerste post zetten..

Je mag foto posten, als er maar een duidelijke uitleg bij zit!!
 
Advertisement - register to remove this

PEUGEOT VORK

Benodigd gereedschap:
- ijzerzaag
- las apparaat
- haakse slijper / slijptol
- hand vijltjes


Stap 1.

Zaag je binnenpoten op de gewenste lengte. Houdt er echter wel rekening mee dat de sokjes nog om de poten moeten vallen, dus de imbusbout nog wel het einde van de binnenpoten moet kunnen raken!

attachment.php





Stap 2.

De benodigdheden kopen + klaarleggen. Je ziet hier meteen in welke volgorde het bevestigd gaat worden.

attachment.php

attachment.php





Stap 3.
Je kan vrijwel meteen het eerste deel lassen.

attachment.php

attachment.php


met als resultaat:
attachment.php

attachment.php





Stap 4.

Las de constructie die je bij stap 3 gemaakt hebt op de binnenpoten in je voorvork. Als de lasnaad lelijk is maakt het niet uit, die werk je toch af. Later komen hier de sokjes overheen.

attachment.php

attachment.php





Stap 5.

Werk je binnenpoten grof af met de haakseslijper/slijptol.

attachment.php


en het totaal beeld
attachment.php





Stap 6.
Bewerk je binnenpoten verder met de handvijl tot de sokjes er overheen passen.




Eindresultaat:

SH101188_%28Medium%29.JPG
 
Mogelijkheid is om de kleine stootrand weg te frezen uit je kroonstuk waardoor je de voorpoten door kan schuiven..

en in het geval dat dat niet kan omdat de poten dan tegen de kap belanden, wat is dan optie 2??,
(afzagen kan niet, want dat dan ben je draadeind boven of onder kwijt)

enige opie is de interne veer verkorten ?, wat wel als gevolg heeft dat als je toch wheely maakt de voorvork in de lucht in een loze (niet verende) ruimte komt, wat bij neerkomt waarschijnlijk een enorme klapper op de vork maakt.

(hoop dat beetje overkomt) , iemand nog ideeen :X ?
 
Mogelijkheid is om de kleine stootrand weg te frezen uit je kroonstuk waardoor je de voorpoten door kan schuiven..

en in het geval dat dat niet kan omdat de poten dan tegen de kap belanden, wat is dan optie 2??,
(afzagen kan niet, want dat dan ben je draadeind boven of onder kwijt)

enige opie is de interne veer verkorten ?, wat wel als gevolg heeft dat als je toch wheely maakt de voorvork in de lucht in een loze (niet verende) ruimte komt, wat bij neerkomt waarschijnlijk een enorme klapper op de vork maakt.

(hoop dat beetje overkomt) , iemand nog ideeen :X ?

Dat kan je oplossen door dikke olie..

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar alleen van horen/zeggen..
Dus kan niet vertellen welke olie je het beste kan gebruiken..

Heb wel eens TTS (2takt) olie gebruikt, die is ook dikker..
Maar weet niet wat er vaak gebruikt word..
 
Mogelijkheid is om de kleine stootrand weg te frezen uit je kroonstuk waardoor je de voorpoten door kan schuiven..

en in het geval dat dat niet kan omdat de poten dan tegen de kap belanden, wat is dan optie 2??,
(afzagen kan niet, want dat dan ben je draadeind boven of onder kwijt)

enige opie is de interne veer verkorten ?, wat wel als gevolg heeft dat als je toch wheely maakt de voorvork in de lucht in een loze (niet verende) ruimte komt, wat bij neerkomt waarschijnlijk een enorme klapper op de vork maakt.

(hoop dat beetje overkomt) , iemand nog ideeen :X ?

volgens mij moest je dat dat stuk veer, wat je had afgezaagt, bij die kleine veer erbij zetten, maarja echt veren doet het gebeuren dat niet meer, is zo stug als wat
 
Back
Top