Voorvork verlagen , wie wil het doen ?

Phil_

Well-Known Member
Ellow

Ik wou men voorvork verlagen op men (straat)scoot (jaah , iedereen gaat het afraden :p)

Maar nu wil ik dat beveiligings "randje" houden , zodat ze er niet uitschieten bij vluchtheuvel

Nu zou ik de binnenpoten langs onder inkorten (en de veren natuurlijk) , is dat mogelijk ?

En wie wil/kan dit doen voor mij , in Belgie ? :)

EDIT : het gaat over een Aerox voorvork !


Alvast Bedankt !!!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

je kan toch ook gewoon een klein stukje van de veren af halen, dan zakt hij automatisch. Dan is het aanpassen van je binnenpoten overbodig, en veert hij toch nog steeds. Of begrijp ik je verkeerd?
 
Veren 2-4cm inkorten. iets meer olie erin doen en hij is verlaagt tevens veert hij iets minder door er extra olie in de doen. dit verkomt evt klapperen en dode slag.
 
en .. bussen draaien/ laten draaien voor de uitgaande kracht als je vand e grond komt zakt je veer weer uit op originele lengte :W

veer in korten 4 cm is bus 4cm ... simpel 8 is 8 .. 2 is 2 ...
 
jaah , nu snap ik het , hoe dom van mij :p:D

Kan ik dat voorvork zelf gemakelijk uit elkaar halen ? of best door iemand die er wat van kent ?

En als ik het terug opvul met bussen komt hij toch gewoon even hoog ? :)

Bedankt !!!
 
ja of even twee nieuwe binnenveren kopen ;)
Het uit elkaar halen is een voudig. Vorkpoten uit kroonstuk halen, rubber dop van bovenkant of. Bus naar beneden duwen en tegelijk borgring verwijderen. Zodra ring weg is, bus naar boven laten komen en voila de veer komt eruit..
In elkaar zetten spreekt nu voor zich neem ik aan.
 
ok , dus als ik 3cm van men veren zaag

Is hij 3cm verlaagt ,maar blijft men binnenpoot aan men kroonstuk op de origineele plaats (dat randje) ? :)
 
Jah want je poten zakke naar beneden en niet de bovenkant. Maar zoals Armon zegt moet je nog wel busjes hebben zodat ze niet naar hun orginele lengte terug veren...
 
Dat vraag ik mij dus ook al af. Ik heb het eerder in een topic gehoord maar nog nooit geweten waar ze die busjes plaatsen en hoe ze die busjes maken, hoe dik etc..... Ben ik zelf namelijk ook wel benieuwd naar.
 
Je hoeft helemaal geen busjes te plaatsen. ze veren echt niet terug naar hun oorspronkelijke lengte, want de veer is toch immers korter. Vergelijk het maar met je achterschokbreker, haal je daar enkele centimeters spiraal vanaf, veert ie toch ook niet terug naar zijn oorspronkelijke lengte ;) Hij gaat alleen terug naar de oorspronkelijke lengte als je hem op tilt aan de voorkant, anders niet hoor.
 
daarom zijn die busjes, als hij uitveert en hij blijft hangen aan een kant dan veert hij scheef in en ga je giga op je bek.

die busjes voorkomen dat de binnenpoot tot in de hoogste stand kan komen.
standaard zitten ze er ook al in, je moet alleen langere hebben.
 
Maar dan komt men veer toch terug op origineele hoogte ...

Dan moet ik een stuk van men binnenpoten afzagen ? :)
 
Ik snapte die busjes ook nooit, maar na het lezen van dit topic denk ik het te snappen.

Je moet die bussen aan de bovenkant terugzetten waar normaal ook al een bus zit van zo'n 2cm volgens mij.
 
volgens mij schilt het gewoon per type voorvork.

ik heb ondertussen al 3 sonic voorvorken verlaagt doormiddel van de veren 4cm afteslijpen. gewoon weer vullen met olie, hoe meer olie hoe minder hij veert.dat is logisch want olie is niet samen persbaar.

met mijn sonic heb ik zo vaak weelie's en dergelijken gemaakt. denk maar niet dat de voorvork terug ging naar zijn orginele lengte.

heb kan zijn dat het per type voorvork schilt maar dat denk ik niet want ze werken allemaal op de zelfde manier.
 
Kan iemand dit nog bevestigen ? :)

Alvast Bedankt !!! ;)

EDIT: Weet iemand hoeveel olie er dan in moet ?
 
Last edited:
Back
Top