voorvork aerox verlagen

houbenthomas

[ Thomas ]
alo

ik ken twee maniere om een voorvork van een aerox te verlagen ofwel duw je hem gewoon naar beneden en zaag je de stukken die boven het T-stuk uitsteken af oftewel haal je de veerpoten uit elkaar, je haalt de veren eruit en steekt ze terug in mekaar.
Op de deze manier zal de vering doorzakken tot ze volledig onder is.
En zal je bovendien nooit iets moeten afzagen.

Nu heb ik een vraagje over de tweede manier, als de vering er eenmaal uit is dan zullen de vorken die je terug in elkaar schuift los over elkaar hangen, je moet ze dan op 1 of andere manier terug vergrendelen, weet iemand hoe dit moet (toon als het mogelijk is eventjes met enkele fotokes)
Ik hoor het wel hè!?

salu
 
Advertisement - register to remove this

als je de veer er uit haalt dan zit de poot dus los in elkaar , als je dan gas geeft heb je kans dat de vork omhoog gaat , maar gaat ie weer naar beneden dan zal ie echt terug klappen waardoor je waarschijnlijk wel onderuit gaat..

de poten door laten steken is een optie , alleen afzagen niet , je bent namelijk de hele poten nodig.

wat wel een manier is is om de veer eruit te halen , dan de bout aan de onderkant los draaien (binnenwerk tegenhouden) , dan het binnenwerk eruit.
dan kun een m8 draadeind door de poten heen doen , wat je dan alleen moet doen is de ronde stop die bovenin de binnenpoot zit een gat in boren en m8 draad in tappen. zo is A je vork ingekort en blijft ook goed zitten en B de vork is al weer wat lichter..

en dit is zeker veilig en dat is ook belangrijk ;)
 
vroeg me af waarom je de poten niet af kon zagen die boven je T-stuk uitsteken...?
ikzelf heb gewoon het t-stuk bewerkt en de poten door laten zakken....hierdoor veert hij nog steeds maar is wel 4 cm oid verlaagd.

greetz Ken
 
dat ook , maar als je de poten afzaagt kun je A niet meer terug en B zitten de buitenpoten dus los om de binnenpoten wat levensgevaarlijk kan zijn..
 
Kun je de binnenpoten niet iets afzagen aan de binnenkant en dan dikkere olie gebruiken zodat de boel nog kan verder, maar dan iets stugger is en korter.

Of kan dit niet? Heb nl. nog nooit binnenpoten gezien :)
 
dit kan niet ,de poten zijn dusdanig gemaakt dat er bepaalde randjes etc. in zitten die je nodig bent zodat de vorkpoten niet uit elkaar vallen..
 
Dus als je de veren inkort (zoals velen doen), kan je vork ook nog 'uitveren' zodat je met een vrij harde klap eigenlijk neerkomt?
 
Back
Top