Voorvork verlagen..

Advertisement - register to remove this

neem aan van een sr...
je weet hoe je je fourcebenen moet losmaken right?
nja op die manier dus laat je ze wat inzakken met een schuifmaat erbij zodat ze wel gelijk staan.
vervolgens weer vastdraaien en klaar is kees eeuh goods 8P
 
of intern inzakken.

dop eruit halen aan de bovenkant. olie eruit lopen. veer eruit halen. stukje inkorten. nieuwe olie erin doen

vork weer opbouwen klaar.

zo heb ik menig voorvork verlaagt en tot op heden geen problemen.
 
en hoe doe je dit bij het type voorvork dat in een vivacity zit?
kheb al de eerste circlips eruit gehaald en het rubbertje die erna zit, maar daarna zit een ijzeren ding(weet niet wat), en dit krijg ik er niet uit. dus krijg ik er mijn poten niet uit :s
kan iemand mij helpen?

grtz
 
Je hebt 2 manieren.....

De Beun manier, randje uit kroonstuk uitdremelen/veilen en dan poten door laten steken....

DE fatsoendelijke manier, vork uitmekaar halen, en van binneuit verlagen
 
Sonic Tuning said:
of intern inzakken.

dop eruit halen aan de bovenkant. olie eruit lopen. veer eruit halen. stukje inkorten. nieuwe olie erin doen

vork weer opbouwen klaar.

zo heb ik menig voorvork verlaagt en tot op heden geen problemen.

Dan heb je toch een leeg punt tijdens het uitveren.... als je dan op je achterwiel gaat en neer komt zakt die niet gelijk in de veren.
 
door dat busje ben je waarschijnlijk een deel van je verlaging kwijt. bij een sonic heb ik bijv 5.5cm van de veren afgeslepen. iets meer olie erin gedaan en denk maar niet dat die een dood punt heeft door het vacuum. tevens veert hij niet zoveel meer door de dikke olie en de hoeveelheid.

beste is gewoon inwendig verlagen.
 
ja inderdaad easy as hell. gewoon je voorvork loshalen en er mee aan de gang. snap niet dat iedereen meteen alles vraagt. erger me dood aan 15/16jarigen die een scooter hebben gekocht en ook een sprintscooter willen. en zo op deze manier alles vragen enzo..

(is natuurlijk niet persoonlijk gericht op de TS. maar heb n vermoeden)

mvg,
 
Sonic Tuning said:
door dat busje ben je waarschijnlijk een deel van je verlaging kwijt. bij een sonic heb ik bijv 5.5cm van de veren afgeslepen. iets meer olie erin gedaan en denk maar niet dat die een dood punt heeft door het vacuum. tevens veert hij niet zoveel meer door de dikke olie en de hoeveelheid.

beste is gewoon inwendig verlagen.

Ik ben niks van de verlaging kwijt :), het busje is evenlang als wat er van die veer afgeslepen is. Busje zit onder dat vacuumding zeg maar :p
 
btw ik weet niet waarom je het in het optic-forum gedeelte plaatst, maar als je het alleen wil verlagen voor de looks zou ik je dit zeer zeker niet aanraden. het rijdt namelijk van geen meter. alleen vooruit voor de sprints is het fijn
 
Back
Top