mja, de vraag is dus welke je nodig gaat hebben op de 150 meter, lijkt me alleen te bepalen door te testen...
de meesten rijden met een rf van 10-11[quote/]
De meeste waar ik mee sprint (wel allemaal aerox) Rijden met een rf van 9,47
Dat is (44/13)x(42/15) = 9,47
Malossi vertanding pri 13/44
Polini vertanding secu 15/42
Ik vind persoonlijk dat je beter alleen 13/14 pri er in kan houden omdat de mensen die met een autowheelie wegtrekken tog meestal eerder bij de finish zijn
Mischien is het al eerder in dit topic gezegd, maar ik zal er wel overheen gelezen zijn:
Minder tandjes --> langere vertanding
Meer tandjes --> kortere vertanding
YCL Tuning said:Ik vind persoonlijk dat je beter alleen 13/14 pri er in kan houden omdat de mensen die met een autowheelie wegtrekken tog meestal eerder bij de finish zijn
ow werd ik daarom op 5 juni zoveel gevlamt door scooters die 2x zo zwaar waren met minder pk?
Je moet het bij een sprint juist hebben van de eerste meters. Als je dan tijd VERLIEST door auto wheelies (wat ik ook had)... dan ben je gewoon langzamer.
Ik ben nog steeds van mening dat je ervoor moet zorgen dat je net aan los komt. ( dat ie iig makkelijk te houden is ).
Of wat ik op me runner had toen -> xtreem korte rf + wheeliebar.
Als je dan de slip weg kunt krijgen ( en het stuiteren/springen als je 1maal een goede band hebt) , dan zul je imo aanzienlijk sneller zijn ookal zit je halverwege al op je top.
Nou je wil niet weten hoe snel je vermogen wegzakt met een RF van 12 of hoger. Op de 150 meter eindig je toch zeker op 100+. Met een te korte vertanding houd je daar geen vermogen meer over..
Big B NRG said:Ik ben van mening, dat je in het begin zo hard mogelijk weg wil komen, zonder wheely of wielspin en dan vervolgens blijft versnellen totaan de 150 meter en pas daarna langzamer gaat versnellen omdat hij ze vertanding uitloopt.
Met versnellen bedoel ik dan versnellen zoals je versnelt bij bijv. 40 naar 80 met std vertanding.
Ik rijd daarom ook met een RF van 8.2 op een 13 inch wiel.