Zoek wat info over vertandingen..

Mark@Typhoon

Old member
Ey mensjes..

Aller eerst wil ik even zeggen dat ik echt een onwijze vertanding n00b ben maar goed wil er nu wel iets meer van weten..

Ik tuf dus nog steeds rond met me typhoon.. En wil er misschien binnenkort een andere vertanding ingooien.. Maar goed zoals ik net al schreef weet ik er dus geen f*ck van :p

Je hebt dus primaire en secundaire vertandingen..
- Wanneer vervang je de ene en wanneer de andere?
- Wat zijn de voordelen dan?
- Hoe gaat de plaatsing ervan in z'n werk? (hoorde ooit iets over persen enz enz)

Alles tips zijn welkom :)

Ik rij met dit setupje voor de duidelijkheid:

Athena Alu70
Yas c16
21Do
Helmbakfilter
MHR2000 vario
Hebo koppeling

Alvast bedankt,


Mark
 
Advertisement - register to remove this

uiteindelijk is de reductiefactor vaak belangrijk bij vertandingen.. die reken je uit met een formule die ik nu even net niet kan vinden.. kom ik later wel mee ( anders wil iemand hem vast aan je vertellen )

Voordelen zijn: hogere top, of sneller optrekken. Je levert vaak 1 van de 2 in.

Polini,athena,malossi zijn voorbeelden van produceerders die verschillende vertandingen leveren. Met die vertandingen heb ik geen ervaring..

En over het plaatsen... Je secundarire vertanding word op de achteras geperst en het andere tandwiel op een stuk as met primaire vertanding ( zal ook geperst moeten worden).
 
. Ik zou eigenlijk je vertanding niet veranderen. Ik heb zelf ook een andere primaire vertanding op mn sr, en echt super vind ik het niet (ben al mn koppel gewoon kwijt) Ik zou er als ik jou was dus nog even over nadenken.

check btw je pm even :*

edit| teunios heeft al aardig wat uitgelegd, daarom geef ik alleen mn eigen mening even. Daarnaast kan je de reductiefactor gewoon in de search vinden | edit
 
Wat een gelul allemaal weer :)

Bij een langere vertanding kan hij gewoon veel beter zijn toeren/vermogen kwijt.

Ik rij namelijk met zijn zip (ori vertanding) zo tegen zijn max aan.
Al wil ik me vermogen beter benutten moet ik gewoon aan een andere vertanding denken.

Jeroen
 
Originally posted by Jeroen
Wat een gelul allemaal weer :)

Bij een langere vertanding kan hij gewoon veel beter zijn toeren/vermogen kwijt.

moet ie wel genoeg vermogen hebben :rolleyes: . Dat probeer ik te zeggen.
 
Originally posted by Casper
Lennox: je moet ook geen andere vert op een gila gooien, want een sr heb std al een redelijk lange vert en die gila is echt te tam ;)

hmzz, opzich is mn top wel hoger. En t is een morini type he, is weer anders dan de mina sr. En ik doelde er idd ook op dat een std ac athena niet echt een andere vertanding nodig heeft. Zelf ben ik daar ook wel achter :p
 
15/40 is btw ook bestwel zwaar.
Maar Mark ik zou geen andere vertanding nemen als je niet op korte termijn een vettere cilinder gaan nemen. En als je het dan doet, neem dan eerst cil en dan vert :)
of voor geld van vertanding+bijleg een binnedraaiert kopen 8)
 
anders misschien originele vertanding aleen dan als rechte en geen schuine ... dat zou wel betere prestaties veroorzaken denk ik
 
Ik zit met een sonic AC helemaal omgebouwd naar LC. Alles zit erop (evo 70cc getuned, mvt binnenrotor, 22mm, c16, overrange komt er nog in (heb ik al thuis liggen)) en het loopt als trein maar dat hoef ik niet uit te leggen maar nu zit ik in me eentje binnen de 10 seconden op ze top wat ongeveer 100 is ofzo heb echt geen idee (gaat hard). Maar weet iemand hier at forum iets over vertanding van SONIC?????
 
RF waarde reken je uit door:

Bijv. (47/14) x (40/15)

Dus eerst het grootste getal nemen en dat delen door het kleine...


Je kan ook gewoon een malossi rechte nemen (bijv.) een maat van mij had het op ze evo cilinder en hij trok wel langzamer, maar niet merkbaar...en ze top was beduidend hoger.

Ik raad je dus zulke vertanding aan :)
 
Originally posted by DNA-Menno
RF waarde moet toch ongeveer rond de 10 liggen?
ligt eraan wat je wensen/setup zijn...
bij bijv evo setup is 9 wel mooi, heb je een vrij hoge top, 10 is net wat meer trekkr8 en minder top, en zo verder
 
een standaard RF ligt geloof ik (voor mina en pia) rond de 14 a 15 vrij hoog dus.

Een lagere RF betekend een lange vertanding, een hoge RF betekend een korte vertanding :)
 
mmm... was ook niet van plan er NU 1 te kopen, zat er echter wel aan te denken :) Tuurlijk komt er eerst een andere cilinder :W

Wou er nu toch eens het fijne over weten..

Maar goed, wat is het verschil tussen schuine en rechte vertanding? en wat levert het op?
 
ik vraag me af of dat schuin/recht niet te verwaarlozen is eigenlijk...
mark, loopt hij nu je vario uit of niet? zo nee, lekker laten zitten, en met je nieuwe cyl nog eens kijken of ie dan wel erg uitloopt.. :)
 
Back
Top