Vertandingen @ sprints bij mina.

C4rN said:

Met het gevolg dat je erna als een luie schildpad door trekt naar nog geen 100 km/h en je mooi de tijd hebt om het kontje van je tegenstander eens goed te aanschouwen. Ik ga mijn vertandingen ook omgooien (paar keer met 9,8 gereden) naar een rf richting tegen de standaard rf aan.
 
Kneiter said:
Met het gevolg dat je erna als een luie schildpad door trekt naar nog geen 100 km/h en je mooi de tijd hebt om het kontje van je tegenstander eens goed te aanschouwen. Ik ga mijn vertandingen ook omgooien (paar keer met 9,8 gereden) naar een rf richting tegen de standaard rf aan.
Klopt niet, het scheelt vrij weinig in topsnelheid tussen stnd vertanding en met malossi vertanding (op mina). Chiel vs (ik/Marco) sprinters.
 
cozmo said:
Klopt niet, het scheelt vrij weinig in topsnelheid tussen stnd vertanding en met malossi vertanding (op mina). Chiel vs (ik/Marco) sprinters.

Nogal vaag "malossi vertanding". Geef dan de RF's erbij, dan zegt het iets.

Verder kan ik weinig toevoegen aan ABT. Ik adviseer de mensen vooral een RF van 9 of lager (groot achterwiel) te nemen voor 150 meter, ik zie jullie wel bij de sprints.
 
Joël said:
Ik adviseer de mensen vooral een RF van 9 of lager (groot achterwiel) te nemen voor 150 meter, ik zie jullie wel bij de sprints.

probeer dan eens goed uit te leggen waarom. Ik en sommige die het met me eens zijn kunnen er naast zitten... maar leg dan aub uit waarom.
Ik zit hier niet te posten om me zin te krijgen oid. Ik wil weten hoe het nou ECHT zit.

Dus, OF neem de moeite en leg het uit zodat iedereen het snapt. OF zeg gewoon helemaal niks en houd de opmerkingen waar ik op quote voor je oid want daar help je helemaal niemand mee.
 
A-Bizar said:
probeer dan eens goed uit te leggen waarom. Ik en sommige die het met me eens zijn kunnen er naast zitten... maar leg dan aub uit waarom.
Ik zit hier niet te posten om me zin te krijgen oid. Ik wil weten hoe het nou ECHT zit.

Dus, OF neem de moeite en leg het uit zodat iedereen het snapt. OF zeg gewoon helemaal niks en houd de opmerkingen waar ik op quote voor je oid want daar help je helemaal niemand mee.

Heel eenvoudig. Wat zou het grootste tijdsdeel beslaan bij een sprint denk je?

Dus waar haal je de meeste winst? Juist ja.

Of je 110 of 120 op het eind gaat zegt geen reet. Wat wel van betekenis is, is hoe snel je op de 100 zit.

Meer zeg ik niet, test het maar.
 
De ideale vertanding is voor iedereen anders, er zijn veel dingen die hierop van invloed zijn: vermogen, gewicht v/d rijder(een zware rijder kan korter gearen dan een lichte rijder), koppleling enz. De beste vertanding kiezen is zoals altijd TESTEN. In princiepe moet je een zo kort mogelijke vertanding monteren (zorg er wel voor dat je volgas kunt vertrekken) Immers bij de start kun je de meeste tijd winnnen!!
 
Het was niet mijn blok waar ik mee reed, maar die van Marco. Hij zei dat er toen 13/44 pri in zat, RF kan je dan zelf wel uitrekeken denk ik. Chiel reedt met stnd Aerox vertanding (heeft ook nog met Bw's getest, maar was niet mee weg te rijden). Verder heeft Marco nog met stnd vertanding daarna getest, maar reed veel slechter volgens hem. Topsnelheid verschil tussen Chiel en mij/Marco was volgens mij 7km/h (104 tegen 111 km/h. Kan je hier meer mee?
Joël said:
Nogal vaag "malossi vertanding". Geef dan de RF's erbij, dan zegt het iets.

Verder kan ik weinig toevoegen aan ABT. Ik adviseer de mensen vooral een RF van 9 of lager (groot achterwiel) te nemen voor 150 meter, ik zie jullie wel bij de sprints.
 
Joël said:
Heel eenvoudig. Wat zou het grootste tijdsdeel beslaan bij een sprint denk je?

Dus waar haal je de meeste winst? Juist ja.

Of je 110 of 120 op het eind gaat zegt geen reet. Wat wel van betekenis is, is hoe snel je op de 100 zit.

Meer zeg ik niet, test het maar.

houd er ook rekening mee dat we het hier over een scooter hebben he.
Niet over 1 of ander verlengt sprint frame.

Waar haal je de meeste winst vandaan? Juist ! in het begin! wat moet je dan niet hebben? Dat je 3 keer je gas los moet laten of vermogen moet inhouden om m aan de grond te houden.

Maar ik heb het over een rf verschil van bv 2. Ik heb een std rf van geloof ik 13.8 ( na mijn weten rijdt je zelf ook runner en dan weet je dat aan de grond houden bijna geen doen is wil je met max vermogen weg rijden ).
Ik zou dan eerder 11.5 of 12 pakken.
Ik denk toch dat je dan meer winst pakt.

Maar goed. Ik laat het hierbij. Ik zal tegen de zomer het gaan testen met std vertanding en met een rf van rond de 12.

Ik hoop dat we tegen die tijd ook onze tijdmeeting klaar hebben.
 
Kneiter said:
Met het gevolg dat je erna als een luie schildpad door trekt naar nog geen 100 km/h en je mooi de tijd hebt om het kontje van je tegenstander eens goed te aanschouwen. Ik ga mijn vertandingen ook omgooien (paar keer met 9,8 gereden) naar een rf richting tegen de standaard rf aan.

ik weet niet wat je hiermee wil zeggen, maare het verschilt nogal bij elke scoot. Bij mijne is het met ori vertanding nog aan de grondte houden! En nee dan trek ik niet als een slak door:p
 
Wat is de verhouding van de origineel bij Beta?
De secundaire?
13/43 of 13/42.
Want ik heb telkens dat mn sec. kapot gaat.
Ik weet het ook niet.
Is er ergens een motorische tekening van een mina bij Beta en Aerox?
Kan ik ook beter gaan bekijken dan.

MVG d'Angelo.........
 
Kdenk dat je vertanding wel heel kort moet zijn als je eruit wilt lopen op de 150 meter.

Het is gewoon belangrijk om een zo licht mogelijke rf te nemen bij het sprinten. Dus als je zo ver mogelijk naar voren op je stuur gaat hangen. En dan volgas geeft dattie de eerst 10 meter nog ff omhoog komt.

En het dooracceleren naar de 100 gaat ook sneller. Je kampt alleen met een top van 110 a 120.

Echt gebeurt voorbeedlje:

Jasper reed 8,2 met een top snelheid van 106 km/u
Ik reed 8,1 met een top van 98 km/u

En ik leunde gewoon vol op me stuur en hij kwam de eerste meters nog omhoog. De lage top kwam door de een probleem in de overbrenging.(gare overange en slippende snaar)
 
Blom said:
Echt gebeurt voorbeedlje:

Jasper reed 8,2 met een top snelheid van 106 km/u
Ik reed 8,1 met een top van 98 km/u

dit zegt natuurlijk helemaal niks. wel eens gehoord van reactie tijd?
Je kan imo pas testen als je een systeem hebt zonder reactie tijd.

Maar ben het wel met je eens dat top snelheid niet alles zegt.
 
erectie tijd is idd erg belangrijk, dat ben ik met je eens. Maar ik was door naar de 3e ronde. En zo perfect is me reactie tijd ook weer niet :).

Maar je kan idd weinig zegge zonder reactie tijd.
 
Toch blijft het een appel en peren verhaal :p

Bij Mario op de testbank is er een stukje software waarmee je geteste scooters tegen elkaar kan laten racen, dat is zo'n beetje de enige manier hoe je dit goed kan testen :)
 
Iedereen zit hier wel op zijn vertanding bezig. Maar als ik bij de meeste snelle scooters kijk (mina) koopt iedereen gewoon een malossi of polini 13/44 primair. En kijkt niemand wat voor vertanding je het beste kan nemen.
 
ABT said:
Toch blijft het een appel en peren verhaal :p

Bij Mario op de testbank is er een stukje software waarmee je geteste scooters tegen elkaar kan laten racen, dat is zo'n beetje de enige manier hoe je dit goed kan testen :)

Op de bank kan je toch ook ongveer zien hoeveel pk ie bij een bepaalde snelheid heeft? Dan zou je ook kunnen zien hoe snel de pk's "afzakken" en bij welke snelheid dit al gebeurd.
Ik weet dat de snelheden niet echt kloppen op de bank maar het zou wel een indicatie kunnen geven :)

Ik ben er nog steeds niet over uit
Misschien zit ik wel teveel met puchjes en cita's in me hoofd :X
:D
 
Back
Top