Beste tandwiel voor sprints????????

King of Nimma.

Nimma Crew
Ik wou even vragen,wat de beste tandwiel verhouding is voor
Minarelli???
Of kan ook zijn dat ze gewoon standaard gehouden kan worden?
Maar ik kom het wel te horen van jullie.
Alvast thanks:D.
 
Advertisement - register to remove this

Ik, als volkomen tuning/sprint-noob, zou zeggen dat je de vertanding moet pakken waarmee je zo snel mogelijk op je top zit, maar nog wel een acceptabele top hebt.
En RF tussen de 9 en 11 lijkt me hiervoor prima? (/me n00b)
 
No offence maar:

Er is niet gewoon ff een standaard rf voor jouw scooter.
Als je nou eerst es post met wat voor scooter/frame je gaat sprinten en of je een 'dikke' setup heb. En zo ja wat dan? En met wat voor achterwiel je rijd.

En misschien kan je eerst es een paar topics bekijken van mensen met dikke minarelli blokken, en het van hun na-apen.
 
Met een dikke setup zal je ong. rond de 9RF moeten zitten op Mina (is iig zo op Aerox, weet niet of dat verschilt) om hem redelijk aan de grond te kunnen houden.
 
Ja maar zo werkt het niet. Het ligt aan de hoeveel massa voor het achterwiel. Want de kunst is om het aan de grond te kunne houden met plankgas. Je moet een zo kort mogelijke vertanding zonder achterover te slaan als je vol op je stuur hangt. EN dan kan aan van alles liggen. Koppel, vermogen, diameter achterwiel e.d. Anders zou iedereen wel met dezelfde rf rijden. Een zip komt sneller van de grond als een runner ;)
 
is letterlijk per setup en per scooter vaak verschillend , en het feit dat niet iedereen hetzelfde gewicht heeft komt ook kijken....
 
Oke ik heb een Aerox.
Mijn setup is: Polini Evo (max getunend.)
VTM uitlaat.
28mm carb vlak.
Polini Evolution transmissie.
Power One kruk pen 12(gepolijst.)
Malossi vl14 membraam.
Malossi Rechte spruit (subframe anders.)
Polini primaire vertanding (weet niet welke maat)
Carters zijn max getunend en gepolijst.(bling bling.)
Beru Ultra bougie 3 puntjes.
 
Zo te zien aan deze dikke setup

Zal ik rond een rf van 8 a 9 gaan zitten.

EN je kan beter eerst ff kijken wat voor primaire vertanding je hebt.
Misschien heb je al een Rf van 8 a 9
 
JA, dat klopt inderdaad

@Nimma
RF staat voor Reductiefactor. Dit geeft aan hoeveel rondjes je achterpoulies moeten draaien zodat je achterwiel 1 rondje draait.
 
King of Nimma. said:
Ik heb van Koopmans gehoord dat ik beter originele tands
kan zetten.
Wat is de Rf van originele bij Minarelli?????
Met die setup? Ben benieuwd wie je gesproken hebt dan :L

Verder denk ik dat je rond een RF van 9 a 9,5 moet gaan zitten, eerder eronder als erboven. Anders is het denk ik, mits goed lopend niet aan de grond te houden.
 
ik zal igg niet rond de 8 gaan zitten is veels te laag voor sprinten voor een aerox,aangezien die wielen "iets"groter zijn dat bv een zip/sonic..
wat mol al zei,rond die waarde moet je gaan zitten
 
Gewoon Malossi 13/44 - polini 15/42 pakken, kom je uit op 9,4, denk dat dit wel een goede lengte is voor een Aerox. anders idd polini 14/41, waarmee je op 9,9 komt.
 
Back
Top