R
Runner1987 said:zet een testbank in een kunstmatige atmosfeer en ga lekker je gelijk krijgen.... :S
rs-ruud said:als je echt niets te don hebt kan je ook de weerstand proberen te berekenen op iedere snelheid en die in verband met het vermogen op iedere wielsnelheid in een grafiek zetten...
volgens mij valt het zelfs nog te berekenen, ik weet niet wat de berekening met vertraging en versnelling is, mensen hier vast wel kan je daar niets mee?
rs-ruud said:rol lucht en wrijving denk ik wel dat je de meeste weerstand hebt opgenoemd om mee te beginnen met testen, heeft iemand een windtunnel om de luchtweerstand te meten??? 8P
rs-ruud said:coefficient kan je evt van een motor gebruiken denk ik
Blom said:Testen op een bank is alleen nuttig voor het in grote richtlijn afstellen van het mengsel. Omdat de atmosfeer bij elke sprint anders is.
Aerox-Evo70 said:je kan ook gewoon de 150 meter pakken, zonder reactietijd, en dan verschillende vertandingen proberen
Runner1987 said:hihiihi, je snapt t niet eens.
ff zinvolle toevoeging:
een goede test zou zijn om een systeem te bouwen dat uit x sensoren bestaat.
Je plaats deze op de weg(sprintbaan 150 m). Aan da hand van de signalen kun je afleiden wat de snelheid, versnelling blablabla is.
Zo'n systeem is niet moeillijk te bouwen en met een groepje houd je de kosten laag.
Dan kun je zien wat nou echt gebeurt tijdens zo'n sprint en DAAR leer je pas echt iets van.
Zonder kunstmatige atmosfeer ()
dan heb ik het idd voor MIJN scoot, dat is genoeg toch ? elke scooter is anders, dus je kan niet zeggen dat een bepaalde vertanding DE beste is...Runner1987 said:dan heb je de beste vertanding voor JOUW scoot....en snap je nog steeds niet echt wat in dit topic aan de orde is....
dus door op verschillende tijdstippen te meten weet je hoe versnelling verloopt...en dus hoe het vermogen op de wge komt(globaal).
Een soort testbank uitdraai op de weg dus.
veel zinvoller dan een op de eigenlijke testbank, in dit geval.
Aerox-Evo70 said:dan heb ik het idd voor MIJN scoot, dat is genoeg toch ? elke scooter is anders, dus je kan niet zeggen dat een bepaalde vertanding DE beste is...