Verschil polini malossi overrange

Originally posted by Ridderruud
Dat ringetje is voor je koppelingshuis zover ik weet anders loopt je koppeling niet goed op je koppelingshuis...

En als je dat ringetje achter de poulies doet loopt de snaar scheef volgens mij .. toch nog maar eens meten ... een scheve snaar scheeld vermogen ;)

Dit is wats Ivo een paar reply's geleden meldde (voor mina dus!)
 
Lol, dan haal ik het door mekaar :)

Maargoed, ik kan de reply van Ivo dan ook niet vinden. Maybe dat er meerdere Ivo's zijn!
 
Peter R de Vires en de zaak van de verdwenen posting

Originally posted by -=MOL=-
Lol, dan haal ik het door mekaar :)

Maargoed, ik kan de reply van Ivo dan ook niet vinden. Maybe dat er meerdere Ivo's zijn!

Hedenmorgen heeft zich een zeer vreemd voorval voorgedaan, maar na lang en vakkundig onderzoek van de avoorgaande materie is gebleken dat de hier onder de naam '$aint' bekendstaande persoon een kleine fout in een voorgaande posting heeft gemaakt. Hij refereerde naar een ander draadje waarin de hier onder de naam 'Ufo' bekendstaande persoon wel de bedoelde informatie verstrekte, hierbij een link naar deze informatie:

http://scooter.zeonhost.com/vbportals/forums/showthread.php?s=&threadid=14588&perpage=50&highlight=overrange&pagenumber=2

Met vriendelijke groet,
Peter R. de Vries
 
Dan zal ik em nog ff quoten :)
Originally posted by Ufo
Nog ff over overrange en frezen:

Als je de vario zou monteerd dat je nog genoeg spiebaan over hebt om je startronsel erop te zetten EN JE WILT HEM IN ! LIJN MET DE ACHERPULLEY HEBBEN, dan zul je WEL moeten frezen.

Het bijgeleverde zwarte ringetje wat de pulley namelijk normaal gesproken op voldoende afstand van het vertandingsdeksel houd zal dan weggelaten moeten worden.

Het verschil is echter zo miniem dat ik er bij het monteren van een overrangeset op een minareli blok ervoor heb gekozen om het ringetje wel gewoon te monteren en het zaakje ietswat uit 1 lijn te laten staan. Als je hem wel weglaat is dnamelijk het nromale feeswerk dat je bij de montage van polni achterpulley doet nog niet voldoende.

Hardstikke bedankt meneer de Vries!
 
Originally posted by Alexander
Kijk dit is nou wel interessante shit. Martijn meet eens na van boven tot onder van je carter.

Ikzelf heb ook aeroxblok en ik heb zelfde aanzicht als JohnB enenals Stealth blok van fons. Op me oude had ik ook aanzicht van johnB. En dat klopt ook wel omdat het carter +/- 131 mm is van boven tot onder

Wazig dat die bij jou anders is????????? Enige reden die ik kan bedenken is dat je carter hoger is (wat me onwaarschijnlijkt lijkt). Want anders zou die set gewoon echt niet passen zonder die uitstulpingen neit weg te halen, je v-snaar zou gegarandeerd gaan aanlopen 100% zeker.

Interresant :)

zou idd de enigste verklaring zijn, als die poulies idd 128mm zijn...
 
ik heb ook evo poulie liggen is 12.8 cm :) moet ook me vertandingsdeksel aanpassen.

ik vind het wel een wazige foto, koppelingshuis is even groot als de poulie. verklaar dat eens?
 
Kijk nou eens bij JohnB's foto aan de onderkant, daar lijkt het koppelingshuis ook net zo lang te zijn als de straal van de poulie, maar aan de bovenkant niet. Ligt gewoon aan de hoek waarin de foto is genomen lijkt mij.

Maar met ringetje past het dus wel, waarom zou je dan wegbikken? Gooi ook een ringetje achter je vario, doe eens gek. Ook geen last van scheve snaar.
 
Doe eens gek en je startronsel gaat er niet meer op...

Originally posted by monstaboy
Kijk nou eens bij JohnB's foto aan de onderkant, daar lijkt het koppelingshuis ook net zo lang te zijn als de straal van de poulie, maar aan de bovenkant niet. Ligt gewoon aan de hoek waarin de foto is genomen lijkt mij.

Maar met ringetje past het dus wel, waarom zou je dan wegbikken? Gooi ook een ringetje achter je vario, doe eens gek. Ook geen last van scheve snaar.
 
Originally posted by Martijn
MEt het ringetje erachter loopt de snaar ietsjes scheef.... dus ga gewoon fijn mn carter aanpassen ;)
Als het qua prestaties toch niet zo veel uitmaakt, ga ik niet mijn carter aanpassen hoor. We (ik iig) willen wel graag resultaten horen, of er merkbaar verschil is met en zonder ringetje erachter. :)
 
Wat ik nou niet snap is waarom niemand ze carter wil aanpassen. Lekker belangrijk, je zet er ff de dremel of een andere frees op. Het is helemaal niet zoveel wat eraf moet hoor (tenminste voor zover ik weet, bij pia dus).

Je carter zal echt niet opeens breken ofzo. Door een aantal mensen met een hoop ervaring word gezegd dat je het gewoon moet doen, doen dus....

En echt verschil zal je niet merken, denk dat het verschil niet eens meetbaar is. Slijtage zal er wel weer iets minder door worden.
 
Originally posted by monstaboy
Kijk nou eens bij JohnB's foto aan de onderkant, daar lijkt het koppelingshuis ook net zo lang te zijn als de straal van de poulie, maar aan de bovenkant niet. Ligt gewoon aan de hoek waarin de foto is genomen lijkt mij.

Maar met ringetje past het dus wel, waarom zou je dan wegbikken? Gooi ook een ringetje achter je vario, doe eens gek. Ook geen last van scheve snaar.

Dit verklaart niet waarom die bij john dichter bij het carter komt dan bij Martijn...
 
Back
Top