Verschil polini malossi overrange

Gomer_pyle

Shit for Brains
Ik weet niet of in het goede gedeelte zit anders verplaats je het maar.

Nu de vraag. Ik wil een overrange set kopen maar welke moet het nou worden. Wat zijn de verschillen wat is het beste.

Want ik hoor dat de malossi MHR vario moeilijk op de krukas komt daarom wil nu even duidelijkheid weten tussen deze twee merken, dus leef je uit.
 
Advertisement - register to remove this

mhr vario gaat de eerste paar keer idd lastig op je krukas :) moet ff "ontmaagd" worden ofzo :D:D:D verder vind ik de malossi set (uit ervaring) veel beter dan de polini set. Veel stabieler in toerenverloop enz..
 
Originally posted by jorick
verder vind ik de malossi set (uit ervaring) veel beter dan de polini set. Veel stabieler in toerenverloop enz..


Ik wil je op dit punt toch echt tegenspreken, ik rij zelf met EVO vario en poulies met dayco snaar, op mijn pro race setup draaide dit naar mijn mening eng constant.tussen de 13.7 en 13.9 krmp...
 
Evo-poulies zijn erg goed [Zip's van Thomas & Anthony zijn zeer constant]...

Malossi Overrange heb ik zelf, omdat Evo-Overrange erg prijzig is [op Piaggio, op Minarelli ontlopen ze elkaar niet zoveel]... Heb nog geen ervaringen met die Overrange, maar bijvoorbeeld Ivo kreeg altijd last van vreemde dips... Hoop dit zelf niet te hebben :)
 
Weet ook iemand of de evo poulies zo passen of moet je dan ook je carter gaan bewerken?
Niet dat dat zo erg is maar voor die 15 euro meer laat ik het liever :)
 
Originally posted by jorick
mhr vario gaat de eerste paar keer idd lastig op je krukas :) moet ff "ontmaagd" worden ofzo :D:D:D verder vind ik de malossi set (uit ervaring) veel beter dan de polini set. Veel stabieler in toerenverloop enz..

Ja had ik ook met Hebo, gewoon pijpsleutel erop, en rammen maar 8P
 
Originally posted by mhr#27
Joris had ooit een toerenverloop van 7 toeren met malossi.

We hebben het over dezelfde :) Ik zei alleen ze naam er niet bij omdat ik erg voorzichtig ben met het " verklappen" van dingen als het over race sooters van andere mensen gaat. Niet dat een malossi overrange een groot geheim is, maar in de race wereld weet je het maar nooit.
 
De variozijde is bij een MINA overrange van Polini GELIJK in diameter als de standaard vario, bij Malossi zijn de "pulleys" voor wel groter dan standaard.

(de evo vario gebruikt dus alleen een andere baan voor de rollen)
 
bij mina is de evo snaar ook een stuk korter dan de mhr snaar..dus ik heb het idee dat mhr meer 'overranged' is.

ik heb btw ook mhr achterpoelies, deze komen wel tegen het vertandingsdeksel aan maar niet het carter.

is dit nu de mhr of de sport versie? iemand misschien duidelijke pics van mhr poelies?
 
mijn mening:

op minarelli vind ik overrange voor hoge toerensetups beter, omdat het minder slip geeft (vooral gunstig met lange vertandingen).

op kort paiigio blok zijn zowel evo als mhr goed. WIj gebruiken overrange setje op zip en die is akelig constant.

Op lang piaggio blok kan overrange wat minder zijn. Vooral met korte vertandingen en zeer hoge toeren. Polini is in sommige gevallen beter gebleken.

Bij ons maakt het het ook verschil wanneer we mhr2000 varioos en achterpulleyhleften onderling uitwisselenden die op het oog hetzelfde leken. Dus het kan per geval verschillen.
 
Sinds Overrange e.d. erin zitten heb ik nog nooit wat met mn snaar gehad ook nu alles uit elkaar ligt is er geen slijtage aan mn snaar te zien....
 
Back
Top